Hjälm med dubbla visir

Finnepinnen

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Aprilia RS 250 -98
Tjenare

Har kollat runt lite på ny hjälm.
För tillfället har jag tonat visir och visst det är jättebra fram t.o.m kl 8 sen är det värdelöst.
Finns det någon hjälmtillverkare som har dubbla visir. Har sett nolans men dom har bara det tonade över halva kordan.

//Peter

Finnepinnen skrev:
2500134 Tjenare

För tillfället har jag tonat visir och visst det är jättebra fram t.o.m kl 8 sen är det värdelöst.
Finns det någon hjälmtillverkare som har dubbla visir. Har sett nolans men dom har bara det tonade över halva kordan.

//Peter

Finns ett gäng hjälmar me inbyggda solbrillor :D..

Finnepinnen skrev:
2500134 Tjenare

//Peter

Finns visirväskor som är anpassade för att ha innanför stället. Ingen aning om de är bra, men ska kolla på det nästa säsong då jag har samma problem.
Köra hem kl 2 på natten med kolsvart visir är inte bara bra.

Undra om gula kontrastglasögon funkar att ha under visiret (det är ju lättare att packa med än ett helt visir).

haha känns lite tant på shoppingrunda, när man langar fram en liten ficka med ett visir, haha :) Är det inte svårt att göra i fält då ? För att byta visir på min behöver man skruva och ha sig.

//Peter

Jag kör med inbyggt solvisir. Kanske inte lika coolt som mörkt visir men uberlämpligt när man har glasögon och dessutom kör mycket kväll.

Bifogat

• Schuberth.jpg
    Schuberth.jpg
    24.1 KB · Visningar: 88
den där schuberthjälmen kostar ju miljARDER

Niice :P ska kolla vad dom kostar osv...

men känns fortfarande lite omständigt att ha med sig ett visir extra. Vore ju grymt om man kunda ha 2 st på varandra ett mörkt utanpå som på nolans fast att den täcker hela höjden.

Last edited:
Finnepinnen skrev:
2500167 den där schuberthjälmen kostar ju miljARDER
Haha ja den e lite dyr. Men det finns andra som har samma funktion ända ner till strax under 2000:-. Billigaste är tror jag är plast dock, ex. Caberg.

Pelle på Mcpoolen snackade om att det skulle komma ett aktivt pin loc nu under hösten... Det skulle tydligen fungera rätt bra och byta fort mellan
de olika förhållandena.. Och det skulle ju vara ruskigt smidigt...
Nu har jag inte pratat med pelle på ett par veckor men det kanske är värt att kolla upp?

Finnepinnen skrev:
2500205 huh ? pin loc, vad är de?

Sitter 2 små fästanordningar på visiret där du kan fästa på en mjukare, flexibelt (ska man kalla det minivisir)? Har det på mina visir för att motverka imma.

Behöver inga verktyg för att byta visir...ja listan kan bli lång.

Shoei XR-1000 är en super-hjälm.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...