Hjälm med backspegel!

Chii skrev:
2506615 såg veganaktigt ut:confused: does is work

Det funkar! Och ger en trygghet mot fordon som kommer in bakifrån. Är man som jag duktigt bredaxlad (okej då...Hyfsat bredaxlad) så slipper man fälla in armbågarna i varje filbyte för att kolla bakspeglarna.

Spegelbilden är inte lika bra som en riktig spegel. Denna spegel (som sitter i framkanten på hjälmen, och har ett prismasystem bakåt) är i en typ av plast. Vid eventuell klotning vill tillverkarna inte att man skall få glaskross i ansiktet förmodar jag...Det var ju snällt tänkt:pannkyss

Ett problem kan vara att man bara ser himlen om man är väldigt framåtlutad i körställningen....Oftast är detta ett tecken på att man kör en snabb hoj :yoparty och då behöver man inte vara rädd för fordon bakifrån....Nej men spegeln går ej att ställa in för olika körstilar utan är anpassad för upprätt åkning.

Jag tycker att det verkar vara ett vettigt köp dock. Kvalitét tänket är genomgående och som bonus har du backspegeln inbyggd. Och man väcker en hel del uppmärksamhet!!! I bakskallen har man en zon med plast som gör att man ser ut som Mr/Ms HITECH

Fanns såna hjälmar (samma typ, spegelkonceptet) på hojmässan förra året, rätt rejäla grejer (hög vikt), men de kanske väger mindre nu?

Tyckte det verkade tungt och klumpigt.

Konceptet är roligt men hjälmen är alldeles för yxig för det priset!

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti