Hjälm kamera

Ronnie

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Såld:KTM 660 SMC -04, Såld:R6 -00:a
Fixade ihop en hjälm och kamerafästet ja hade över.
Kul att se om det fungar med en kamera på :)

Resultat = :Bugar

Bifogat

• IMG_5810.JPG
    IMG_5810.JPG
    24.3 KB · Visningar: 119
  • IMG_5814.JPG
    IMG_5814.JPG
    16 KB · Visningar: 114
  • IMG_5819.JPG
    IMG_5819.JPG
    22.8 KB · Visningar: 101
  • IMG_5821.JPG
    IMG_5821.JPG
    19.3 KB · Visningar: 59
  • IMG_5825.JPG
    IMG_5825.JPG
    17 KB · Visningar: 70
  • IMG_5826.JPG
    IMG_5826.JPG
    22.9 KB · Visningar: 76
Grym färg ! Men var beredd på ett ganska kraftigt vindmotstånd. När jag körde med afrokrull på min hjälm så kändes det som nacken skulle gå av i lite hastighet. Fast iofs så kanske du kör lite saktare

Mr B skrev:
Grym färg ! Men var beredd på ett ganska kraftigt vindmotstånd. När jag körde med afrokrull på min hjälm så kändes det som nacken skulle gå av i lite hastighet. Fast iofs så kanske du kör lite saktare

Asså får passa mig för det :) Ska inte köra i några höga hastigheter, mest för att kunna filma lite när vi kör, för o få en annan vinkel på filmningen :)

Grymt mannen hoppas min hoj kommer hem snart så vi kan ut å leka =)

Jag har provat att tejpa fast en liten Canon MV3 DV kamera på sidan av hjälmen. Det vart ett grymt luftmostånd redan i farter runt 100...

/R

heimdal skrev:
vart fick ni tag i pälsen?!

Fanns i vänersborg i en tyg "lada" dom tog 120kr metern o höjden är ca 120 tro ja, fanns vitt blått rosa :)

kör du ifrån vargön mot vänersborg (efter du kört över järnvägsbron) ligger det en lada med massa tygbitar uppsatta, ligger den på vänster sida precis innan du kommer in i vänersborg. (står att dom har rea till 6 Juli)

Bifogat

• Lada2.JPG
    Lada2.JPG
    23.5 KB · Visningar: 40
Last edited:
Ronnie skrev:
Fanns i vänersborg i en tyg "lada" dom tog 120kr metern o höjden är ca 120 tro ja, fanns vitt blått rosa :)

kör du ifrån vargön mot vänersborg (efter du kört över järnvägsbron) ligger det en lada med massa tygbitar uppsatta, ligger den på vänster sida precis innan du kommer in i vänersborg. (står att dom har rea till 6 Juli)

vet prescis vart de e .. tur man ska hjälpa morsan flytta från v-borg på tisdag.. kanske kan svänga förbio där då :P

heimdal skrev:
vet prescis vart de e .. tur man ska hjälpa morsan flytta från v-borg på tisdag.. kanske kan svänga förbio där då :P

Vad blir det för projekt? en smoking i hel vitt kanske :D

HAHA! Fan vad snygg du e Ronnie, hjälmen klär dig! Det vore ju nästan roligare att filma DIG när du e ute o filmar..

Vi tog bort lampan och gjorde ett fäste som vi skruvade fast på 2 ställen fram på hojen..

Kameran har ingen video in.. så det går inte att koppla en Hjälmkamera.. :(

Finns väl antagligen inget som funkar.. vibrationerna gör det omöjligt för kameran att spela in på band...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman