Hjälm i prisklass 2000-3000?

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Tjena!

Jag måste byta ut min gamla hjälm men det börjar sina i kassan efter massa köp av annan utrustning, lås och inte minst MC.

Finns det några bra hjälmar som kostar max 3k ni kan rekommendera?

Har kollat lite på KBC hjälmar men vill gärna höra från alla användare innan jag tar ett beslut.

Jag kan bara rekommendera KBC:s hjälmar. Skön urtagbar inredning, dubbel D-ringrem, superenkel visiravmontering, och i din prisklass, kompositskal. VR-1 och VR-2 är några exempel, ca 2500:- Sen är dom ju snygga också, vilket inte är helt onödigt.

Nu lutar vi oss tillbaka och lyssnar på alla som säger: "Tumma inte på säkerheten bara för att spara några tusenlappar. Shohej och Aria är det enda som gäller!"

Hur många hjälmtrådar finns det egentligen?

Jag har en KBC VR-2 och tycker den funkar bra!
Riktigt skön, hyffsat tyst och jag gillar designen skarpt.
Rekomenderas :tummenupp

Den här köpte jag: http://www.louis.de/_4063ff4bfe1194...st_total=127&anzeige=0&page=1&artnr_gr=204584
har fått bra kritik i test: http://www.webbikeworld.com/r2/motorcycle-helmet/scorpion/
Har en medium och om du vill se o prova så finns jag med i Stockholm:tummenupp

wow, snällt. Men det behövs inte.
Tror det blir att jag antingen köper en på dyrare på rea eller en billigare med ordinarie pris, antagligen köper jag den från tyskland oxå.

Off Topic: Men jag fattar inte riktigt det här med hjälmstorlekar. Jag har nu en Shoei Raid storlek XL och den passar bra, den rör sig ingenting hur mycket jag än nickar och skakar på huvvet. Men idag testade jag en Raid 2 stl M och den passade oxå. Ganska weird måste jag säga.

Hej jag säljer en arai rx-7 corsair (stl,xs) för 2500kr här på sidan helt ny aldrig använd. ny pris 7900kr kvitto finns självklart. sök på hjälm så kan du få se bilder.. lycka till

Kan också rekommendera KBC. Har aldrig provat någon skönare hjälm :)

Har en kbc vr-1 själv, riktigt nöjd, relativt tyst och överlag mycket kruka för pengarna. :tummenupp

Tyvärr har min blivit blåst ut åt backen någon gång för mycket. :(

VARNING! Mitt antivirusprogram varnar för nedladdning av trojan när jag trycker på den länken. (Kaspersky Internet Security 7)

Tror ditt virusprogram är knäppt... E-bay. Inget konstigt ställe:rolleyes: . Du kan ju leta "cheaphelmets" innifrån e-bay eller googla så kommer du till samma ställe.

Jag kör med KBC VR-2 och är väldigt nöjd på alla sätt och vis!

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!