Hjälm: GP-TECH SEVEN

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
Såld , Beslutsångest
Hejsan !!!

Kollar runt på hjälmar och behöver verkligen en ny hjälm , Tänkte att det får kosta vad det kostar bara det är en AGV :P

Ne men skämtåsido , fick ögonen på GP-TECH SEVEN.

och undrar om någon har prövat den här hjälmen o kan berätta lite om den ?!
för o nackdelar ?!

60-2211-2.jpg

Ser cool ut! :tummenupp
Vilka säljer AGV i Sthlm?.

Last edited:
Ser cool ut! :tummenupp
Vilka säljer AGV i Sthlm?.
MC-varuhuset är ÅF enl Duells hemsida. Jag gillar den här Ti-Tech modellen (eftersom den är blå-vit) men är det inte lite ghey med en ros på hjälmen? :va

Konstigt att Duells inte har GP-Pro modellerna i katalogen. De är rätt fräcka.

Bifogat

• AGV-titech-rose.jpg
    AGV-titech-rose.jpg
    25.3 KB · Visningar: 36
  • AGV-gppro.jpg
    AGV-gppro.jpg
    77.8 KB · Visningar: 44
Last edited:
Den va iofs blå.. hade rosen vart rosa hade det vart über gay :hihi

MC-varuhuset är ÅF enl Duells hemsida. Jag gillar den här Ti-Tech modellen (eftersom den är blå-vit) men är det inte lite ghey med en ros på hjälmen? :va

Konstigt att Duells inte har GP-Pro modellerna i katalogen. De är rätt fräcka.

På vilket sätt har det här med frågan jag ställde ? :va :confused:

Tur man inte har röd hoj då...

samma sak här ?!?! va f*n har de här med min fråga o göra ?!:confused:

Den va iofs blå.. hade rosen vart rosa hade det vart über gay :hihi

Shoei har en rosa hjälm som passar dig säkert jätte bra , men de är svar på min fråga jag vill ha .. inget annat:arsele

Last edited:
På vilket sätt har det här med frågan jag ställde ? :va :confused:

samma sak här ?!?! va f*n har de här med min fråga o göra ?!:confused:

Shoei har en rosa hjälm som passar dig säkert jätte bra , men de är svar på min fråga jag vill ha .. inget annat:arsele

Ojdå, har du lingonvecka Ferry-Redberry?

Ojdå, har du lingonvecka Ferry-Redberry?

Nej nej verkligen inte jag har tvärtom blåbärvecka :tungan känner mig extra glad den här veckan , Jag som själv aldrig kan vara seriös o låta arg ville visa dom här "Fjantarna" att jag menar allvar:D .. De e lite små segt ibland att man inte får svar på sin fråga o folk svarar på andra saker , Tänkte se om jag har mage o sätta stop för det ! Håller du inte med mig ?:pannkyss

.. De e lite små segt ibland att man inte får svar på sin fråga o folk svarar på andra saker , Tänkte se om jag har mage o sätta stop för det ! Håller du inte med mig ?:pannkyss
Som du säkert sett så har jag svarat Loke och inte dig. Jag ber så hemst jävla mycket om ursäkt om vi spunnit vidare kring de nya AGV-modellerna i din tråd och du tagit illa upp över det.

Trevlig helg, K-Man

Som du säkert sett så har jag svarat Loke och inte dig. Jag ber så hemst jävla mycket om ursäkt om vi spunnit vidare kring de nya AGV-modellerna i din tråd och du tagit illa upp över det.

Trevlig helg, K-Man

De va inte meningen o göra dig ledsen :pannkyss o jag tog aldrig illa upp ,jag vill bara veta om ngn har testat den här hjälmen , Sen kan ni få ta upp alla agv modeller här . no problemo amigo

Trevlig helg på dig med :fyllisar

Jag skulle haft en GP-Tech Seven egentligen men den var fortfarande restnoterad i början av Juni, Duells hade inte fått hem den ännu från AGV.
Det fick då bli en Ti-Tech istället, den blåa Gay-varianten som några tycker :)
GP-tech seven och Ti-tech är snudd på samma hjälm, Duells kunde inte riktigt redogöra för skillnaderna!

Innan du bestämmer dig för något märke så måste du pröva lite olika hjälmar för att se vilken som kanske passar Ditt huvud bäst, det är skillnad och ibland stor skillnad.
AGV har jättefin stoppning inuti, mjuk och skön precis som i Arai och Shoei men då jag använder både Arai och AGV kan jag bara konstatera att mitt huvu passar bättre i en Arai, men så behöver ju inte fallet vara för dig. Prova alltså hjälmarna ordentligt!

Ventilationen i AGV går inte att klaga på, funkar bra. Visirmekanismens låsning för "stängt" visir är lite klen på min hjälm, vet inte om det bara är min eller om det ska vara så. Vrider man huvudet i +200 för att se hur långt efter konkurrenterna är på race så åker visiret upp :huvet

/Nitrous

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back