Hjälm-frågor!

Licious

Själv e bäste dräng
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Suzuki DR650 -97
Jag har en Shoei Raid II
Och det är ett fruktansvärt vindbrus i den när man kommer upp i lite hastighet.
Läste ngn stans att man kan köpa ngt att montera på på undersidan av hjälmen.(där axlarna tar i om man lyfter dom tillräkligt högt)
Har provat att lyfta lätt på axlarna när jag kör med ett allväders-ställ och det hjälper massor, samma resultat uppbringas om jag släpper ena handen i farten och håller mot undersidan.

Vad jag undrar är om dessa tillsatser fungerar och var finns dom ngn stans?

Har en fråga till:
När man sen ökar farten lite till så trycks hjälmen bakåt och tar i hakan lite lätt är detta normalt eller borde jag ha en tajtare hjälm?
Vill helst inte byta hjälm denna sitter för j-vla gôtt!

Last edited:
hm..jag har oxå ett rejält brus i skallen när jag kör..
men om jag sträcker på mig så mattas det av...och om jag trycker ner kåpglaset så får jag samma effekt...som att man sitter mitt i turbulent luft med huvet annars :va

angående tillbehören till din kruka så glatta in till närmaste återförsäljare av hjälmar så skaffar dom fram sakerna till dig...samt hjälper dig med "storleksproblemet"

lycka till :tummenupp

Licious skrev:
Jag har en Shoei Raid II
Och det är ett fruktansvärt vindbrus i den när man kommer upp i lite hastighet.
Läste ngn stans att man kan köpa ngt att montera på på undersidan av hjälmen.(där axlarna tar i om man lyfter dom tillräkligt högt)
Har provat att lyfta lätt på axlarna när jag kör med ett allväders-ställ och det hjälper massor, samma resultat uppbringas om jag släpper ena handen i farten och håller mot undersidan.

Vad jag undrar är om dessa tillsatser fungerar och var finns dom ngn stans?

Har en fråga till:
När man sen ökar farten lite till så trycks hjälmen bakåt och tar i hakan lite lätt är detta normalt eller borde jag ha en tajtare hjälm?
Vill helst inte byta hjälm denna sitter för j-vla gôtt!

Det du är ute efter heter Whisper Strip och säljs genom Duells dvs vilken handlare som helst bör kunna ta hem det

Nej det ska den inte!!

Skulle tippa på att hjälmen är ett nummer för stor.
Därför som du har så mycket vindbrus i den också!

Hjälmen jag har är medium och jag får nog inte på mig en small.
Dessutom har en polare samma problem

jag har ett whisper strip på min Raid II och jag tycker att det är guld.
Angående problemet med att hjälmen flyttar sig lite så har även jag lite av detta problem. När man kommer upp lite i hastighet så rör hjälmen på sig lite.. Har tyvärr ingen bra avhjälpande åtgärd på detta problem.

Evert skrev:
jag har ett whisper strip på min Raid II och jag tycker att det är guld.
Angående problemet med att hjälmen flyttar sig lite så har även jag lite av detta problem. När man kommer upp lite i hastighet så rör hjälmen på sig lite.. Har tyvärr ingen bra avhjälpande åtgärd på detta problem.

ringde just och beställde :banana ett whisper strip till min skulle ta ett par dar :( synd men jag hinner la inte köpa hoj innan dess ändå)

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D