Hjääälp Min Cross Startar Inte =(

Extreme__

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Honda Cbr 600
crossen dog efter 10 min körning. mx power sa att felet kunde vara att motorn hade
varit isärplockad och packningen till toppen inte har bytts ut så vatten kan ha läckt
in i cylindern och ligger som ett "lock" så kolven inte kan vända i cylindern , och då kan
kicken låsa sig helt.. Eller så kan felet vara att drevet till kicken har gått sönder. Kolven är precis bytt den är körd 10 min med den nya kolven =) ..
Det är en kawasaki årsmodell är typ 95:A

Vet du om kolven går runt? provat att springstarta? :confused: låter mer eller mindre som den har nypit. körde du in den ordentligt efter bytet??? :näsblod

om du har otur så kan den ändå ha skurit även fast kolven är nybytt fast pga av andra saker. även fast han kört på fult direkt från när han byt kolven så skär den inte efter 10 min. mitt tips är ghelt enkelt att 1. ta bort cylindern o kolla. 2. kolla kickdrevet, kan även va värt att kolla vid tändplattan( en skruv gick av på min där så inget gick runt o man trodde den skurit) 3. riva motorn

om du har otur så kan den ändå ha skurit även fast kolven är nybytt fast pga av andra saker. även fast han kört på fult direkt från när han byt kolven så skär den inte efter 10 min. mitt tips är ghelt enkelt att 1. ta bort cylindern o kolla. 2. kolla kickdrevet, kan även va värt att kolla vid tändplattan( en skruv gick av på min där så inget gick runt o man trodde den skurit) 3. riva motorn
Har fixat den nu :tummenupp ... KOlven och vevstaken hade fastnat på ngt konstigt sätt men nu snurrar de runt som de ska .. Men när jag skulle testa och kicka igång den igen då starta den och den gick igång i cirka 3 min sen så dog den .. DE måste va ngt fel med tändstiftet lr ngt med el ? de kan väl inte va ngt fel med motorn lr så ?:va

Har fixat den nu :tummenupp ... KOlven och vevstaken hade fastnat på ngt konstigt sätt men nu snurrar de runt som de ska .. Men när jag skulle testa och kicka igång den igen då starta den och den gick igång i cirka 3 min sen så dog den .. DE måste va ngt fel med tändstiftet lr ngt med el ? de kan väl inte va ngt fel med motorn lr så ?:va

Jag har fått igång den å så körde jag crossen lungt å så gasa lite då och då men sen plötsligt nöp den till igen då fastna kolven igen efter cirka 20 min körning :va ... Tror ni de kan va så att jag får köra in crosen lungt tills den smörjer ordentligt ? så den inte nyper till igen för de har inte vart ngn olja i den på typ ett halv år innan

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti