Hjäääälp, det funkar inte!!!!!!!!!

Ramkvist

"Det kostar att betala" Ramkvist d.ä
Gick med
11 Nov 2005
Hoj
´92 med fläkt
Tänkte kolla om någon har varit med om bränsle som kommer ut via ventilkåpsventilationen. :va :va
Håller på att ställa in, grovt med etanol och 99 oktan 50/50. Ser ut enl. följande.
122,5# till 135#, 30# till 35#, nålarna höjd med 3 st M3 brickor, skruvat ut bränsle/luft 2,5 varv till 6 varv. Grundtryck BTR 0,1 bar. Innan var det samma bestyckning och men bara 1 st M3 bricka och ingen justering bränsle/luft. Dessa var pluggade med mässingspluttar. Hojen gick då till 4k och började hosta sedan. Nu varvar den 7,5k innan den hostar. Vid var utan belastning inga problem 0-10k. Kan hosta till lite men inte som vid drift.
Trodde först att den fick för fett, men det verka vara soppabrist.

Trycksättning funkade förut när jag körde vanlig 98 med grundbestyckningen.
Kan det vara att ventiltätningarna är slut som gör att det kommer soppa ut genom ventilventilationen.
Börjar bli ganska lack på strulet. Ville få den att gå hyffsat innan en bänkning så man inte står som ett fån med en gris som varvar max 7,5k.

Har blivit så jäkla groggy utav alla dimmor så jag vänder mig till er experter här på SH:tummenupp

Samtliga munstycken är orginal a´75 kr st från Karlstad.

Jag tror mer på kondensvatten via (möjligen) slitna kolvringar eller bara att motorn är kall när ni upplever problemet med kondens. Etanolen kan fälla ut mojs ur gamla soppaslangar om det vill sig illa, kolla upp det först. E85 med CV34 hamnar på ca 142.5 på huvudmunstycket från 132.

Om den går för fett blir det bättre genom att gasa mer och tvärs om - går för klent om du måste slå av lite för att den ska gå jämt.

Upp i bänk är enklast.

Jag tror mer på kondensvatten via (möjligen) slitna kolvringar eller bara att motorn är kall när ni upplever problemet med kondens. Etanolen kan fälla ut mojs ur gamla soppaslangar om det vill sig illa, kolla upp det först. E85 med CV34 hamnar på ca 142.5 på huvudmunstycket från 132.

Om den går för fett blir det bättre genom att gasa mer och tvärs om - går för klent om du måste slå av lite för att den ska gå jämt.

Upp i bänk är enklast.

Vaknade i natt!!!!!!!!
Hade skiftat slangarna mellan btr och membran på tryckröret/plenum. Men enl. dig så bör jag fetta upp lite till. Testar att skifta slangarna i helgen och testkör.
(E85 med CV34 hamnar på ca 142.5 på huvudmunstycket från 132. ) Var det enbart E85? Kör mix 50/50.

Jag körde i början på 25% RF102 och 75% E85 men numera på "ren" E85.

Gissa inte på bestyckningen, upp i bänk med den - det brukar kosta mer än man vill när kolv eller ventil säger upp bekanskapen.

Sorry om jag kidnappar tråden lite, men vad brukar det kosta att bestycka en förgasarhoj i bänk? Det går ju åt en jäkla massa tid till att plocka loss plenum och fuggar varje gång man ska bestycka om, och måste man göra det några gånger så rullar timmarna iväg fort...

men vad brukar det kosta att bestycka en förgasarhoj i bänk? Det går ju åt en jäkla massa tid till att plocka loss plenum och fuggar varje gång man ska bestycka om, och måste man göra det några gånger så rullar timmarna iväg fort...

Från 3500 och uppåt.....

Ok, så för en 5-6 papp borde man hinna bestycka och testa lite med olika ladd om den är grovbestyckad när man kommer dit? Det var inte så blodigt faktiskt.

En van/bra bänkoperatör kan mha Lamda-värdet uppskatta en lämplig storlek på de nya munstyckena så oftast behövs det bara två körningar, en för att få ett Lamda-värde och sist en bekräftelse på att man träffade rätt - vilket man oftast gör.

En van/bra bänkoperatör kan mha Lamda-värdet uppskatta en lämplig storlek på de nya munstyckena så oftast behövs det bara två körningar, en för att få ett Lamda-värde och sist en bekräftelse på att man träffade rätt - vilket man oftast gör.

Då blir det Peter på Alviks MC. Var dit tidigare och prata. Han sa: Svetsa dit en rörstump med innergänga M18*1,5. Lämna hojen på förmiddagen så värmer vi på lite på rullen, och drar åt den bak. Kollar värdena, justerar och sedan kör en till gång, så brukar det bli bra. (Runt 1600 pix)
Det är väl vad en grå importad kolv från MTC kostar, ca!

För närvarande kommer jag att bestycka om till vanlig 98 som var tidigare. Orkar inte med annat nu.:yoparty :yoparty :yoparty

Drar ned på Stadtsfest nu, Ha det.....

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back