HJÄLP! Windows loggar in och ut direkt

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Hej,

Har problem med min bärbara dator (Compaq nx6310), när jag startar upp den kommer jag bara till windows inloggningen. Loggar jag inte laddas skrivbordet sen kommer det upp "loggas ut" och så stannar skiten där.

Hade lite prob. med detta innan också och då kom jag in via felsäkert läge sa då till mitt virus prog. avast att starta en sökning i nästa boot. Den hitta så klart en massa skräp bl.a. lite i windows mappen. Allt togs bort och nu kommer jag inte in alls.

Bootar jag från en original windows skiva kommer jag igång med installationen fram tills att den säger att den inte hittar någon hdd att lägga in windows på.

Så ända jag kommer åt är BIOS där jag iofs kan köra en "Disk Sanitizer" men då rensas ju allt. Tilläggas ska att jag har massa mail/dokument/bilder som enbart finns på denna hdd:n så vill inte rensa innan jag flyttat undan de filerna.

Har kört denna: http://www.ngine.de/article/id/8
Då för att kunna koppla den externa hdd till laptopen och starta den windows installationen istället men får det inte att funka att köra windows från en extern usb hdd.

Tips snälla någon?!?!?! :huvet

Om du vill rädda dina dokument kan du boota med någon linuxdist, antingen från usb eller dvd/cd. Går säkert att köra något testprogram där för att se om det är vajsing på hårddisk/installation. Eller koppla in hårddisken i en annan dator och för över dina dokument.

Men det funkar inte ens att logga in i felsäkert läge längre? Mysko..

Lite jobbig att sätt hdd:n i en annan dator eftersom det är en bärbar dator den sitter i nu.

Men lyckas hitta varför via google iaf.

Någon med samma prob. hade helt blivit av med userinit.exe i system32 mappen.

alt.

"CAUSE
Wsaupdater.exe is spyware that changes Userinit.exe, to Wsaupdater.exe in the registry. Ad-Aware by Lavasoft removes the Wsaupdater.exe file from the computer, but it cannot change the registry subkey back to Userinit.exe,. The registry subkey that is changed is:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Value: Userinit
Data: %Windir%\System32\Wsaupdater.exe

Note %windir% represents the location of the System32 folder. For example, if the location is C:\Windows\System32, the data would be:

C:\Windows\System32\Wsaupdater.exe.

The data should contain Userinit.exe, instead of Wsaupdater.exe. In the previous example, the data would be:

C:\Windows\System32\Userinit.exe,.
"

har fixat Dr.Web Live CD nu gick att starta en gång med det systemet men nu får jag inte igång det igen. Får ev. bli en flyttbar linux version på den bärbara hdd:n.

Hoppas det löser sig nu. :gnissla

Funkar ej ännu

Använde "DrWebLiveCD" och fann att filen "userinit.exe" som ska ligga i "system32" mappen ej fanns där så slängde över den från "I386" mappen med installationsfilerna till windows men problemet kvarstår...

Någon med lösningsförslag? :)

Tittade efter den andra filen jag fick tips om "Wsaupdater.exe" men hittade inte den...

Någon som vet om man kan komma åt "registry" från "DrWebLiveCD"?

Last edited:
jaha sitter och kör op "Dr.Web..." och använder dess inbyggda skanner börjar fatt varför jag haft sånt helvete med detta varenda .exe fil på hela datorn är infekterad med något :S har iaf lyckats slänga över alla bilder/texter/arbeten på den extrerna hdd:n nu. Skönt nu ska ja bara se om jag inte kan rädda mina mail ur "Microsoft Office Outlook 2007" någon som vet vart/om det finns en fil som innehåller all info därifrån? gärna kalender m.m. också

Klart!

Funnit dem nu kan jag lensa datorn. Rekommenderar Dr.Web.... för alla med grava virus prob. :tummenupp

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti