HJÄLP! Vilken ska jag välja?! WR400 -01 el wr450 -03

• Thread starter Thread starter X3M
  • Start date Start date

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Står inför valet av två WR. En WR400 -01 med motardkit och en WR450 -03 utan motardkit. Priset är likvärdigt på båda 45 t (ev något lägre).

Självklart ska jag ju ha motardkitt så jag kan ha kul både i skogen och på gatan. :yoparty Men just nu är min smärtgräns nådd vid 45t... så vad säger ni. Köpa med kitt och två år äldre eller köpa den nyare och spara till ett kitt och hoppas att man har råd till sommarn?

/Magnus

Jag tittade ett tag på en Wr400 motard men blev avrådd då den ansågs klen... Däremot ska 426 vara mycket bättre trots endast marginellt större motor vilket borde göra 450'n ännu lämpligare om du även ska köra lite på gatan.

Köp 450:n nu och åk med crossdäck i vinter, då kan ju även köra is då. Spara samtidigt så du kan köpa dig ett par motardfälgar till våren så är saken biff!.

- Johan

Det e la elstart på 450:n , det hade ju avgjort saken för mig iallafall, fy fan för att kicka :huvet

robbandalal skrev:
Det e la elstart på 450:n , det hade ju avgjort saken för mig iallafall, fy fan för att kicka :huvet

Elstart är fjolligt :7peta :hihi
En tjej på 50 kg skulle med lätthet kicka igång min 650. Vad har du för ursäkt? :tomten

420 skrev:
Elstart är fjolligt :7peta :hihi
En tjej på 50 kg skulle med lätthet kicka igång min 650. Vad har du för ursäkt? :tomten

Kan väl sparka igång cykeln oxå :fatta! men va fan det är ju 2000 talet, man ska inte behöva stå å joxa med dekomp å rätt läge med kicken, desutom tar det tid och ork särskilt om man får stopp i ett surhål :7peta

erik : Menar du att det skulla skilja så pass på en 400 och 450?

Kicka: Viss fn vore det skönt att slippa det men inget avgörande för val av hoj enligt mig.

Övervägande röstning på 450:in... Självklart är en nyare hoj bättre än en äldre men jag skulle gärna vilja ha lite mer konkreta svar.
Hur pass sämre är det att köpa en -01 mot en -03? Då tänker jag på om det är mycket större risk att det börjar hända saker maskinelt osv.

Det som talar för att jag skulle köpa 400an med motardkitt är:
Den ligger inom gränsen för vad jag har råd med just nu och jag får den färdig med motardkitt.

Det som talar för -03 är:
Nyare hoj = antagligen inte lika sliten.
Men det som talar mot -03an är att den precis ligger inom min ekonomiska gräns men utan motardkittet.

Men det kanske är någon som har ett kitt passande wr till ett väldigt föörmånligt pris? :Bugar

/M

X3M skrev:

Kicka: Viss fn vore det skönt att slippa det men inget avgörande för val av hoj enligt mig.

Övervägande röstning på 450:in... Självklart är en nyare hoj bättre än en äldre men jag skulle gärna vilja ha lite mer konkreta svar.
Hur pass sämre är det att köpa en -01 mot en -03? Då tänker jag på om det är mycket större risk att det börjar hända saker maskinelt osv.

Det som talar för att jag skulle köpa 400an med motardkitt är:
Den ligger inom gränsen för vad jag har råd med just nu och jag får den färdig med motardkitt.

Det som talar för -03 är:
Nyare hoj = antagligen inte lika sliten.
Men det som talar mot -03an är att den precis ligger inom min ekonomiska gräns men utan motardkittet.

Men det kanske är någon som har ett kitt passande wr till ett väldigt föörmånligt pris? :Bugar

/M
Se det såhär. Om du köper den gamla nu så kan du inte köra förrns till våren = KASS. Köper du den nya har du en tokfin maskin som du kan köra hela vintern = GREAT. Den nya kan du dessutom mycket väl köra hela sommaren även med de stora lulen om du mot förmodan inte skulle samlat ihop pengar över vintern. Motormässigt tror jag stenhårt mycket mer på 450n jämfört med 400n.

Supermoto skrev:
Se det såhär. Om du köper den gamla nu så kan du inte köra förrns till våren = KASS. Köper du den nya har du en tokfin maskin som du kan köra hela vintern = GREAT. Den nya kan du dessutom mycket väl köra hela sommaren även med de stora lulen om du mot förmodan inte skulle samlat ihop pengar över vintern. Motormässigt tror jag stenhårt mycket mer på 450n jämfört med 400n.

Glömde skriva att endurofäljarna ingick i 400an.

Hm... fär ta en funderare... antar att det är bättre att lögga mer pengar.
Konstigt att ribban för hur mycket man "har råd" hela tiden flyttas.

har sett mycke billiga motardfälgar till 400 o 450...så ta 450 du om du känner att du har råd o slänga ut nå tusenlappar till, till sommarn :tummenupp

menhar du inte råd så funka nog 400 jävligt fint oså :tummenupp

X3M skrev:

Jag hade en 400 motard på gång men hoppade över det av flera skäl. Dels var den inte lv-reggad, det verkade inte vara omöjligt men diverse intyg behövdes (=kostade några tusen + allt arbete) och jag ville inte köpa något som inte var klart för gatan... Dessutom skulle visst 400an vara ganska svårstartad för en som inte var van att kicka 4-t.

Att det skulle vara jättestor skillnad på 400cc och 426cc har jag ingen egen erfarenhet av men litar på att Lasse Carlbark som i princip är född på en hoj vet vad han talar om... Från 426 upp till 450 skulle det inte vara lika stor skillnad som mellan 400-426 tydligen.

erik skrev:
Jag hade en 400 motard på gång men hoppade över det av flera skäl. Dels var den inte lv-reggad, det verkade inte vara omöjligt men diverse intyg behövdes (=kostade några tusen + allt arbete) och jag ville inte köpa något som inte var klart för gatan... Dessutom skulle visst 400an vara ganska svårstartad för en som inte var van att kicka 4-t.

Att det skulle vara jättestor skillnad på 400cc och 426cc har jag ingen egen erfarenhet av men litar på att Lasse Carlbark som i princip är född på en hoj vet vad han talar om... Från 426 upp till 450 skulle det inte vara lika stor skillnad som mellan 400-426 tydligen.

Sant... surar den igen kan du gå och ta en kopp kaffe, den startar inte men den tekniken hittar man snabbt... ta vara på det förra ägaren säger om kicktekniken så är det lugnt... och själv har jag klarat mig, dricker ju inte ens kaffe... :hihi

Nu har jag nog bestämt mig...
i morgon åker jag och kollar på 400:an.

Den framförallt övervägande anledningen, ekonomin. Dessutom känns det skönt att få en hoj som redan har motardkitt.

Tror inte att jag kommer lida allt för mycket av den minde motorn... kommer ta ett bra tag innan jag kommer kunna utnytja allt iaf (om jag någonsin kommer kunna det).

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back