HJÄLP vfr 750 f 1989 HJÄLP

Mc-Kille-25

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
VFR 750 från 1989
Jag undrar OM ventilerna styrs med shims eller med ställskruv på denna VFR 750 F från 1989?!?!
Tack på förhand..

UrbanTiger skrev:
Det är en VFR.... 90 tror jag det är. Samma skit som på din.
Och ja ventilerna är liksom riktade ner mot cylindrarna. Hur skulle det annars se ut :va
he he, skrev lite fel, ja menade att det inte ser ut att vara överliggande kamaxlar?? det är kanske inte någon 16ventilare heller??

Mc-Kille-25 skrev:
Jag undrar OM ventilerna styrs med shims eller med ställskruv på denna VFR 750 F från 1989?!?!
Tack på förhand..

Ventilerna justeras med ställskruv på VFR 86 - 89! Hur det ser ut på VFR -90 vet jag inte men 95 - 97 har shims!

// Niklas

Mc-Kille-25 skrev:
Tack på förhand..

Eftersom du frågat om detta i flera trådar nu och inte fått så väldans exakta svar föreslår jag att du lyfter på ventilkåpan på ena cylinderraden och tittar efter.
-Enda sättet att säkert veta.

För övrigt spelar det ju ingen större roll, med skruvjustering går det snabbare men kan behöva justeras oftare. Med shimsjustering är det lite mera pyssel men å andra sidan behöver man inte justera så ofta. -Mestadels kontrollmäter man bara. Shimsen kostar i regel inte många kronor och man kan ofta idka byteshandel hos en mc-verkstad.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...