HJÄLP ! Vad ska jag göra ?

Usch! Fortsätt att prata med henna, någongång måste ju sanningen komma fram. Helst ska ni ju träffas någonstans och prata om det. Tror också att det kan vara någon släkting som har gått på henne.
Våldtäktsmän och pedofiler är fanemej det äckligaste på jorden!

Ajfan.. Du har ju iofs fått henne att prata lite, det är bra.

För även om hon inte anmält så är det bra att få prata ut med nån..

Skriv att du kanske kan följa henne till polisen, om du orkar hjälpa henne dvs..

Dessvärre vet jag av egen erfarenhet
(eller nära vänners snarare, jag har aldrig blivit våldtagen..)
att polisen här i stan inte är speciellt förstående och att få hjälp av dem,
eh ja, chansen att vinna en miljon är väl i princip större.. :3freak :död :(

Nu kan man ju inte vara helt hundra säker på att det är sant,
det finns ju idioter som hittar på sånt för att "djävlas" oxå :fatta! :kocko

Men för det mesta är det nog dock sant,
och man bör ta det där som ett rop på hjälp..
så lyssna och stötta! :pannkyss

Nu kan det ju vara så att hon kanske drar sig lite för att berätta just för att du är kille, till viss del kanske du inte förstår hur utsatt hon kännt sig,

men det lilla intryck jag har av dig är att du är en hyvens kille,
så hon kan nog känna sig trygg med att berätta för dig. :tummenupp

Hoppas hon mår bättre snart! :) / Linn

Last edited:
RF_Racing skrev:
Då du frågade vad det var som hade hänt så antar jag att hon skrev något på msn om det... alltså vill hon ha uppmärksamhet, om du inte känner henne väl så kan hon lika gärna driva med dig för att hon gillar att någon tycker synd om henne, det är ganska vanligt.
Om du känner henne så ta reda på så att hon inte ljuger, prata me henne irl.

Snart så kommer hon att be dig om hjälp att hämnas på förövaren. Vill väl bara ha nån som kan spöa upp nån hon är sur på.

Visst finns det en möjlighet att hon skulle vara knäpp och hitta på allt, men det är inte ditt problem om hon skulle hitta på allt.
Om det nu är ett rop på hjälp så är det tråkigt om du släpper det med en axelryckning. Tjata inte sönder henne bara.
Få henne att gå till polisen, eller anmäl själv. Om hon skulle bluffa så är det hennes sak att förklara varför.
Det finns kvinnojourer som har lång erfarenhet av sånt här, du kan ju googla ett nummer åt henne.

Vissa våldtagna kvinnor slutar bry sig om vad som händer överlag, de funderar på om det inte egentligen är hennes fel, vill bara glömma hela saken och orkar inte ta tag i det själva. Är hon en av den typen kan hon behöva en spark i röven.

Last edited:
Bikerbitch skrev:
damn. såntdär är läskigt. försöka prata mer med henne. svårt att veta om det är sanning, men man skojar nog inte om att man blivit våldtagen.
Nu säger jag inte att hon bluffar,men det finns tjejer som ljuger om sånt allvarligt..tro mig

Bikerbitch skrev:
Twosaint, hur har det gått?

Tydligen så hade hon åkt iväg med en supporterbuss för att se en match i lördags. Sen var det nån fest hemma hos nån gubbe i 35-36 åldern som hade kladdat på henne mot hennes vilja i hans källare sen huruvida det var en fullbordad våldtäkt är lite svårt att få ur henne.

Kan nog inte göra så mycket mer än att försöka stötta henne.

Twosaint skrev:
Tydligen så hade hon åkt iväg med en supporterbuss för att se en match i lördags. Sen var det nån fest hemma hos nån gubbe i 35-36 åldern som hade kladdat på henne mot hennes vilja i hans källare sen huruvida det var en fullbordad våldtäkt är lite svårt att få ur henne.

Kan nog inte göra så mycket mer än att försöka stötta henne.

Du är den enda som kan svara på vad du ska göra i det här fallet. Det låter ju j-vligt "humant" och så att säga: "Åk dit och snacka med henne. Åk till snuten och så vidare". MEN:
Om du "ställer upp" för den här personen måste du vara beredd att löpa linan ut. Du måste acceptera att hon kan ringa dig mitt i natten och vilja prata etc.
Det funkar inte att övertala en person i hennes sits att anmäla med mera, för att sen inte orka finnas där för henne när det behövs.

Så mitt tips är: Tänk noga igenom detta innan du agerar.

Stortryne skrev:
Snart så kommer hon att be dig om hjälp att hämnas på förövaren. Vill väl bara ha nån som kan spöa upp nån hon är sur på.

kanske... men jag tror mer på att hon vill att nån ska bry sig om henne och tycka synd om henne...

tex på min msn då några tjejer heter saker som typ "Orkar inte leva, varför gjorde du sä här emot mig?" ... FJOrtIIzz... sen när man fråga va de ä så vill de inte prata om det... uppmärksamhet sökes.

RF_Racing skrev:
kanske... men jag tror mer på att hon vill att nån ska bry sig om henne och tycka synd om henne...

tex på min msn då några tjejer heter saker som typ "Orkar inte leva, varför gjorde du sä här emot mig?" ... FJOrtIIzz... sen när man fråga va de ä så vill de inte prata om det... uppmärksamhet sökes.

Jorå, för all del. Behöver ju inte vara så. Men OM hon ber dig ringa KjeTtinGjenGet så är det dax att backa.

Nu har jag fått tag i hennes kompis som jag lyckats få ut mer information ur.

Killen har alltså mot hennes vilja lyckats få in sin smutsiga "apparat" i henne 2 ggr alltså inte en fullbordad våldtäkt där han ejakulerade.

Igår fick hennes mamma reda på det hela, hennes pappa är för tillfället i holland på nån tjänsteresa och när han kommer hem så ska dom göra en polisanmälan.

Så jag vet inte varför hennes kompis skulle sitta och ljuga för mig oxå.

Ädit:Jag tänker inte ta på mig nå creds eller så men jag hoppas att jag gjorde nån skillnad iaf som försökte få henne att förstå att hon måste berätta om saken.

Det va la gött da att sånt här får någon form av konsekvens någon gång, även om han kanske inte blir dömd så kan han ju få lite besvär.
Klart du kan ta lite cred för det, skadar ju inte.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg