HJÄLP! Vad motsvarar storlekarna i damskinnställ???

Vixen

BRING IT!!!
Gick med
7 Sep 2009
Ort
Veberöd
Hoj
97 Honda CBR 600f
jag behöver hjälp med hur man vet vilka storlekar som motsvara "vanliga klädstorlekar" när det gäller damskinnställ. :va:huvet
har hittat några schyssta begagnade på blocket men vill veta om det är lönt att ringa på dem?

så vad motsvarar ex. strl 48 eller 50 i ställ?
är det nån som vet hela registret så kör på eller kanske nån som vet en bra länk?

tacksam för svar snarast!!

:Bugar:Bugar
 

Sanna

Vild och galen
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Västerhaninge
Hoj
CBR 1000 -10
Går inte att säga. Det beror på ställ.. Åka och pröva.. Kan skilja mellan märken tyvärr. Jag har M i vanliga kläder men Alpine star stella M är enormt! Lycka till!
 

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
När jag letade ställ var jag runt och provade. Min erfarenhet är att det är stor skillnad i längd och proportioner mellan rygg och ben på ställen. Tror det var Dainese som var alldeles för kort i både rygg och ben när vidden var rätt. Alpinestars Stella var egentligen det enda ställ jag hittade som var tillräckligt långt. Provade även några herrställ, men de hade ofta längre rygg och kortare ben, så det blev helt fel.

Jag instämmer med andra ord i vad någon skrivit ovan, man måste prova. Även om du letar begagnat kan det vara värt att åka till någon butik och testa olika märken och storlekar, så är det lättare att veta vad som har bra odds för att passa.

För mig blev det till slut ett Alpinestars Stella storlek 46, jag är 176 cm och har normal storlek 38-40.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Du måste åka och prova, för det skiljer sig som fan mellan modeller och märken. Däremot kan man väl säga, som tumregel, att det skiljer sex mellan italienska (ställstorlekar) och svenska storlekar. Dvs. har du 40 normalt, borde du ha 46 i ställ. Som sagt dock, du måste prova.
 

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
norrtelje
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
stl 48-50 i skinnställ motsvarar ca stl 40-44 beroende på om de är små eller stora i storlek men i regel verkar skinnställ vara ganska små i storlekarna, iaf de jag har provat.

Jag har stl 40/S-M i vanliga kläder och i skinnställ har jag stl 46 och 48
 

Malin

Förvirrad
Gick med
31 May 2008
Ort
STHLM
Hoj
Ducati Monster 696
Hmm då får jag göra det lite krångligare ändå; :va jag har S/M, 36/38 i vanliga fall, och har 42 i stället.. är rätt lång också. lite lite kort i bena men det kompenserar jag ju me rätt stövlar ;)
Har Dainese..
Så ut och testa!
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
jag har storlek 36-38 i vanliga kläder...
men mitt Arlen Ness helställ för dam är storlek L...

/issi
 

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Och för att ytterligare krångla till det så skiljer det oxå mellan race och tvådelade ställ. Sambo har 42 i dainese 2-delat, 44 i race...och 36 i normala storlekar.

Så det enda som egentligen gäller är att åka och prova! Sen kanske jag inte ska säga att det verkar vara skillnad ibland mellan olika ställ, med samma storlek, modell och tillverkare...
 

Vixen

BRING IT!!!
Gick med
7 Sep 2009
Ort
Veberöd
Hoj
97 Honda CBR 600f
oj oj oj:huvet:huvet
rörigt det här.. jag är modell lite större :arsele så då kan jag glömma att detta ska bli lätt:gnissla:gnissla
tack alla för svaren!:tummenupp:tummenupp
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top