HJÄLP tändstift

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Yamaha XT660X
jag har den honda nx 650 dominator, nu är det så att jag vill byta tändstift.. men det går inte.... men kommer inte in me ngt verktyg, så ja undrar om nån har ngn bra lösning på hur man kan få av det...

Hur ser det ut, vad har du för verktyg?

Hylsa, förlängare och spärr använder jag till min, vars stift sitter 1dm ner

jo det tänkte ja me.. men sen så sitter där en ram ivägen, vertyg har ja så ja klarar maj.. men det e inte plast till dem ;S

Last edited:
njä.. nu e det så att ja e litta lat av mig :P... så ja vill helst slippa det, det e sista utvägen...

jo det orkar ja... men om det finns lättar alternativ så väljer ja hellre dem....

En kompis har en sån hoj, och det var mycket riktigt hyfsat jobbigt att byta det stiftet. Minns inte exakt hur vi gjorde, men vi fixade det i samband med ventiljustering. En del grejer måste nog bort i alla fall.

PacMan skrev:
En kompis har en sån hoj, och det var mycket riktigt hyfsat jobbigt att byta det stiftet. Minns inte exakt hur vi gjorde, men vi fixade det i samband med ventiljustering. En del grejer måste nog bort i alla fall.
så isf e det inget annat att göra än att plocka av sadel, tanl... åsen ta det den vägen..

men tack för hjälpen.. det får bli morgondagens projekt

Vet inte hur det ser ut på din, men på min måste jag släppa ner hylsan först för att sedan föra ner förlängaren. Hylsa+förlängare blir förlångt med ramen, men var för sig går de bra.

Samma motor som XRen. Bara motorkonstruktionen gör det lite drygare. Först behöver du en 18 långhylsa/tändstifts hylsa (vanliga är 19/21).
Sedan bara pilla o pilla. O pilla lite till. (enda fördelen är att man inte behöver något mambojambostift á 300.-)

(du råkar inte behöva en ny tank eller nya ljuddämpare?)

FreddaAbborre skrev:
Samma motor som XRen. Bara motorkonstruktionen gör det lite drygare. Först behöver du en 18 långhylsa/tändstifts hylsa (vanliga är 19/21).
Sedan bara pilla o pilla. O pilla lite till. (enda fördelen är att man inte behöver något mambojambostift á 300.-)

(du råkar inte behöva en ny tank eller nya ljuddämpare?)

Ja skaffa en ny hylsa som ja borra ett ¨ål i.. sen pillade ja ner den mellan tändstifet å ramen... sen stoppa in en rörstum i hålet å skruvade på... så nu har ja ett frächt tändstift igen ^^ tack för hjälpen alla

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt