HJÄLP!! suzuki experter

En polare skulle köra tillbaks mätaren på sin Dakota för länge sen. Så han lade mätaren på bädden till svarven och satte vajern i chucken. Emellertid så tar det ju ett tag att köra tillbaks en mätare så han gick in för att äta lunch.
Nu råkar det ju vara så att en hastighetsmätarvajer är ju avsedd att rotera endast åt ett varv, den är ju liksom spunnen i en riktning. Åt andra hållet finns ju risk att den lindar upp sig och fastnar i höljet...
Det var antagligen det som hade hänt. Hans hastighetsmätare hade alltså börjat rotera okontrollerat med samma hastighet som chucken!
Behöver jag säga att han fick skaffa ny mätare?

Inga problem

Jag körde också fram min mätare emd en borrmaskin. Det var skitenkelt. Lossade bara på sensorn från drevkåpan, spände fast borrmaskinen på fotpinnen med ett smalt spännband och sätte en M10 bult i borrmaskinen. Eftersom farsan använder borrmaskinen som startmotor till vår trädgårdstraktor börjar den bli lite sliten. Mätaren visade bara 185 km/h som mest. Jag körde fram min mätare 55 mil. :hihi

blir ifrån åkt av en borrmaskin

Gixxer Rolle skrev:
Nå hur fort gick din borrmaskin :confused:

nja.. den gjorde bara 198, men nu e milen på rätt sida för att den skall gå in som beggad.../ thanks

zuki skrev:
Hållo alla kunniga!!

Har importerat in en suzuki gsxr 600 -01

har ett litet problem, den har gått 550mil och då räknas den som ny enl skatteförvaltningen å man åker på moms.

Har hojen gått 600 mil så e de lugnt.
Är de nån som har nåt bra råd hur man kan få upp milen på mätaren, utan att behöva köra den.
de e ju elektronisk sensor, så på nåt sätt borde de ju gå å trixa upp den ca 50 mil.

Mvh robbie

har samma problem fast en r1 05 hittar ej sensorn på motorn nån som vet var den sitter

De flesta besiktningsmän är inte särskilt hårda på den regeln om 6 mån. alt. 600 mil. Har en kompis som inporterat en hel del hojar o många med under 600 mil på mätaren , men det har sällan varit problem. Kan du bara visa upp att hojen är begagnad , använd , så går den oftast igenom. Vet en gång då en besiktningsman krävde att få se bevis på att hojen var köpt skadad i Tyskland.... lätt ordnat med foto , sen var saken biff.
Jag reggade min förra 929:a samtidigt med en annan kompis... Han hade en 954 -03 som gått 187 mil. Inte ett ord ifrån besiktningsmannen....

zuki skrev:
Hållo alla kunniga!!

Har importerat in en suzuki gsxr 600 -01

har ett litet problem, den har gått 550mil och då räknas den som ny enl skatteförvaltningen å man åker på moms.

Har hojen gått 600 mil så e de lugnt.
Är de nån som har nåt bra råd hur man kan få upp milen på mätaren, utan att behöva köra den.
de e ju elektronisk sensor, så på nåt sätt borde de ju gå å trixa upp den ca 50 mil.

Mvh robbie
sluta mygla din skattesmitare. du ska betala som alla andra :)

Folkezx9r skrev:
De flesta besiktningsmän är inte särskilt hårda på den regeln om 6 mån. alt. 600 mil. Har en kompis som inporterat en hel del hojar o många med under 600 mil på mätaren , men det har sällan varit problem. Kan du bara visa upp att hojen är begagnad , använd , så går den oftast igenom. Vet en gång då en besiktningsman krävde att få se bevis på att hojen var köpt skadad i Tyskland.... lätt ordnat med foto , sen var saken biff.
Jag reggade min förra 929:a samtidigt med en annan kompis... Han hade en 954 -03 som gått 187 mil. Inte ett ord ifrån besiktningsmannen....

Bilprovningen bryr sig inte, det spelar ingen roll om hojen har gått 250mil för deras del. Men särkilda skattekontoret kan begära uppgifter från bilprovningen och på så vis se att du undanhåller pengar till staten. Detta sker nog bara vid en eventuell granskning av deklaration kan jag tänka mig.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT