HJÄLP!! suzuki experter

zuki

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
gsxr, wr250
Hållo alla kunniga!!

Har importerat in en suzuki gsxr 600 -01

har ett litet problem, den har gått 550mil och då räknas den som ny enl skatteförvaltningen å man åker på moms.

Har hojen gått 600 mil så e de lugnt.
Är de nån som har nåt bra råd hur man kan få upp milen på mätaren, utan att behöva köra den.
de e ju elektronisk sensor, så på nåt sätt borde de ju gå å trixa upp den ca 50 mil.

Mvh robbie

Jag lurade en cykeldator med en vanlig el borrmaskin en gång.. gick som fan... borde ju funka på samma sätt typ induktion eller vad det heter...

Låna en polares mätare eller ta av den helt och sätt på en cykeldator från biltema(kostar bara 49kr) det har jag gjort, inga problem.. :lol

Den mäter väl hastighet / miltal på utgående axel ur växellådan.... Ställ den i en depåstöd o gasa ? :D

zuki skrev:
Hållo alla kunniga!!

har ett litet problem, den har gått 550mil och då räknas den som ny enl skatteförvaltningen å man åker på moms.

Är de nån som har nåt bra råd hur man kan få upp milen på mätaren, utan att behöva köra den.
de e ju elektronisk sensor, så på nåt sätt borde de ju gå å trixa upp den ca 50 mil.

Mvh robbie

de är med borrmaskin gjorde jag och polarna på den gammla goa moppe tiden.... fast då backade vi mätaren så att man skulle få mer för den när man sålde den... :hihi

Pejo skrev:
Den mäter väl hastighet / miltal på utgående axel ur växellådan.... Ställ den i en depåstöd o gasa ? :D

har hört att de inte e så bra å köra utan belastning... eller e de bara skitsnack..

zuki skrev:
Hållo alla kunniga!!

Mvh robbie

Jag hade samma problem som du och jag löste det med en borrmaskin. Skruva loss sensorn på drevkåpan (insexskruv) sätt i en M10 bult i borrmaskinen och kör den sedan på full fart, håll nu sensorn nära bultskallen vips så börjar hastighetsmätaren att gå. Min borrmaskin gjorde 245km/h hur fort går din? :D

Hehe... annorlunda lösning!! :D

Men är det en -01:a så kan det väl kvitta... eller 6månader gammal eller 600mil.... du fixar ju det på åldern!! :tummenupp

Gixxer Rolle skrev:
Jag hade samma problem som du och jag löste det med en borrmaskin. Skruva loss sensorn på drevkåpan (insexskruv) sätt i en M10 bult i borrmaskinen och kör den sedan på full fart, håll nu sensorn nära bultskallen vips så börjar hastighetsmätaren att gå. Min borrmaskin gjorde 245km/h hur fort går din? :D

Ulvheden skrev:
Hehe... annorlunda lösning!! :D

Men är det en -01:a så kan det väl kvitta... eller 6månader gammal eller 600mil.... du fixar ju det på åldern!! :tummenupp

Nopp, inte eller utan och :tummenupp
Står lite luddigt i lagtexten, men bägge kriterierna måste vara uppfyllda.

tror du gav svaret.

Gixxer Rolle skrev:

thank´s nu vet ja va ja skall göra imorn... /robban

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...