HJÄLP! Strypt GSX 600 F går som moped...

Jonaldi

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
SUZUKI TL 1000 S -97
Min tjej :tuttar köpte en Suzuki -97 i helgen men blir hjälplöst efter. Det känns som om den andas genom ett sugrör. Är det någon som vet var strypningen sitter? Måste man bestycka om förgasarna?

Den verkar också vara väldigt hört drevad, 5.000 varv vid 100 km/h. Vilket förhållande är lämpligt för en icke strypt?

Jonaldi skrev:
Min tjej :tuttar köpte en Suzuki -97 i helgen men blir hjälplöst efter. Det känns som om den andas genom ett sugrör. Är det någon som vet var strypningen sitter? Måste man bestycka om förgasarna?

Den verkar också vara väldigt hört drevad, 5.000 varv vid 100 km/h. Vilket förhållande är lämpligt för en icke strypt?

Förmodligen är det hela insugsgummit som är bytt. (tror jag)

Jag har hört att försäkringarna inte gäller om man tar bort strypningen då hojen är strypt till mellan. Stämmer detta?

Om f-bolaget kommer på att hojen är ostrypt så lär det bli problem att inkassera pengar vid skada!

Om man stryper och drevar så drevar man vanligtvis åt andra hållet, 5000rpm och 100 km/h är inget konstigt, ungefär samma på min!

Är den strypt till mellan så är den urbotat slö! Så e de.. :(

/ Hannes

Kan man skära ut insugsgummina eller måste man byta dom?

Vad tror ni om förgasarna? Man bestyckar ju om då man öppnar upp med en ny ljuddämpare.

Jonaldi skrev:

Vad tror ni om förgasarna? Man bestyckar ju om då man öppnar upp med en ny ljuddämpare.

Fixa bort strypningarna och se sen hur den går, kolla stiften också.

Kan bli problem att få skador på din hoj betalt av f.bolaget ifall det smäller (vid helförsäkring då).

Jonaldi skrev:

Dom hojar jag har kikat på strypningarna sitter det metallbrickor i förgasarna.
Bort med bryggan och skruva bort brickorna, du kan ju även se om det kan vara så att insugsgummina kan vara gamla, torra så att det finns sprickor i. DÅ går hojen som en påse nötter för att den tar in tjuvluft *i know*
Om den är strypt med brickor så är det inga problem att ta bort dem, det gjorde jag (som första sak när jag mekade o jag e tjej) när jag skulle byta gummina. Kolla insugsgummina, och be en meka justera förgasarna så går den inte så går den säkert bättre strypt, kolla stiften med :)

/AC

Strypningen på GSXF 600-97 sitter på två ställen:

1. Brickor i avgasröret. Borra bort dem (jämrans jobbigt!!!) eller sätt ditt ett helsystem.
2. Hål i trottlarna (byt trottlarna eller fyll igen hålen med expoxi)

Jag köpte en GSXR750 -91 som det stod att den var stypt i vägverkets register på nätet. Innan jag hämtade den fick han som sålde den bänka den åt mig för säkerhets skull.

Problemet var att om den hade varit strypt till den effekten som stod där så snackade vi strypning med kamaxlarna å de va inga billiga grejer att byta ut (2x7k + munstycken + jobb).

När det gäller försäkringen så går försäkringsbolagen (TH åtminstone) alltid på högsta effekten när de prisstätter premierna just för att det finns så många hojar som "är" stypta men ändå inte. Så det kvittar.

Vart i avgasröret sitter strypningarna? I början av grenrören eller??

Vart är hålen i trottlarna? Har svårt att förstå hur den stryps då trottlarna som ska öppna upp för luft.

Menar du att man bör gassvetsa i trotteln eller för att få bort strypningen i avgassystemet?

:3freak

Jonaldi skrev:
Vart i avgasröret sitter strypningarna? I början av grenrören eller??

Vart är hålen i trottlarna? Har svårt att förstå hur den stryps då trottlarna som ska öppna upp för luft.

Menar du att man bör gassvetsa i trotteln eller för att få bort strypningen i avgassystemet?

:3freak

Strypningarna sitter nog i mynningen av rören. Nej jag menade för att få bort strypningarna i avgassystemet, antar att dom sitter med några loppor.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...