HJÄLP! Startproblem CBR1000!!!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jo det är sant! När Jag skulle iväg i dag vägrade den starta, Kollade stödkontakten, men inte troligt heller då starten går. Den vägrar tända helt enkelt.
Kanske startspärren som fuckar? Vilket gödsel man gått och köpt sig!

Jag vill tillbaka ill R1! :4skrika

Teo skrev:
Jo det är sant! När Jag skulle iväg i dag vägrade den starta, Kollade stödkontakten, men inte troligt heller då starten går. Den vägrar tända helt enkelt.

du har väl garanti..lämna in

I tisdags hade en hoj samma problem att startknappen inte gjorde nånting. Då var det iaf bara en säkring. Så det är det första du kan kolla.
Men om startmotorn går, och hojen inte startar, så kan det ju vara nått schack i systemet. Då borde du se ett felmeddelande i displayen eller?

Teo skrev:

Ta det lugnt. Tryck tillbaka den röda knappen, på högra sidan av styret, och starta hojen.

Swedie skrev:
Men om startmotorn går, och hojen inte startar, så kan det ju vara nått schack i systemet. Då borde du se ett felmeddelande i displayen eller?

Jag har inte kollat det i ooch för sig... Ska testa när Jag kommer hem igen att göra den strömlös ett tag. Men det känns lite surt att det kan hända på en så ny hoj.

valmers skrev:
Ta det lugnt. Tryck tillbaka den röda knappen, på högra sidan av styret, och starta hojen.

:D Det har jag råkat ut för förut så det gjord Jag det första Jag gjorde..

crazy88 skrev:
du har väl garanti..lämna in

R1 har också garanti, men de funkar. Jag e less på detta kvalitetstjat om honda.. Rackig låda, svampig HYDRALKOPPLING(på sporthoj...)!, ingen effekt..

Låter som din startspärr kickat in. Iväg till en Honda-verkstad så får de fixa det. Och om du inte gillar din hoj så får du 50 loppor för den. Kompispris :D

Freppa skrev:
Låter som din startspärr kickat in. Iväg till en Honda-verkstad så får de fixa det. Och om du inte gillar din hoj så får du 50 loppor för den. Kompispris :D

Du har hajjat poängen helt! Detta är i Rettan tid att ge mig skambud på junket!

("i Rettan tid" :zpy den var inte alls bra)

Om det är startspärren så är det ju skit! inte fan vågar man åka med en hoj som kan lägga av så. Kul att stå i fårösund med 200 kg sopor!

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret