HJÄLP! Sonyericsson K750i har lagt av HJÄLP!

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
För att göra en lång historia kort så har jag krängt i ett simkort på fel håll i telefonen, därefter fungerar den inte alls. Det som händer är att SE-loggen kommer upp mot svart bakgrund, alla knappar lyser, inget mer händer och detta lyser konstant. Jag har provat med laddkabel och datakabel, med eller utan simkort, men får inte koll på telefonen.

Telefonen är en K750i med w800i mjukvara. Headset satt i när jag skulle byta simkort, det togs ur i samma stund.

SNÄLLA, HJÄÄÄÄÄLP, det ÄR DEN ENDA TELEFON JAG HAR!!!!!

Fredde Meck skrev:
Ta ur minnes-kortet och försök igen, det brukar funka!

Vafan har minneskortet med detta att göra, det var simkortet jag fibblade med?

Sorry, inte illa menat, stressad o stirrig...

låter som den lyser som en julgran, du har väl provat det mesta, bara prova igen med alla varianter men åt rätt håll

Testa att ta loss batteriet över natten, kanske återställer sig då. Annars kanske du har skadat kontakterna när du tryckte in kortet fel vettu.

FUBAR skrev:
Testa att ta loss batteriet över natten, kanske återställer sig då. Annars kanske du har skadat kontakterna när du tryckte in kortet fel vettu.

Har precis fått detta tips av en mkt duktig elektriker, håller på med denna process nu som jag skriver, men om någon vet något mer så är jag tacksam.

Josafan skrev:
Har precis fått detta tips av en mkt duktig elektriker, håller på med denna process nu som jag skriver, men om någon vet något mer så är jag tacksam.

Varför satte du på simkortet fel?
Är telefonen ny så lämna tillbaka den och säg att den inte fungerade. :tummenupp

Nu kommer hela historien: stod på malmö station och väntade på min bror som skulle komma med flygbussarna från sturup runt kl 23. Trött och hängig, sen kom det fram en snubbe och frågade om han kunde låna min telefon och sätta i sitt sim-kort för att ringa till en vän som skulle komma med ett tåg från kalmar. Jag var inte pigg på det så jag sa vänligt nej, men detta dög inte till herren av utländsk härkomst, så han började tjatat som fan: Men vafaaaan, ingen jävel hjälper mig, så jävla elakt.. osv. Så jag tänker att jag skulle hjälpa honom ändå, tråkigt väder och svårt( innerst inne kände jag ivern mot alla som har kontat-kort med 0 kr på eller inget batteri). När jag väl skulle sätta i hans SIM-kort så gjorde jag fel, satte i kortet fel(mörk belysning och utomhus, samt stress för att min bror skulle komma) Satte på telefonen med kortet fel och då uppstod detta problem, som bestod när jag satte i hans simkort rätt och när jag satte i mitt kort rätt.

I samband med detta när jag strulade med min pajade telefon kom snubbens flickvän och då sa han: Här kom hon ju, hej då.

Inte ens tack eller något för att jag var snäll att låna min telefon. Så besviken jag blir. Där stod jag på Malmö Station och NU KUNDE INTE JAG ta kontakt med min bror, tur var att jag hade skickat ett sms som sade var jag var. SUCK!

Josafan skrev:
Nu kommer hela historien: stod på malmö station och väntade på min bror som skulle komma med flygbussarna från sturup runt kl 23. Trött och hängig, sen kom det fram en snubbe och frågade om han kunde låna min telefon och sätta i sitt sim-kort för att ringa till en vän som skulle komma med ett tåg från kalmar. Jag var inte pigg på det så jag sa vänligt nej, men detta dög inte till herren av utländsk härkomst, så han började tjatat som fan: Men vafaaaan, ingen jävel hjälper mig, så jävla elakt.. osv. Så jag tänker att jag skulle hjälpa honom ändå, tråkigt väder och svårt( innerst inne kände jag ivern mot alla som har kontat-kort med 0 kr på eller inget batteri). När jag väl skulle sätta i hans SIM-kort så gjorde jag fel, satte i kortet fel(mörk belysning och utomhus, samt stress för att min bror skulle komma) Satte på telefonen med kortet fel och då uppstod detta problem, som bestod när jag satte i hans simkort rätt och när jag satte i mitt kort rätt.

I samband med detta när jag strulade med min pajade telefon kom snubbens flickvän och då sa han: Här kom hon ju, hej då.

Inte ens tack eller något för att jag var snäll att låna min telefon. Så besviken jag blir. Där stod jag på Malmö Station och NU KUNDE INTE JAG ta kontakt med min bror, tur var att jag hade skickat ett sms som sade var jag var. SUCK!

Han kanske smittade din telefon med det nya telefon-viruset. Det ska visst vara ganska elakt.

FUBAR skrev:
Han kanske smittade din telefon med det nya telefon-viruset. Det ska visst vara ganska elakt.

Av vilken anledning skulle han göra detta, jag såg när han kom körandes i sin mazda med läckande dämpare och hans liksom jag stressande väntade på stationen och när detta väl hände så kom hans tjej. Jag är rätt övertyg att detta i slutändan är MITT fel iom att JAG satte i kortet fel och då uppstod problemet, sen att han inte tackade är en annan sak som gör detta värre. Men hade han respekterat mitt beslut från början så hade jag suttit här med hel telefon, men nåja, det är trots allt mitt fel, men det är synd att man skall råka illa ut pga vänlighet....

Gixxer-Anders skrev:
vad händer om du håller inne "c" några sekunder när den är avstängd?

Har jag inte testat?

Josafan skrev:
Jag var inte pigg på det så jag sa vänligt nej, men detta dög inte till herren av utländsk härkomst, så han började tjatat som fan: Men vafaaaan, ingen jävel hjälper mig, så jävla elakt.. osv.

ohövligt att inte ta ett nej, han behövde ju inte ringa heller, varför krångla med SIM korten..

kul slösa några timmar när polisen suger in en för förhör om ett visst samtal som kommit från ens telefon :gnissla

är du säker på att det är din telefon du håller i och inte hans trasiga :va

hans SIM kanske är bklockat hos operatören och blockar alla telefoner som det sätts in i

många telefoner är låsta till en viss operatör så det duger inte komma med ett SIM kort från en afrikansk operatör

Last edited:
KGK skrev:
ohövligt att inte ta ett nej, han behövde ju inte ringa heller, varför krångla med SIM korten..

kul slösa några timmar när polisen suger in en för förhör om ett visst samtal som kommit från ens telefon :gnissla

är du säker på att det är din telefon du håller i och inte hans trasiga :va

Ja, jag är inte dum, endast jag höll i min telefon, och jag hade slagit numret om det hade funkat och han kunde pratat i mitt headset. Men nu blev det inte så. Samtidigt tycker jag att det är synd på ett sätt, hade folk i allmänhet varit trevliga så hade jag mer än gärna hjälp folk i behövande situation, men som jag sa tidigare så är det väldigt många som håller på med dom här jävla kontantkorten=0 kr och urladdade batterier. Mobiltelefon är en lyx som man sjävl får tillhandahålla och serva, klarar man inte av det så får man fan vara utan

Stavfel beror på god dricka

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...