HJÄLP!! (ska hålla ett tal)

Eeehh, jag (engelsklärare) hittade en och annan grej man kan ändra på förutom de som redan har gjorts men det kanske är försent nu?

Macho Woman skrev:
Eeehh, jag (engelsklärare) hittade en och annan grej man kan ändra på förutom de som redan har gjorts men det kanske är försent nu?

Ah, det ska va amerikanskt ju....

Slang in lite mera "like", "u know", "kinda' thing" och "whateveeeer" i det dar sa blir det kanon!

:lol

Edit: Forresten slang upp en "rattad" kopia. Kan vara kul att veta var man gjorde fel...

Lugn skrev:
Ah, det ska va amerikanskt ju....

Slang in lite mera "like", "u know", "kinda' thing" och "whateveeeer" i det dar sa blir det kanon!

:lol

Edit: Forresten slang upp en "rattad" kopia. Kan vara kul att veta var man gjorde fel...

HAHA, ska göra de! :rolleyes:

Macho Woman skrev:

Nej, det är inte försent! Jag kan lägga in hur talet ser ut just nu så kan du se om det är några grejjer som behöver justeras på det, om du har lust förståss :)

Så här ser det nuvarande talet ut:

Travis Pastrana

What has Travis Pastrana done for you? I would guess; Nothing. What has he done for me? Nothing… So, what has this man then done?

Everything started the 8th of October - 1983, the day he was born.
Travis started to drive motocross when he was only a kid, when he was around 6-7 years old.
He was a natural talent, and the youngest rider ever to represent USA in the "motocross de nations", in France year 2000.
Team USA won the contest!

Travis has competed in different motocross competitions.
The one he has become biggest in is Freestyle motocross.
He was the first man in the world to do a backflip with a motocross.
A few years later he took every rider and the motocross world with storm!
He did a trick that many thought was even more impossible than a backflip!
Travis new trick was a 360 with a motocross!

Now you maybe wonder how he can learn these tricks, I mean…when you are on a competition you wouldn’t think:
-“hey, I want to try a backflip or a 360 for the first time in my life!”
As you can understand these tricks are very dangerous to do if you fail when you land.

Travis has a foam pit on his backyard.
This “foam pit is filled with a sort of cushions; it is a sort of pillows if you wonder.
One cushion costs around one dollar. And to fill this foam pit you will need around 40.000 cushions.

Now you may understand how he can train and learn all his tricks, it doesn’t matter how he lands in the foam pit because he will always make a soft landing.

Freestyle motocross has become a very big sport, but I don’t think it had become so big if not Travis had start riding and done all his crazy tricks on the bike.

When he showed everyone how “easy” it could be to do a backflip, many other riders started to do the same trick!
Today the judge in a competition will not be so impressed when you do a backflip. If you want to impress them today you will need to do a combo in the backflip, by that I mean: When you are doing a backflip
you should do “no-foots” at the same time, for example.

Travis Pastrana has done so much for this sport. If he hadn’t start riding, the sport had probably not grown so much as it has. I don’t think that someone had done a 360 today if not Travis had shown that it wasn't impossible.

To become a Champion in this sport it means that you must have at least one screw loose and not be frightened to break every bone in your body.
I can definitely say that Travis has more than one screw loose and that has done him to one of the biggest freestyle riders in the world!

Den har gangen far engelskalararen gora jobbet. Sag for manga fel nar jag skummade igenom for att orka ratta till texten igen.

Hur som helst i talsprak med lite tvekan och mummel sa kan det kanske lata bra anda. Sa lange ingen som ar duktig pa engelska lyssnar...

:tungan

Min omarbetade engelsklärarversion:
*Foxen* skrev:
What has Travis Pastrana done for you? I would guess; Nothing. What has he done for me? Nothing… So, what has this man done then?

Everything started on the 8th of October - 1983, the day he was born.
Travis started to drive motocross when he was only a kid, when he was around 6-7 years old.
He was a natural talent, and the youngest rider ever to represent USA in the "motocross de nations", in France year 2000.
Team USA won the event!

Travis has competed in different motocross events.
The one he has become thebiggest in is Freestyle motocross.
He was the first man in the world to do a backflip with a motocross.
A few years later he took every rider and the motocross world with storm!
He did a trick that many thought was even more impossible than a backflip!
Travis new trick was a 360 with a motocross!

Perhaps you're thinking how he can learn these tricks, I mean…when you are in a contest you probablywouldn’t think:
-“hey, I want to try a backflip or a 360 for the first time in my life!”
As you can understand these tricks are very dangerous to do if you fail when you land.

Travis has a foam pit in his backyard.
This foam pit is filled with a sort of cushions like big pillows.
One cushion cost around one dollar. And to fill this foam pit you will need around 40.000 cushions.

Perhaps you now understand how he can train and learn all his tricks, it doesn’t matter how he lands in the foam pit because he will always make a soft landing.

Freestyle motocross has become a very big sport, but I don’t think it would have become so big if Travis had not started riding and done all his crazy tricks on the bike.

When he showed everyone how “easy” it could be to do a backflip, many other riders started to do the same trick!
Today the judge in a competition won't be so impressed when you do a backflip. If you want to impress them today you will need to do a combo in the backflip, that is: When you do backflips
you should do without using your feet, for example.

Travis Pastrana has done so much for this sport. If he hadn’t started riding, the sport would probably not grown as much as it has. I don’t think that anyone would have done a 360 today if not Travis had shown that it wasn't impossible.

To become a Champion in this sport it means that you must have a couple of loose screwsand you can't be frightened of breaking every bone in your body.
I can definitely say that Travis has more than one screw loose and that has made him Obs! Ta bort 'to' one of the biggest freestyle riders in the world!

Självklart är det viktigt att det är korrekt engelska, det du ska säga. Jag måste dock varna dig för att använda ett för exakt manus. Att lyssna på nån som läser innantill från ett färdigskrivet tal är mördande trist. Gör mycket hellre så att du sätter upp stolpar över vad du ska säga samt i vilken ordning du ska säga det. Som ft sa så är inledning och avslutning extremt viktigt så där kan det däremot vara bra att öva in några snitsiga formuleringar.

Macho Woman skrev:
Min omarbetade engelsklärarversion:
Travis Pastrana has done so much for this sport. If he hadn’t started riding, the sport would probably not grown as much as it has. I don’t think that anyone would have done a 360 today if not Travis had shown that it wasn't impossible.

Jag hade nog klamt in ett have framfor "grown"... :7peta

O sa tror jag nog man ride:ar en cross och inte drive:ar den.

do a backflip with a motocross.
On a motocross?

Perhaps you're thinking how he can learn these tricks
antingen wondering eller "how can he learn all these tricks"?

when he was around 6-7 years old.....
....One cushion cost around one dollar

About battre?

Perhaps you now understand how he can train and learn all his tricks, it doesn’t matter how he lands in the foam pit because he will always make a soft landing.
Borde vara tva meningar?

Today the judge in a competition won't be so impressed when you do a backflip
Byta so mot too eller very?

When you do backflips
you should do without using your feet, for example.

it?

if not Travis had shown that it wasn't impossible.
Byta was mot is?

To become a Champion in this sport it means that you must have a couple of loose screwsand you can't be frightened of breaking every bone in your body.
Byta means mot takes och ta bort must?
Screws loose istallet for loose screws?

He did a trick that many thought was even more impossible than a backflip
Sen lite filosofi.... att nagot ar mer omojligt an nagot annat ar nog tyvarr omojligt... :3freak

Jag har sakert fel pa flera punkter, men papeka garna isf vad det ar sa jag lar mig nagot. :tummenupp

Last edited:
Macho Woman skrev:
Travis has competed in different motocross events. The one he has become the biggest in is Freestyle motocross.

Events känns malplacerat i sammanhanget, då författaren troligtvis siktar efter att beskriva Pastranas karriär inom olika motocross-grenar, inte bara olika tävlingar. Meningen borde lyda: Travis has competed in different motocross disciplines, but the one he has become the biggest in is Freestyle motocross.

hehe.. det är roligt att höra hur alla vill rätta det ena å de tredje :)
Fick hjälp av en vän som är duktig på engelska som rättat en hel del, men ser nu att ni vill rätta en del av dom grejjerna och så.. :hihi

Är det nån som har tid/lust att kunna göra en renskrivning på det som ska ändras så jag kan skriva ut det...

Jag ska inte stå och läsa rakt upp å ner på detta tal, utan jag ska kunna berätta hela skiten flytande i huvet.. jag kommer att ha med papperet om jag skulle glömma nåt, men tanken är att jag inte ska vara i behov av det..

Är verkligen tacksam om ni kan hjälpa mej med det här så att allting blir korekt som jag lär mej!

Engelskaläraren... hjälp? :angel

Edit: Är det nånting mer som borde ändrats en på vad Macho Woman har rättat?

Last edited:
*Foxen* skrev:
Är det nån som har tid/lust att kunna göra en renskrivning på det som ska ändras så jag kan skriva ut det...

For f-n, nu far du ta dig i kragen och gora nat sjalv. Nog for att man kopierat och klistrat lite i sina dar, men det har ar nog forstapris i lathet.

Dock ar det kul att ha en diskussion om engelska med en larare i amnet. Enligt mina amerikanska vanner och sambo sa pratar jag flytande och nastan utan accent, men lite putsning ar alltid bra.

Nu, las igenom traden igen, ta till dig de rad som ges pa manga stallen, skriv sen ihop skiten som DU vill ha den och kor en rykande forestallning nasta vecka! :yoparty

McB skrev:
Dubbla negationer är aldrig bra.

If not Travis had shown that it was possible.

Bra papekande! :tummenupp
Tycker fortfarande att det borde vara presens dock, eftersom det som var mojligt da antagligen ar mojligt aven idag.

If not Travis had shown that it is possible

Marcus och Lugn har rätt om allt. Disciplines, tack Marcus. Hittade inte ordet :näsblod . Jag var lite lat, läste igenom det snabbt och kom med några snabba förslag. Därav missarna. Ändra på det som Mackan och Lugn har föreslagit också så blir det super.

Last edited:
Macho Woman skrev:
Marcus och Lugn har rätt om allt. Disciplines, tack Marcus. Hittade inte ordet :näsblod . Jag var lite lat, läste igenom det snabbt och kom med några snabba förslag. Därav missarna. Ändra på det som Mackan och Lugn har föreslagit också så blir det super.

Ok, då ska jag göra det! :)

Lugn skrev:
For f-n, nu far du ta dig i kragen och gora nat sjalv. Nog for att man kopierat och klistrat lite i sina dar, men det har ar nog forstapris i lathet.

hahaha, var smått trött å lite förvirrad när jag läste igenom det senast, så då kändes det bättre om nån annan hade energin att slutföra det.. :rolleyes:

Ska ta tummen ur arslet nu å fixa till det dära! :tummenupp

Tack ska ni ha allihopa! :)

Som en avslutning på denna tråd kan jag berätta följande:

Det vart en riktigt kanon tal!
Läraren tyckte att jag hade framfört det riktigt bra och att det var ett stort plus för mina betyg! *har inga toppbetyg i engelska, så kan lova att det var riktigt skönt att höra!!*
Hade nåt gramatiskt fel när jag pratade, men annars var talet kanon! :tummenupp

Ni ska ha stort tack för all hjälp! Hade inte kunnat framföra talet på detta sett utan er! :banana

*Foxen* skrev:
Ni ska ha stort tack för all hjälp! Hade inte kunnat framföra talet på detta sett utan er! :banana

No problem.
Alltid nyttigt att ova lite sjalv.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion