HJÄLP!!! Oljeproblem...

Baardh

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2004
Hoj
ZX7R-TIC
idag när jag körde min zx7r-tic till kompisens verskatad där bakramen skulle byggas om så började hojen blåryka satan... har precis köpt hojen men den har aldrigt rykt blått.. hade borta turbon vid bes. förra veckan. vid uppstart efter att jag monterat tillbaka snurran så var allt som vanligt men idag när jag skulle köra iväg med den så började det ryka. den går som den ska men trycker ut oljan i avgas huset på turbon.:huvet

Returen går ner i en catch tank som sedan sugs ur av en pump som drivs av veven... när jag provade att blåsa i ventilations slangen till catch tanken var det typ stopp.. vad kan det vara som har hänt?:confused:

jag antar att det är catchtanken, returslangen eller returpumpen som jävlas...

mycket tacksam för svar

//baardh

Du sa det nog själv. Kolla så att pumpen går och att det inte är stopp/veck på nån slang.

ska riva lite i den i helgen så får vi se... fattar bara inte hur det har blivit så... allt sitter som det gjorde innan jag plockade av turbon för bes... men problem är till för att lösas...

Hade du av pumpen när du besiktigade? Om den satt på så gick den ju torr ganska länge. Tål den det? Kan du glömt kvar nån "plugg" i nån slang som ev. användes vid demonteringen för att hindra söl?

Hade du av pumpen när du besiktigade? Om den satt på så gick den ju torr ganska länge. Tål den det? Kan du glömt kvar nån "plugg" i nån slang som ev. användes vid demonteringen för att hindra söl?

jag tog aldrig bort pumpen, jag satte en kulventil istället för turbon så att jag hade tryck på ena sidan av kulventilen men inte på andra så lite smörjning borde pumpen fått tycker jag...:confused:
några pluggar användes därför inte då jag kopplade allt som det var innan fast med ventilen istället för snurran.
men nått har ju hänt så det kanske inte var den bästa lösningen:gnissla

ni som kör med catch tank på era turbohojar, hur har ni kopplat returslangen från catchtanken till pumpen? min är kopplad med en banjokoppling. räcker det eller måste man ha grövre anslutning? typ pressa slangen direkt på en rörstump eller liknande?

någon som har nått tips om vilken olja jag ska köra på? ska byta olja och filter nu innan jag kör mer (den olja som finns kvar iaf:näsblod )

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back