HJÄLP!! Motorn börja blöddra????

ski_extreme

Hojlös
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Inte nu :-(
hallo

när jag drog ur motorn på 6án så vägrade den dra ut varvräknaren trots fullgas "ganska länge", när jag då slutade gasa började den blöddra, och gjorde så även när jag fortsatte att köra i lugn hastighet, sedan när jag stannade så hade den stora problem att hålla sig vid liv på tomgång.

VAD KAN DET VARA???????

(provade att starta den lite senare, då gick den bättre, så jag funderar på om det kan ha varit att den blev överhettad??) dock så borde den inte bli det så lätt eller.

Hjälp mig nu, PLZ!

ski_extreme skrev:
hallo

när jag drog ur motorn på 6án så vägrade den dra ut varvräknaren trots fullgas "ganska länge", ..... PLZ!

Att den blöddrar vete katten varför, men att du itne kan dra ur den på 6'an får nog anses vara normalt. Det är inte många hojar som är drevade för det helt enkelt.

Exempelvi så är Hondas VFR800 drevad för 270+ men den gör ju 'bara' 240-

Hade samma problem på farsans. Då va det gummimembranen för i vakumförgasarna som hade torkat och då gick det inte som den skulle. Blöddrade något grymt på max. gas/varv.

F-en ska göra runt 230 på mätaren orginal. Kommer inte ihåg det exacta varvtalet men den varvar inte ur helt iallafall.

Den varma luften kan göra din bestyckning felaktig, och du lär nog aldrig kunna varva ur sexan ens med optimalt bestyckad hoj, effekten saknas.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Den varma luften kan göra din bestyckning felaktig, och du lär nog aldrig kunna varva ur sexan ens med optimalt bestyckad hoj, effekten saknas.

Varva ur å varva ur den kom inte ens i "närheten" av rödmarkeringen.

Ett vanligt fenomen, för att få ett vettigt motorvarv i 100 så växlar man hojen för att inte varva ur på sexan. Hur fort körde du och vid vilket varvtal?

190 ca 11.000

Nu när jag körde he från jobbet, så blöddrade den inte först, utan först när typ 1,5-2 mil. och då låg jag typ i 100 sedan blöddrade den hela vägen hem...

Har nu bytt tänsstift och olja+filter å nu går den fin igen, inget bludder...

(jag tror att det bara va en tändkabel som satt löst.... :rodnar men jag bytte stiften ändå)

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back