HJÄLP Min husaberg Håller för länge!!!!

grahm

fruktansvärt roligt
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Husaberg fs650
:va vad ska man göra. ?? har kört 2 säsonger (Gata) med min 03:a 650 utan något ras., specielt krångel,
är det normalt. polarns rasade efter en vecka. ne men skämt osido.
den har hållt ihop jäkligt bra har justerat ventilerna 3 ggr bytt olja ca 4-6:e timme. varit lite kinkig att starta ibland men det går. läste något om tändning, statorlindningen. som kunde jäklas.

min fråga är: vad bör man göra inför nästa sesong för att försäkra sig om att den klarar den också.??? kolla ngt lager, kamkedja. osv. byta ngt oavsett. Vad rekomenderar ni??

har märkt att växeln hoppar ur ibland när jag kör på slangen och växlar i luften precis som om det fanns ett mellanläge men det kan likaväl vara jag som inte trycker i de riktigt.

Efter två säsongen kan det väl vara värt att kosta på den lite nya lager. Minimum nya ramlager, kamkedja och vipplager. Men är väl en god investering att renovera veven oxå och passa på att byta samtliga lager i motorn.

Ang. urhoppande växel så kan det säkert bero på att det ligger brickor mellan växeldreven som tenderar att slå sig ngt med tiden. Det gör sedan att dreven inte fattar in i varandra som dom ska o kan leda till ett ras. Dessa rekomenderar jag att man alltid byter när man klyver en Husa motor, specuellt i ditt fall nu då.

Jag har lite grejer liggande om du vill hålla kostnaden nere. Bara att skicka PM isf.

Efter två säsongen kan det väl vara värt att kosta på den lite nya lager. Minimum nya ramlager, kamkedja och vipplager. Men är väl en god investering att renovera veven oxå och passa på att byta samtliga lager i motorn.

Ang. urhoppande växel så kan det säkert bero på att det ligger brickor mellan växeldreven som tenderar att slå sig ngt med tiden. Det gör sedan att dreven inte fattar in i varandra som dom ska o kan leda till ett ras. Dessa rekomenderar jag att man alltid byter när man klyver en Husa motor, specuellt i ditt fall nu då.

Jag har lite grejer liggande om du vill hålla kostnaden nere. Bara att skicka PM isf.

ja tack. tror jag kör hela balleten när man endå är igång.!

Last edited:
Laga ALDRIG något som är helt :yoparty

Nä man väntar tills de behövs

eller.., gasar tills de rasar som de så fint heter :tummenupp

Själv rekommenderar ja de inte :gnissla

Ett ras brukar INTE komma helt utan förvarningar.:va
Laga inte hela prylar, men håll gärna koll på dem :tummenupp

Pah, 2 säsonger är ju ingenting, kom igen när du kört 8 till ;)

trådkap på g nu :rolleyes:

är det samma serviceintervaller på en husa 650 som på en 400/450?
med 5-10h på olja+plus filter och den stora med kolv och lagerbyten vid 100h?
funkar sådant med student ekonomi eller ska man satsa på xr600 eller hojar med liknande intervaller då :gnissla

trådkap på g nu :rolleyes:

är det samma serviceintervaller på en husa 650 som på en 400/450?
med 5-10h på olja+plus filter och den stora med kolv och lagerbyten vid 100h?
funkar sådant med student ekonomi eller ska man satsa på xr600 eller hojar med liknande intervaller då :gnissla

Japp, samma. Men kolv byter man inte vid 100 timmar. Satsa inte på en tävlingshoj om du prioriterar ekonomi. Köp en XR eller motsvarande.

Japp, samma. Men kolv byter man inte vid 100 timmar. Satsa inte på en tävlingshoj om du prioriterar ekonomi. Köp en XR eller motsvarande.

är inte Ktm 660,690 och dom rätt billiga att ha och serva? eller är det bara jag som missuppfattat det hela? :va

är inte Ktm 660,690 och dom rätt billiga att ha och serva? eller är det bara jag som missuppfattat det hela? :va

Nejdå, du har så rätt. Dom går under kategorin motsvarande XR. Är defenitivt inga tävlingshojar.

*/ ?>
Back