HjÄlp Mig!

McB skrev:
Fortfarande inte i närheten av en R7a. :fakta

Vad är det för coolt med en R7 eg? Den har aldrig varit snabb, varken nu eller då den kom.....

Kawan har dock fortfarande hastighetsrekordet,den gröna ärgen och ljudet.....
 
Chris Ash skrev:
Vad är det för coolt med en R7 eg? Den har aldrig varit snabb, varken nu eller då den kom.....

Kawan har dock fortfarande hastighetsrekordet,den gröna ärgen och ljudet.....

Dessutom har ju Kawan, sina år med avsaknad av utveckling till trots, varit enda radfyran som varit med "någorlunda" i SBK de senaste åren. Hur det är i år vet jag dock inte.
 
abstruse skrev:
Dessutom har ju Kawan, sina år med avsaknad av utveckling till trots, varit enda radfyran som varit med "någorlunda" i SBK de senaste åren. Hur det är i år vet jag dock inte.

Dessutom är den snygg som satan, R7:an ser bara tråkig ut.
 
Nu har vi iofs glidit ifrån ämnet...

Om jag får ge råd till Apstruts så får det bli att behålla den du har, en kittad Kawa är förvisso cool men en gungande bakdämpare är ett litet problem jämfört med en skjuten motor....

Jag är allergisk mot kittade dieslar sen den 27 april så jag är kanske inte riktigt rätt man att fråga dock..
 
Chris Ash skrev:
Om jag får ge råd till Apstruts så får det bli att behålla den du har, en kittad Kawa är förvisso cool men en gungande bakdämpare är ett litet problem jämfört med en skjuten motor....

Jag är allergisk mot kittade dieslar sen den 27 april så jag är kanske inte riktigt rätt man att fråga dock..

Mjo, jag hoppas att jiwe & Miinin får ordning på min dämpare om två veckor samt att Catman lyckas jaga upp mig till lite snabbare än styrfart...
 
R7

Jätteful är den, och Haga var inte alls grym i WSBK. :rolleyes:

Haga%2DAssen%2DPractice%2D2000%2Ejpg
 
abstruse skrev:
McBertil väljer don efter person... :rolleyes: :D

Just därför jag kör R6 och du kör en gulsvart AIK-groda. Alla vet ju att Yamahas hojar är snyggast, i synnerhet de röda varianterna.
 
McB skrev:
Just därför jag kör R6 och du kör en gulsvart AIK-groda. Alla vet ju att Yamahas hojar är snyggast, i synnerhet de röda varianterna.

AIK?!?! Det där var droppen! :mad:
 
abstruse skrev:
AIK?!?! Det där var droppen! :mad:

Du vet, färgvalet återspeglar ofta ägarens personlighet eller undermedvetna känslor.

AIK:are är ju kända för sin intelligens, sin otroligt fina inställning till andra lag och sin förmåga att diskutera och lösa problem utan att ta till våld. Ungefär som Kawa-fjomparna.
 
McB skrev:
Du vet, färgvalet återspeglar ofta ägarens personlighet eller undermedvetna känslor.

AIK:are är ju kända för sin intelligens, sin otroligt fina inställning till andra lag och sin förmåga att diskutera och lösa problem utan att ta till våld. Ungefär som Kawa-fjomparna.

På tal om att spamma sönder trådar menar du? F ö håller jag på DIF.
 
abstruse skrev:
...F ö håller jag på DIF.

Jag vet, det är därför jag inte kan förstå varför du väljer en AIK-hoj. Måste ha något med ditt undermedvetna att göra.

Om det inte framgår så anser jag fortfarande att du ska köpa dig en R6:a. Det ÄR en bättre banhoj, även om det inte är en Kawasaki. :fakta
 
Last edited:
abstruse skrev:
Dessutom har ju Kawan, sina år med avsaknad av utveckling till trots, varit enda radfyran som varit med "någorlunda" i SBK de senaste åren. Hur det är i år vet jag dock inte.

Chris Ash skrev:

Vad är det för coolt med en R7 eg? Den har aldrig varit snabb, varken nu eller då den kom.....

Kawan har dock fortfarande hastighetsrekordet,den gröna ärgen och ljudet.....

Det är ju inte så svårt att vara "någorlunda" med när man är enda fabriksteamet med radfyra. I år är de inte med eftersom de nya reglerna tillåter 1000cc radfyra och Kawasaki har ingen sådan, finns iofs privatförare med Kawa men de har ju verkligen inte mycket att komma med.

Av de endast två säsonger som R-7 kördes i fabriksteam så var bäst placerade Kawasaki (Yanagawa) femma och bästa Yamaha ( Haga) sjua är 1999. Året därefter var Haga tvåa i VM och Yanagawa femma.
Ganska dött lopp, kanske med övervikt åt Haga i och med andraplatsen. Att Kawasaki har gått fort rakt fram har ju inte givit så mycket de senaste åren.

Chris Ash skrev:
Jämför med en SBK gör man med en annan SBK, Grevens Kawa....MUMS!

Grevens Kawa är fin men en SBK kittad R-7 är finare, tycker jag. Dessutom visade Oddgeir Havnen att en mindre kittad R-7:a var snabbare än Grevens fullkittade ZX7:a runt Falken. ;)


När det gäller abstruse problem så tycker jag att han ska skita i vad vi andra tycker. Får han sin touringkawasaki såld och har råd med en mer kittad hoj så ska han köpa den om han vill. Vare sig det visar sig vara fel beslut när motorn rasar eller inte...

Sluta vela och bestäm dig! :whip
 
Last edited:
Goodstuff skrev:
Det är ju inte så svårt att vara "någorlunda" med när man är enda fabriksteamet med radfyra. I år är de inte med eftersom de nya reglerna tillåter 1000cc radfyra och Kawasaki har ingen sådan, finns iofs privatförare med Kawa men de har ju verkligen inte mycket att komma med.

Enda radfyran som inte var helt under isen, därav var inte de andra fabrikaten med med sina. Att jämföra privatteamen mot fabriksteamen är ju inte relevant då de förra kan ha väldigt varierande såväl budget som material. Vi får se vad som händer när ZX-10R:n presenteras. För helt klart, 7:an är gammal och tung, det råder det inga tvivel om.

Goodstuff skrev:
När det gäller abstruse problem så tycker jag att han ska skita i vad vi andra tycker. Får han sin touringkawasaki såld och har råd med en mer kittad hoj så ska han köpa den om han vill. Vare sig det visar sig vara fel beslut när motorn rasar eller inte...

Sluta vela och bestäm dig! :whip

Mja, mjo, men det finns ju för- och nackdelar med båda alternativen. Tiden får utvisa vad jag har för hoj på Gåsen om två veckor.
 
abstruse skrev:

Mja, mjo, men det finns ju för- och nackdelar med båda alternativen. Tiden får utvisa vad jag har för hoj på Gåsen om två veckor.

Sluta mjao och mjo:a dig.
Du vill ju köpa, så köp!
 
Goodstuff skrev:
Sluta mjao och mjo:a dig.
Du vill ju köpa, så köp!

Exakt! Hojar gör man med hjärtat, inte hjärnan. Annars hade inte Gubbstuff trimmat en TRX för 15k när han funderar på att tävla, jag hade inte spenderat Xk på nya däck för att köra som en kärring och hälften av landets sporthojsägare hade skaffat sig en annan hobby.
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top