HJÄLP mig med mitt bromsproblem, SNÄLLA

Rappen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Hoj
R1, Silvertejp Edition
Nu står min ZX6R på verkstad och har frambromsproblem.
Från början satt klossarna fast mot skivan varpå en okrenovering borde gjöra susen. Efter ok-renovering och ny bromsvätska+pads kom ett nytt problem.
Nu får vi tryck i systemet men handtaget tar för långt in??? Efter en bytt huvudcylinder i handtaget är problemet fortfarande kvar.

DVS: jag kan bromsa, inget läckage, tryck finns men handtaget tar för långt in.... Nu vill verkstaden byta ut hela bromshandtaget till ett nytt för 2500:- !!!!

Vad göra? Är det någon som har ett beggat handtag till en ZX6R/9R -98-99 till ett bra pris???

MVH
tröttnar snart...

Eftermarknadshandtag? Ca 200:- Lelles har för 189 eller 219 beroende på årsmodell, om det sedan hjälper? Hur är det med bromslangarna? Är de gamla kan de "flexa" för mycket.

Besten skrev:
DVS: jag kan bromsa, inget läckage, tryck finns men handtaget tar för långt in.... Nu vill verkstaden byta ut hela bromshandtaget till ett nytt för 2500:- !!!!
Om bromsen tog lagom långt in förut så låter det inte som om byte av handtagsgrepp är rätt lösning. Helt spontant låter det mer som att något är felmonterat när du skruvade med huvudbromscylindern (pumpen).

Besten skrev:
2115815 DVS: jag kan bromsa, inget läckage, tryck finns men handtaget tar för långt in....
MVH
tröttnar snart...

Har haft samma problem med min ZX6R...6-kolvsoken är extremt känsliga för
luft.....är ingen konst att bromsarmen ända in till handtaget om du har lite luft uppe i huvudbromscylindern eller i ett av oken.

Jag väntar på en ny "Bleedbanjo" och "Speedbleeders" som borde hjälpa till
att bättra på "känslan" i bromsningen.

KentW

Besten skrev:
2115815 Nu står min ZX6R på verkstad och har frambromsproblem.
Från början satt klossarna fast mot skivan varpå en okrenovering borde gjöra susen. Efter ok-renovering och ny bromsvätska+pads kom ett nytt problem.
Nu får vi tryck i systemet men handtaget tar för långt in??? Efter en bytt huvudcylinder i handtaget är problemet fortfarande kvar.

Vad göra? Är det någon som har ett beggat handtag till en ZX6R/9R -98-99 till ett bra pris???

MVH
tröttnar snart...

Låter som ett "lufta" problem. Jag kixade lite på min Suzuki TL 1000 och det tog herrejesus länge att lufta frambromsen + att det inte blev rätt 1:a gången :/ Fråga: Känns handtaget svampigt i botten?

www.kvickmc.se
Ring dit och beställ en bleedbanjo,har han någon hemma så brukar han skicka samma dag du beställer.Är guld värt att ha uppe vid bromscylindern när man ska lufta bromsarna.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg