HJÄLP mig hitta ett brett grovmönstrat 17-tums däck!!!

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Sitter som en idiot och letar på nätet efter ett så brett 17 tums bakdäck som möjligt. Ska vara grovmönstrat nästan som ett crossdäck. Ska sitta fulldubbat på min gsxr 1000 -03 men jag kommer nog få byta bakfälg då det inte finns något som passar på en 6 tums fälg. Cheng shin har crossdäck som är 5,30x17 men då får jag väl gå ner på en 4,5 tums bakfälg från en gammal gixxer. Det är ju en lösning. Några tips?

Tkc80 finns i 180/55 om du vill köra orginalfälg. Det är grovt nog att dubba men hårdare i gummiblandningen än ett crossdäck vilket kanske inte funkar på is. Eller så är det bra att det är styvt med tanke på all vikt dubbarna lägger på. Värt att kolla på iaf.

Vi kör med Metzeler Karoo T på våra motarder och det är så nära crossdäck man kan komma, tkc 80 finns också som nån skrev men klackarna på det däcket är större och mer skovelhjulskänsla på det än metzeler däcket.

Vi kör med Metzeler Karoo T på våra motarder och det är så nära crossdäck man kan komma, tkc 80 finns också som nån skrev men klackarna på det däcket är större och mer skovelhjulskänsla på det än metzeler däcket.
Finns det i bredare än 150? Det är nog ett bra alternativ annars.

Tkc80 finns i 180/55 om du vill köra orginalfälg. Det är grovt nog att dubba men hårdare i gummiblandningen än ett crossdäck vilket kanske inte funkar på is. Eller så är det bra att det är styvt med tanke på all vikt dubbarna lägger på. Värt att kolla på iaf.

Nu hittade jag det! Det skulle nog funka. Finns för ca 1900 kr. Undrar om man inte ska testa detta...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti