HanneZ
Guest
Diskmatten på gymnasiet är ju skrattretande. Matte E är väl typ som D fast att talet e finns med lite här och vart. Matte F däremot börjar närma sig lite klurigheter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
HanneZ skrev:Diskmatten på gymnasiet är ju skrattretande. Matte E är väl typ som D fast att talet e finns med lite här och vart. Matte F däremot börjar närma sig lite klurigheter.
Nja de gick att ta som tillval vissa år när det fanns intresse från eleverna. Åtminstonde när jag gick ut -01.heinz_p skrev:Matte F?
Fanns inte i läroplanen då jag gick ut nu i våras..
HanneZ skrev:Nja de gick att ta som tillval vissa år när det fanns intresse från eleverna. Åtminstonde när jag gick ut -01.
rookie skrev:Hahaha! SNÄLLA säg att du skojjar!!!
![]()
mb skrev:Matten kommer fort tillbaka när man sitter med det![]()
Generellt så är statistiken viktigast att kunna inom akademiska världen.
CalleE skrev:Vad skulle jag skoja om?
Matte A är väl grundläggande allt.
Matte B lite linjära samband.
Matte C börjar analysen komma in med deriveringar.
Matte D fortsätter analysen med integraler, fortfarande envariabelanalys.
Matte E bahandlar komplexa tal.
Matte F, hmmm vad var det? Minns inte noga, den ingick i naturvetenskaplig fördjupningskurs tillsammans med astronomi när jag läste, så jag vet inte exakt vad som var matten, men jag har för mig det var linjär algebra ja.
Linjär algebra var den lättaste kursen under hela min utb. Bara lite logiskt tänkande så fixade man tentan utan att ens plugga ...CalleE skrev:Linjär algebra däremot, jag kan den inte, men kunde jag den så vore jag en lyckligare man.
HanneZ skrev:Diskmatten på gymnasiet är ju skrattretande. Matte E är väl typ som D fast att talet e finns med lite här och vart. Matte F däremot börjar närma sig lite klurigheter.
brinckis skrev:Linjär algebra var den lättaste kursen under hela min utb. Bara lite logiskt tänkande så fixade man tentan utan att ens plugga ...
jag tog kursen i kristianstad men jag har även kollat polarens kurs som läser til civ ing i lund ... den va inte mkt svårare ... bara lite logiskt tänkande så fixar man kursen enkeltCalleE skrev:Kom igen, vart går denna utbildning? Jag har då rakt inte sett att linj algen är enkel.
Fast den är BETYDLIGT enklare här på 120p ingenjör mot 180p ingenjör jag läste förut, så jag borde klarat den.
brinckis skrev:jag tog kursen i kristianstad men jag har även kollat polarens kurs som läser til civ ing i lund ... den va inte mkt svårare ... bara lite logiskt tänkande så fixar man kursen enkelt
Barnskoleresonemang! Inget man kan är svårt. Vissa har det lättare än andra etc.[Akryl]*Amid skrev:Ehm... Jo, om man kan kalla gymnasiematte för klurig...
Hur många bevis fick man härleda på gymnasiet?
- Jag kan inte minnas något!
att räkna med kända regler att 1+1=2 eller whatever är väl
inte direkt svårt, eller?
Tja, den var rätt enkel att tillämpa i verkligheten. Vilket ledde till hyffsat lätt för att sätta den tentan.brinckis skrev:Linjär algebra var den lättaste kursen under hela min utb. Bara lite logiskt tänkande så fixade man tentan utan att ens plugga ...
HanneZ skrev:Barnskoleresonemang! Inget man kan är svårt. Vissa har det lättare än andra etc.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |