HJÄLP MED ELEN! :huvet

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
Hej! sökte lite på forumet men hittade inget som passade in precis med det problemet jag hade.

Skulle go o glad ut o åka lite för en stund sen.
Gick ut och släpade med mig bror ut med en kamera för att dokumentera dagens andra och säsongens tredje tur.

sätter på tändningen. (TROR att allt går igång. dvs lyset sätts på och displayen sätts igång)

men iaf så dör den sen (eller om den var död från början).

inte ett ljud utan bara är tvärdöd. har inte satt igång hojjen utan bara tändningen.

laddat batteriet nu men den är likförbannat tvärdöd. kollat säkringarna men alla är hela. vad finns det mer man kan kolla som kan tänkas vara fel.
jag blir alltid så nervös när något pajjar. allt har ju en tendens att bli så inihelvete dyrt..

som tur är så har jag en elektriker till bror men han kan nada om motorcyklar och frågan är ju nu:

finns det något speciellt som kan fela på denna modellen eller finns det några andra kända fel liknande denna på MC? behöver hjälp vad ni tror det kan vara. MVH David

cykeln är en R1 -98 välskött innuti så den ser ut som "den ska göra" :)

HELP!

tjena både jag och min bror hade problem på våra r1 98 med elen.. på våra var det elkopplingen längst bak vid passagersätet. man måste ta bort bakkåpan.. på min var det nån slags koppling för larm som hade ramlat bort.. och på brorsans hade en kabel gått av.. så kolla där!! man vet ju aldrig!

Mvh//Mange

smetarn skrev:
2051696 tjena både jag och min bror hade problem på våra r1 98 med elen.. på våra var det elkopplingen längst bak vid passagersätet. man måste ta bort bakkåpan.. på min var det nån slags koppling för larm som hade ramlat bort.. och på brorsans hade en kabel gått av.. så kolla där!! man vet ju aldrig!

Mvh//Mange

tack men det var inte det som var problemet :( där var allt i sin ordning vad jag kunde se.. något annat förslag? tändningslåset som gått sönder? aLGJALGDJBÄLGDB jag blir galen :3freak :3freak :3freak :jisses :jisses :galen :galen :galen

MestHemlig skrev:
2051939 tack men det var inte det som var problemet :( där var allt i sin ordning vad jag kunde se.. något annat förslag? tändningslåset som gått sönder? aLGJALGDJBÄLGDB jag blir galen :3freak :3freak :3freak :jisses :jisses :galen :galen :galen

du har på ON på hojjen hoppas jag ,har du kollat alla säkringarna även den som sitter till starten 30amp?

kollat så neutral lyser så inte givaren gett sig, testa med ta upp stödet koppla startar den då ?

är övertygad om att det är en givare om neutral lyser kan du ute sluta den iaf tillsvidare,då är det förmodligen stöd eller kopplings givare...

men testa upp med stödet på med "on knappen" koppla starta"

Last edited:
har redan gjort det ni sagt. men det skumma är att när vi testade batteriet i styrka så var det massor av krut i det. nu satte vi i ett från en polares hoj och nu gjick hojjen igång :D:D

Så var ute och åkte en sväng men såhär mot kvällen är det lite kyligare så blev bara en mil dryga.. igen :D här kommer några bilder jag tvingade min bror att ta.

Bifogat

• MC 060401.jpg
    MC 060401.jpg
    125.4 KB · Visningar: 252
  • MC 060401 nr1.jpg
    MC 060401 nr1.jpg
    113.1 KB · Visningar: 257
  • MC 060401 nr2.jpg
    MC 060401 nr2.jpg
    83.9 KB · Visningar: 250
  • MC meka 060401.jpg
    MC meka 060401.jpg
    87 KB · Visningar: 243
Att döma av klädseln är det mer än elen du behöver hjälp med..... :rolleyes:

//P

Froven skrev:
2052725 Att döma av klädseln är det mer än elen du behöver hjälp med..... :rolleyes:

//P

nu ska vi inte vara sånna
---------------------------------------------

Vart hittar man sån tonning till framlycktan?

Interceptor skrev:
2053079 Snyggt,olagligt och trillar bort när kardborren blir lite sliten.
Köp inte.

redan beställt å de borde ju gå att lösa...

---------------

Älskar polka rettor:kär

vettifan vart det är köpt. satt på när jag köpte den och planerar inte att ta bort den. vart och frågat en polis i stan om det var olagligt och han sa nej så jag kör och blir jag stannar hänvisar jag till den polisen :D

vadå? klagar du på min klädsel? funkar alderles utmärkt. orka dra på sig skinnbrallorna :P tajta svarta jeans av märke acne är det näst bästa man kan åka i.. :hihi

Interceptor skrev:
Köp inte.
det är ingen kardborre på mina? vanliga skruvar som man skruvar dit. lossnar nog inte om inte gängorna på skruvarna skulle lyckas trilla av :P

MestHemlig skrev:
2053733

det är ingen kardborre på mina? vanliga skruvar som man skruvar dit. lossnar nog inte om inte gängorna på skruvarna skulle lyckas trilla av :P

vart är den skruvad då? i lycktan:3freak ?

MestHemlig skrev:
2053733 vettifan vart det är köpt. satt på när jag köpte den och planerar inte att ta bort den. vart och frågat en polis i stan om det var olagligt och han sa nej så jag kör och blir jag stannar hänvisar jag till den polisen :D

vadå? klagar du på min klädsel? funkar alderles utmärkt. orka dra på sig skinnbrallorna :P tajta svarta jeans av märke acne är det näst bästa man kan åka i.. :hihi

Skruvar du den i lyktan eller i kåpan då... :va :3freak
Låter skumt..
De jag köpte klistrade man fast en liten bit med kardborre, denna blev utsliten ganska fort och resulterade i att den ena flög av,om du vill kan du kolla i diket mellan Nässjö o Vetlanda för där ligger den ena. :hihi

Interceptor skrev:
2054045 Skruvar du den i lyktan eller i kåpan då... :va :3freak
Låter skumt..
De jag köpte klistrade man fast en liten bit med kardborre, denna blev utsliten ganska fort och resulterade i att den ena flög av,om du vill kan du kolla i diket mellan Nässjö o Vetlanda för där ligger den ena. :hihi

va lite my bad där. den satt i en skruv på en av lyktorna?! varför vet jag inte men det va den enda jag uppmärksammat :P resten var kardborre. men bannemej att jag ska se till att dom sitter kvar :)

snart vår här nere med förresten. kommer in o hälsar på dig i vetlanda snart kanske. fina vägar här imellan. raaaaaaaaaaaaksträckor och kurvigt :P perfekt

Interceptor skrev:
Köp inte.

Min har suttit på i mer än 3 år och 2500 mil utan att trilla bort. jag märker ingen tendens att kardborren skulle mattas.

MestHemlig skrev:
2052216 har redan gjort det ni sagt. men det skumma är att när vi testade batteriet i styrka så var det massor av krut i det. nu satte vi i ett från en polares hoj och nu gjick hojjen igång :D:D

Så var ute och åkte en sväng men såhär mot kvällen är det lite kyligare så blev bara en mil dryga.. igen :D här kommer några bilder jag tvingade min bror att ta.

Snygg båge o snygg hjälm (likadan som jag har :) ) !

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D