HJÄLP med datorn!!!!

zx6rman

none
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
italiano
Tjena! datorn har blivit hel mongo, och jag kan inte speciellt mycket om datorer.
För det första är den seg som helvete,fast den ska vara snabb :mad:

sen går det inte att starta internet ibland, står att det vart fel å nånting,

jag kan inte sätta in pengar till pokerkontot, när jag slår in sista siffran i kredit nummret så stängs internet ner, vissa räkningar kan jag inte betala,

det går inte att instalera nya uppdateringar (windows update), jag kan inte gå in på vissa sidor tex. eniro.

Sen hakar den upp sig alltför ofta

Nån som vet vad allt kan bero på :va är mycket tacksam för all hjälp.

Jag vet inte om det har nån betydelse men, det är en dell latitude d600 laptop som jävlas.

Är det inte dags att installera om operativsystemet? :va Brukar göra det på våran med jämna mellanrum, sammlas så mycket skit! :tomten

Låter som att någon viktig fil eller programvara saknas, eller att du har något "hemladdat" program som stänger och förstör.

Jag föreslår att du ser över datorn lite, kanske kör diskrensning och diskfragmenteraren! [Under Start, Program, Tillbehör, Systemverktyg]

Lycka till, de löser sig.
/mvh Johan

Rensa skrivbordet, det hjälper ibland....

Mingves skrev:
Rensa skrivbordet, det hjälper ibland....
:va :fatta!

i mina öron så låter det som att du har ett virus eller spyware. antagligen mycket av bägge. just detta med att du inte får ta hem windows update och att den segar. om jag var dig skulle jag inte ens försöka att betala räkningar med den. dom kan få tag på mycket info då.

det bästa skulle vara att installera om hela burken. men om du inte vill det så, lite tips:

1: ladda hem, installera och kör Lavasoft Adaware
2: ladda hem, installera och kör Spybot Search & Destroy
3: installera och kör ett antivirus-program
4: ladda hem, installera och kör Mozilla Firefox eller Opera istället för Internet Explorer

förhoppningsvis så hjälper det...

Extreem_ skrev:
Meddela gärna om det blir bättre! Alltid kul med en rapport! :hihi
Njae, fick då bort massor av spyware när jag körde spybot, men datorn är seg fortfarande, får nog formatera om hdd, måste bara bränna ut alla saker nånstans.(har bara cd brännare). men men gött att bli av med sånna där spioner iaf :tomten

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8