HJÄLP kan inte åka!!

Peppo

Medlem i M.I.L.F. Riders
Gick med
25 May 2004
Hoj
Aprila SL 1000 Falco
Min Aprilia Falco 00 startar inte!!!

Är det någon som haft problem med att start mekanismen slår ifrån så fort det blir motstånd ,när tändstiften sitter i så vill mekanismen bara försöka tills den knappt har tänt en gång. Men när stiften är ur så går den som vanligt.

Det verkar som mekanismen inte orkar hålla tills kolvarna har gått hela varvet eller nått.

Och då o då smäller det som F-N helt oregelbundet.

Har haft borta kåpan å tittat å snurrat men det känns som allt e ok förutom 3st skruvar innanför generatorn som satt löst och hade fått stryk på gängorna..Dessa är utbytta och dragna men ingen skillnad.

Startmotorn går fint gällefall...

JAG vore evigt tacksam om någon kunde ha nått svar eller tips på detta MVH Peter

Jag hade liknande problem i vår. Startmotorn hostar till sen klickar det bara. Det var batteriet. Märkligt att din startmotor snurrar dock. Är det utan tändstift?! :va Kör inte startmotorn för länge! Då bränner du den o den e inte billig har jag hört..
Bränslesprutet och multicomputern drar mycket ström. Kul grej me inbyggda voltmätaren. Där ser man att spänningen sjunker något när man vrider på rullen. Jag brukar försöka komma ihåg att släcka halvljuset innan jag startar för att inte belasta batteriet allt för mktet. Glöm int o slå på det sen bara!Jag har ju oxå en nollnolla så det är nog dax för dig med.. Riktigt batteriladdare ska införskaffas te hösten.

Jävla OXKUK...förlåt språket ...Detta blir dyrt
Rev isär hojjen mitt i semestern inget val..åker just nu runt å njuter av fina torra sommarvägar i en TOYOTA corrola kombi 1,6 liters monster..

Lämnade iväg hojen i delar till verkstan.väntar på en priside med avbetalning på 36 mån. :)

Peppo skrev:
Jävla OXKUK...förlåt språket ...Detta blir dyrt
Rev isär hojjen mitt i semestern inget val..åker just nu runt å njuter av fina torra sommarvägar i en TOYOTA corrola kombi 1,6 liters monster..

Lämnade iväg hojen i delar till verkstan.väntar på en priside med avbetalning på 36 mån. :)

berätta nu va som hänt!! :gnissla

Sitter hemma i garget å grubblar å kommer fram till att jag måste ha bort svänghjulet för att komma åt (sprag clutsh) mekkar lite fint me avdragarn men ack det vill inte, min fadersgestalt hjälper oxå till å till slut blir vi för heta på gröten å spräcker hela (korgen),den vill bara inte lossna...Okej vi ger oss, åker me skiten till götet å får beskedet att bara ett nytt svänghjul kostar 12 pengar!!!
Å då kan man ju me r-v-n räkna ut att här ska det flashas på semestern..

Så jag lever ett budget liv för tillfället..har ej åkt någonting på hela semestern men har fått lov av min flickvän att om jag är försiktig så kan jag låna hennes.

Så nu ska jag ut å mysåka lite..

Roligt me folk som bryr sig eller bara e nyfikna..

/Peter

Peppo skrev:
Sitter hemma i garget å grubblar å kommer fram till att jag måste ha bort svänghjulet för att komma åt (sprag clutsh) mekkar lite fint me avdragarn men ack det vill inte, min fadersgestalt hjälper oxå till å till slut blir vi för heta på gröten å spräcker hela (korgen),den vill bara inte lossna...Okej vi ger oss, åker me skiten till götet å får beskedet att bara ett nytt svänghjul kostar 12 pengar!!!
Å då kan man ju me r-v-n räkna ut att här ska det flashas på semestern..

Så jag lever ett budget liv för tillfället..har ej åkt någonting på hela semestern men har fått lov av min flickvän att om jag är försiktig så kan jag låna hennes.

Så nu ska jag ut å mysåka lite..

Roligt me folk som bryr sig eller bara e nyfikna..

/Peter

:zpy fy fan, får ångest bara jag läser det asså!
12 lax.. borde det inte va billigare att leta upp en krockad och sen köpa motorn på den?

de va ingen rolig läsning!! som tur e har man ju 5 underbara garanti år på hojen så den får ju gå hårt "ibland"!!

sven666 skrev:
:zpy fy fan, får ångest bara jag läser det asså!
12 lax.. borde det inte va billigare att leta upp en krockad och sen köpa motorn på den?

Tanken har faktist slått mig..frågan är bara var letar man efter krashhojjar förutom uppe på tullen :)
Det finns ju inte riktigt samma utbud som till Rettor..

Får besked på måndag eller tisdag om hur mycket detta kan sluta på...
Väntar med spänning å glädje!!....eller nått.

Men man får se det positiva i det hela..
Har ju vart kung på stranden i stället, lärt mig trixa me boll å dyka å sånt fräckt :yoparty

/Playapeter

GSX-R Micke skrev:
de va ingen rolig läsning!! som tur e har man ju 5 underbara garanti år på hojen så den får ju gå hårt "ibland"!!

Då måste du ju ALLTID gå på hårt :skrämd
för att få ut mest för pengarna.. :)

Synd jag inte läste denna tråden innan.... Såg för ett tag sedan en komplett mille motor på blocket för 7000.... Det ska ju vara samma, men med lite mer hästar...

RSV_R skrev:
Synd jag inte läste denna tråden innan.... Såg för ett tag sedan en komplett mille motor på blocket för 7000.... Det ska ju vara samma, men med lite mer hästar...

Hade ju gått bra för mig faktiskt...dom växer ju inte på träd precis..

Peppo skrev:
8500 pengar sparade tack vare dig...fick tag på ett svänghul av han "flugan" för 3500... :tummenupp

hojen e tyvär inte klar än på nåra veckor..hur går det me ditt monster bygge?

Tack för hjälpen /pepps

grattis!! låter ju super... hoppas på en provtur sen när den är igång då ;)

mitt monster snarkar i garaget... husse ruttnar på jobbet.. :död

*/ ?>
Back