HJÄLP! Hur långt kan en hoj gå inann man ska avstå köp? Yamaha FZ1 N

Ska du ha en hoj att åka med och till att sälja så är det bara att shoppa! Klart den kommer vara svårsåld, men du ska väl köra med den eller?

Min hoj med 5000 mil var oerhört sval på markanden. Men bytte in den mot en ny hoj och fick 36000 för den då! Dl650 med 5000 mil från -04.

Jag skulle inte tvekat för den sakens skull.
Men jag hade ju lagt undan några av de 25 000 till reservdelar.
saker som folk inte "normalt får problem med" som lager till hjul osv.
saker som kan skadas av stenskott mm.

lycka till

En 1000cc med 5500mil.Precis inkörd med andra ord.Folk är så himla fixerade vid allt som rullat mer än 100 mil om året och inte har tillbringat sitt liv övertäckta i något garage.Bara att kolla upp service om den går att kolla när många gör service själv beroende på hojens ålder och ta en längre provrunda samt syna hojen noga själv beroende på kunskap.Svårare än så är det inte.Är man inte kunnig nog själv så gäller det att hitta någon vänlig själ som har denna kunskap och vill följa med och kolla på objektet. :smasha

Och jag körde de första 4500 milen med den!

Jupp jag hittade faktiskt en gamal tråd här, där du dök upp där det disskuterades
mil eller pendlingsåka (länge sedan).
Hojen funkade alldeles utmärk i min ägo trots dessa (enligt många) "farligt" höga miltal :rolleyes:

Jag letar efter en Yamaha FZ1 N och har hittat en som har gått ca 5500 mil, pendlar mil

Hmm.. jag anar att det är den som är till salu för 39,000 nu i Stockholm, är det så, så är
det min gamla räser, (ligger någon bild i mitt SH-garage)...

Och jag körde de första 4500 milen med den!

Om psyduck körde första 4500milen, Gocoop haft den innan nuvarande ägare, så undrar jag hur många av de 5500milen som är pendlarmil?

Kolla så alla skruvar är orginal etc, ser det oskruvat ut så är det troligen i bättre skick.

om en hyfad välsköt hoj inte rasar innan 3000mil så bör den vara rätt safe sen från för att spränga 10,000mils gränsen

Kör själv FZ1-n och den har gått ca 2200 mil och den känns outtröttlig och fräsch. Alllt hadlar, som andra skrivit, om just service och historik. Låt inte milen skrämma dig mao!! :fakta

Jag är sjukt milrädd och hade aldrig i mitt liv köpt en hoj som rullat över 500mil.

Dock är den rädslan relativt obefogad, visst har man sett lik men tex den senaste hojen jag sålde som rullat precis 1000mil var i det närmaste nyskick man kan komma vid de miltalen.

Dvs, är den väl omhändertagen så ska det inte vara några problem. Däremot är det en hel del mil på en hoj och du kan behöva byta ut rätt många slitagedelar om det inte redan är gjort.
Med andra ord, PRUTA!!!

Va fan är det här för diskussion?:) Femtusen mil på en modern hoj? Hade den gått 25000 mil så hade diskussionen kanske varit mer befogad. Om det gäller motorn alltså. Vissa saker tar ju adjö lite tidigare.

En Honda 750 från 1970 gick ju lätt 15000 mil. Jag hade isär min motor när den gått 7000 mil men det var bara att smacka ihop för allt höll nytolerans.

Min gamla Ducati ST4s har gått 8.400 mil och går fortfarande hur bra som helst. All service är gjord enligt boken. Har bytt styrlager en gång, ett hjullager, en kopplingskorg och lameller och det är möjligt att någon packning i toppen börjat läcka lite, lite olja på senare tid, men inget mer än så. Lite sådana saker får man ju trots allt räkna med då åren går och milantalet stadigt ökar. Den kommer i alla fall säkert kunna rulla många mil till.

Min gamla Honda CB650 är lika lättstartad idag som den var för 15 år sedan. Den har gått 10.400 mil. Gjorde en motorrenovering vid ca 6.700 mil och har även där bytt lameller, toppackning, styrlager, ljuddämpare, svingarmslager och lite annat smått, som trots allt slits lite med åren.

Lite pyssel kanske man får räkna med, men med nya hojar bör det inte ha hänt så mycket på grund av högt miltal om all service är gjord som den ska.

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...