HjÄlp Fort!!!!!!!

crazy88

FD : NINJA_1
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Centralt
Hoj
R1000
R1:a som inte startar, slår på tändnig å allt ser lungt ut..men när jag ska starta häner inte ett jävla skit!!! VAD kan detta va? måste ju komma hem från jobbet :( " har kollat dödaren oxå"
 
crazy88 skrev:
R1:a som inte startar, slår på tändnig å allt ser lungt ut..men när jag ska starta häner inte ett jävla skit!!! VAD kan detta va? måste ju komma hem från jobbet :( " har kollat dödaren oxå"

Stödet nere och växel i? Provar det enklaste först.
 
När du slår på tändningen så ska soppapumpen gå i några sekunder, lyssna efter ett surr under runt tanken, inget surr = uttråkad soppapump eller säkring eller kanske relä!

/Nitrous
 
...åkaj så du har full instrumentbelysning och så...men startmotorn börjar inte ens snurra...eller?

/KaliZ
 
Prova att rulla igång skrotet. Batteriet kanske är dåligt.
 
Nitrous skrev:
När du slår på tändningen så ska soppapumpen gå i några sekunder, lyssna efter ett surr under runt tanken, inget surr = uttråkad soppapump eller säkring eller kanske relä!

/Nitrous


okej men ifall det e surr då? vart osäker måste ner å lyssna
 
Exup skrev:
Brytaren till stödet då,hängt sej,pajjat?Nåt sånt måste det va...

Denna kan vara en riktig räv ibland. Vet inte exakt hur den sitter på en R1:a. Om den är lätt att fota till, eller ej, när man fäller ner stödet. Men det låter nästan som det är denna som spökar om du nu inte haft några som helst problem med den när du tog den till jobbet. Lirka lite i den...

/KaliZ
 
Spring ner o kolla efter surr, inge surr = inge wurr wurr

Finns det surr så följ upp rådet som Exup skrev, kolla brytaren vid stödet. den kan pajja, hänga sig, kabelkontakt som börjar glappa!!
Om man ska koppla ur den så har jag för mig att kontakten sitter under tanken eller i bakkant på motorn... har minnesluckor just nu..hur som helst så räcker det inte med att bara koppla ur den, tror att den måste byglas oxå.

/Nitrous
 
Nitrous skrev:
Spring ner o kolla efter surr, inge surr = inge wurr wurr

Finns det surr så följ upp rådet som Exup skrev, kolla brytaren vid stödet. den kan pajja, hänga sig, kabelkontakt som börjar glappa!!
Om man ska koppla ur den så har jag för mig att kontakten sitter under tanken eller i bakkant på motorn... har minnesluckor just nu..hur som helst så räcker det inte med att bara koppla ur den, tror att den måste byglas oxå.

/Nitrous

Öhh, rätta mig om jag har fel men;
1. Är det inte membanpunmp på den där? Alltså inge surr så fort det blivit tryck.
2. Om brytarn vid stödet är paj, borde inte hojen starta om neutralläge eller koppling är i?

/A
 
Dea skrev:
Öhh, rätta mig om jag har fel men;
1. Är det inte membanpunmp på den där? Alltså inge surr så fort det blivit tryck.
2. Om brytarn vid stödet är paj, borde inte hojen starta om neutralläge eller koppling är i?

/A



så tror jag oxå, så har jag på min kawwa, smaskar man i neutral så spelar det ingen roll om du har stödet nere... slår du i ettan å har koppling, inget dör, släpper du dock koppling med växel i så dör hojjen p.g.a spärren!!! låter som säkringsfel tycker jag!!

Hade oxå nyss fel på min, men det var batteriet som hade dött av en konstig anledning, helt sjukt... det funka 2 vekor innan ja plocka isär backen på min, sen när jafg satte ihop allt så hade batteriet dött, då hade det svalt i mitt garage, så det kan vara det kanske....!

lycka till!!! :tummenupp
 
Tack för hjälpen av felsökning grabbar! det va ngnform av glapp i startrelät..en dunk i det sen va hojjen igång igen :) !! frågan e om man ska byta hela relät? ngn som har en aning om vad det kan kosta??
 
Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top