!!HJÄLP!! Felsökning DR 350 torrt stift

Jag vet inte hur just de där motorerna är vad gäller ev. gaspådrag vid startögonblicket, men en här på forumet fick sin Husa stendöd helt plötsligt, gjorde allt möjligt, bytte tom cdi-box utan resultat.
När vi kom och kikade visade det sig att han hade kommit åt och skruvat en aning på gaswireskruven vid gashandtaget.
Hördes när man gav full gas (motorn av), ett "klopp" från gasaren, men inget "klopp" när man släppte gasen. Vi justerade tills det sa "klopp" i gasaren på både av och påslag, sen small den igång på andra kicken.
Kan ju vara ett sånt enkelt fel också, men jag vet som sagt inte hur motorn på din hoj reagerar på gas...

jesseboy skrev:
Jag vet inte hur just de där motorerna är vad gäller ev. gaspådrag vid startögonblicket, men en här på forumet fick sin Husa stendöd helt plötsligt, gjorde allt möjligt, bytte tom cdi-box utan resultat.
När vi kom och kikade visade det sig att han hade kommit åt och skruvat en aning på gaswireskruven vid gashandtaget.
Hördes när man gav full gas (motorn av), ett "klopp" från gasaren, men inget "klopp" när man släppte gasen. Vi justerade tills det sa "klopp" i gasaren på både av och påslag, sen small den igång på andra kicken.
Kan ju vara ett sånt enkelt fel också, men jag vet som sagt inte hur motorn på din hoj reagerar på gas...

Det jag kommer att prova härnest är olika inställningar på luftskruven samt använda startgas,nästa steg är att ta av förgasaren igen.

Ända gången det har hänt något när jag kickat, är när jag hade full chock decompen inne vred på gasen lite samtidigt som jag kickade. Resultat väldigt hög knall från motorn.

Den Gick igång idag!! för alla som är intresserade :D
Ställde luftskruven på ca 1,5 varv sprang igång han. Men den vill absolut inte starta om jag inte sprang igång den även när den var varm,samt tyvär så började ventilerna ticka efter en halvtimmes körning.
Kan det göra den mer svårstartad,ej justerade ventiler?

Att ventilerna är rätt justerade är grunden för en lättstartad
stånka så det kan ju vara ide att kolla!!
0,10 insug
0,15 avgas
Kan även rekomendera att du köper originalverktyget för att
hålla ventiljusterskruvarna,det underlättar och kostade
bara 28:- hos min Suzukihandlare!
Och när du ändå rotar runt i toppen kan du lika gärna
kasta i ett nytt stift,kostar ju inte många spänn :tummenupp

.

xrperra skrev:
Att ventilerna är rätt justerade är grunden för en lättstartad
stånka så det kan ju vara ide att kolla!!
0,10 insug
0,15 avgas
Kan även rekomendera att du köper originalverktyget för att
hålla ventiljusterskruvarna,det underlättar och kostade
bara 28:- hos min Suzukihandlare!
Och när du ändå rotar runt i toppen kan du lika gärna
kasta i ett nytt stift,kostar ju inte många spänn :tummenupp

.

Nu ska jag ventiljustera sen ska det bli åka av, :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...