HJÄLP!!!!!fel på hojen.....

-[stiXen]-

hellre 1 liter i tanken än 10 på backen
Gick med
20 Jan 2004
Ort
G-Hammarby
Hoj
Svart TLS -97
Alltså.....nu blir jag snart helt keff i huve.....min Suzuki TL1000S -97 laddar inte som den ska....den drar ur batteriet........när jag mäter över batteriet på tomgång så ger den 13.6 volt men när jag gasar upp den till angivna 5000 rpm så ger den bara 12.9 volt...?????och då ska den ge mellan 13.3 och 14.3 volt.......och nu listar jag alla prylar som jag provat och mätt.....

*har kollat batteriet hos en batterihandlare som belastade den åt mej och han gav :tummenupp

*har ohm-mätt upp lindningarna i generatorn och dom var alla på 0.7 ohm (ska vara mellan 0.1-1.0 ohm)

*har mätt att generatorn ger ordentligt med kräm (växelspänning) , har mätt upp alla lindningar och dom ger alla 85 volt (ska vara minst 70 volt)

*har kollat anslutningar så att det inte är några brott eller skit på kablarna...

*har kollat med en annan beg likriktare/laddregulator men fick samma fel med den.......kan det vara så jävligt att den jag skickade efter också var defekt...

Är det nån som har någe tips på vad det är för fel....PLS messa eller skicka ett mail......
 
-[stiXen]- skrev:
Alltså.....nu blir jag snart helt keff i huve.....min Suzuki TL1000S -97 laddar inte som den ska....den drar ur batteriet........när jag mäter över batteriet på tomgång så ger den 13.6 volt men när jag gasar upp den till angivna 5000 rpm så ger den bara 12.9 volt...?????och då ska den ge mellan 13.3 och 14.3 volt.......och nu listar jag alla prylar som jag provat och mätt.....

*har kollat batteriet hos en batterihandlare som belastade den åt mej och han gav :tummenupp

*har ohm-mätt upp lindningarna i generatorn och dom var alla på 0.7 ohm (ska vara mellan 0.1-1.0 ohm)

*har mätt att generatorn ger ordentligt med kräm (växelspänning) , har mätt upp alla lindningar och dom ger alla 85 volt (ska vara minst 70 volt)

*har kollat anslutningar så att det inte är några brott eller skit på kablarna...

*har kollat med en annan beg likriktare/laddregulator men fick samma fel med den.......kan det vara så jävligt att den jag skickade efter också var defekt...

Är det nån som har någe tips på vad det är för fel....PLS messa eller skicka ett mail......
Inte helt otroligt att det är fel på den också.
Har själv haft liknande fel på min Suzuki, du har ingen godtrogen kompis du kan låna ock prova hans likriktare?
Att den likriktaren du har är ordenligt jordad det har du redan kollat antar jag.
 
Hade nyligen laddproblem på min RF900 då jag slet mitt hår i en veckas tid då jag mätte upp allt men hittade inget fel.Jag fick då ett tips på Din MC i sollentuna att det var vanligt att en bussning till generatordrivningen gick sönder så att det slirade under belastning.Vet dock inte om det är samma konstruktion på din motor..
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top