Nu har jag ringt dem 3 ggr och imorrn är deadline på inbetalningen
Historia: Jag tecknade trafikförsäkring på bågen hos folksam för 1.5 månads tid sedan. Jag fick klart för mig att trafikförsäkring betalar man bara då hojen är påställd, och i och med att vädret var ovist så gjorde jag så att jag på VV's hemsida stälde på hojen en fin dag, och av en mindre fin... Man är inte gjord av pengar och att se nästan 30:- per dag springa iväg för man inte kör käns inte aktuellt om man inte måste. Observera att jag har ENDAST trafik och inget annat, vilket innebär att när den är avställd, ska den inte kosta mig jack shit att äga.
Så anyways, jag får hem en inbetalningsfaktura av folksam där de radat upp inbetalningar, FRAMTIDA sådanna
Den första inbetalningen var tydligen på 1500.- och sträckte sig från januari-mars (altså då jag inte ens haft hojen hos dom), sen är övriga inbetalningar på 700:- eller nåt per månad, vilket stämmer om den är påställd en hel månad, vilket den kommer BLI över sommarn, bara inte än. Har jag inte rätt att utnyttja VVs påställningsfunktion till fullo liksom? Är man ärlig nog och inte skenförsäkrar när man kör sporthoj, är 21 år och bor i Malmö + endast har trafik för att klara den ekonomiska biten me hojägandet så får man väl för fan göra det bästa av situationen? :kocko . Jag ringer och frågar vad det är frågan om, och de säger att jag ska ignorera fakturan, och när uppgifterna från VV (som kommer automatiskt med mina på och avställningar) kommer om hur många dagar jag haft den påställd kommer en ny faktura med den aktuella summan (i runda slängar 120:- då jag haft den påställd nåra dagar bara). Deras "siande fakturor" som jag nu kallar dem, är bara vad dem antar, altså de antar att jag har hojen påställd helatiden tydligen. Det kom iaf ingen faktura på någon vecka eller två som tanten sade, så jag ringde igen... "Ja, vi ser att det är så att du inte haft hojen på mer än nåra dagar, så en rätt faktura kommer snart..." säger de igen. efter 3e gången (som var för 2 veckor sedan) säger tanten att "den kommer precis innan du ska betala skaru se. Imorrn är förfallodagen på inbetalningen (första) och jag har INTE fått nån ny faktura. De kräver altså 1500:- på den för nu totalt 6 dagars påställning, som ska ligga på 150 kronor... Vad ska jag säga till dem imorrn när jag ringer? Har endast ett muntligt försäkringskontrakt med dem.Har pratat med totalt 4 olika människor där som sagt att man bara betalar trafik för de påställda dagarna. nån som varit med om liknande?
Fan inte klokt; Först telia förra veckan; Försökte blåsa mig på 600:- det redde jag ut... Nu detta. Altså stora företag tror de kan jävlas med konsumenter hursomhelst. Blir så förbannad så det är inte klokt. Slår vad om att deras "teamleaders" säger "Ähh, om de inte klagar utan betalar in så är det ju bra... klagar det så får vi lösa det..." Pack!

Historia: Jag tecknade trafikförsäkring på bågen hos folksam för 1.5 månads tid sedan. Jag fick klart för mig att trafikförsäkring betalar man bara då hojen är påställd, och i och med att vädret var ovist så gjorde jag så att jag på VV's hemsida stälde på hojen en fin dag, och av en mindre fin... Man är inte gjord av pengar och att se nästan 30:- per dag springa iväg för man inte kör käns inte aktuellt om man inte måste. Observera att jag har ENDAST trafik och inget annat, vilket innebär att när den är avställd, ska den inte kosta mig jack shit att äga.
Så anyways, jag får hem en inbetalningsfaktura av folksam där de radat upp inbetalningar, FRAMTIDA sådanna

Den första inbetalningen var tydligen på 1500.- och sträckte sig från januari-mars (altså då jag inte ens haft hojen hos dom), sen är övriga inbetalningar på 700:- eller nåt per månad, vilket stämmer om den är påställd en hel månad, vilket den kommer BLI över sommarn, bara inte än. Har jag inte rätt att utnyttja VVs påställningsfunktion till fullo liksom? Är man ärlig nog och inte skenförsäkrar när man kör sporthoj, är 21 år och bor i Malmö + endast har trafik för att klara den ekonomiska biten me hojägandet så får man väl för fan göra det bästa av situationen? :kocko . Jag ringer och frågar vad det är frågan om, och de säger att jag ska ignorera fakturan, och när uppgifterna från VV (som kommer automatiskt med mina på och avställningar) kommer om hur många dagar jag haft den påställd kommer en ny faktura med den aktuella summan (i runda slängar 120:- då jag haft den påställd nåra dagar bara). Deras "siande fakturor" som jag nu kallar dem, är bara vad dem antar, altså de antar att jag har hojen påställd helatiden tydligen. Det kom iaf ingen faktura på någon vecka eller två som tanten sade, så jag ringde igen... "Ja, vi ser att det är så att du inte haft hojen på mer än nåra dagar, så en rätt faktura kommer snart..." säger de igen. efter 3e gången (som var för 2 veckor sedan) säger tanten att "den kommer precis innan du ska betala skaru se. Imorrn är förfallodagen på inbetalningen (första) och jag har INTE fått nån ny faktura. De kräver altså 1500:- på den för nu totalt 6 dagars påställning, som ska ligga på 150 kronor... Vad ska jag säga till dem imorrn när jag ringer? Har endast ett muntligt försäkringskontrakt med dem.Har pratat med totalt 4 olika människor där som sagt att man bara betalar trafik för de påställda dagarna. nån som varit med om liknande?
Fan inte klokt; Först telia förra veckan; Försökte blåsa mig på 600:- det redde jag ut... Nu detta. Altså stora företag tror de kan jävlas med konsumenter hursomhelst. Blir så förbannad så det är inte klokt. Slår vad om att deras "teamleaders" säger "Ähh, om de inte klagar utan betalar in så är det ju bra... klagar det så får vi lösa det..." Pack!

Last edited: