HJÄLP! Får inte loss min trasiga bult (M10)......

Stort Tack!!!!!

Klart för avhämtning.... :)

Hade tyvärr inte bulten till pucken.
Det som behövs är en M10 x 1,25 som har insexskalle och är 60-70 mm lång

Finns på Sifvert-skruv skruv på Lindhagensgatan kan jag tänka.

Stort tack Patrik!!!!!!! :Bugar
Tog dig 10 min och för mig en evighet......

Nu har du en trogen kund för framtiden! :tummenupp
Skall absolut åka ut till Uppsala (som jag planerade förr förra helgen men missa) för att kolla på det nya garaget.

Kommer varmt rekommendera dig till alla jag träffar och jag hoppas att du får mycket jobb i framtiden!

Hoppas vi ses på Gelleråsen.

Tack igen!

Mvh
Martin

Lite sent att tipsa om detta nu , men kanske för framtida behov ? Har en sats hemma som heter "Ridgid Screw Extractors". Grispittar är som sagt bara till bultar som sitter löst , men däremot denna satsen HÅLLER ! Borra ett hål med medföljande borr o styrning , knacka i en stålstav som ser ut som typ ett låååångt torx-bits. Trä på en hylsa o skruva ur bulten med en ringnyckel.
Den har sparat många svordomar.......:)

Bifogat

• DSC02516.JPG
    DSC02516.JPG
    91.5 KB · Visningar: 312
Lite sent att tipsa om detta nu , men kanske för framtida behov ? Har en sats hemma som heter "Ridgid Screw Extractors". Grispittar är som sagt bara till bultar som sitter löst , men däremot denna satsen HÅLLER ! Borra ett hål med medföljande borr o styrning , knacka i en stålstav som ser ut som typ ett låååångt torx-bits. Trä på en hylsa o skruva ur bulten med en ringnyckel.

Den där är kalas.
Men kanske lite dyrt för hemmafixaren.

Ser ju ut som en smidig lösning!
Ca pris?

Sen hoppas jag att det var sista gången jag kraschade och knäcker bulten........

Kommer faktiskt inte ihåg pris... Vet däremot att jag köpte den via en vän för inköpspris , men hur mkt det blev har fallit ur minnet. Den har säkert 10-15 år på nacken o är fortfarande i bra skick.

Är nog inte helt med....men nyfiken
När du knackat i staven, vridit runt med hylsan ich fått ut bulten. Hur får man då ut staven ur bulten???
Finns det ingen risk att staven vrider sig alt att "gängorna" pajar?

Är nog inte helt med....men nyfiken
När du knackat i staven, vridit runt med hylsan ich fått ut bulten. Hur får man då ut staven ur bulten???
Finns det ingen risk att staven vrider sig alt att "gängorna" pajar?

Staven får du sätta i ett skruvstäd och knacka bort bulten.
Det brukar inte vara något problem.

Ribborna på stavarna håller.
Men man kan vrida stavarna om man tar i.
Problemet med dessa är att du inte kan värma någonting när dom sitter på plats.
Då förstör man staven som är härdad.

Gölm inte att ta din puck som ligger på släpet när du hämtar hojen.

Jag smiter iväg nu...

Staven får du sätta i ett skruvstäd och knacka bort bulten.
Det brukar inte vara något problem.

Ribborna på stavarna håller.
Men man kan vrida stavarna om man tar i.
Problemet med dessa är att du inte kan värma någonting när dom sitter på plats.
Då förstör man staven som är härdad.

Gölm inte att ta din puck som ligger på släpet när du hämtar hojen.

Jag smiter iväg nu...

Härligt när man lär sig nya saker. För mig sker det ständigt......:tummenupp
Släp och hoj hämtat men det har du säkert redan sett!

Tack igen!!!

Ser ju ut som en smidig lösning!
Ca pris?

Sen hoppas jag att det var sista gången jag kraschade och knäcker bulten........

Ca 1700:- för en sats.

Finns även i lösa delar.

ca 160:- för pinne med mutter.
ca 300:- för borr

Biltema har även en kopia i sitt sortiment,dock har jag aldrig fått prova kvaliten på den ,då jag var dum och lånade ut min rätt så omgånde,men iom att den inte kommer tillbaka så tycks den vara ok iaf.

Ca 1700:- för en sats.

Finns även i lösa delar.

ca 160:- för pinne med mutter.
ca 300:- för borr

Biltema har även en kopia i sitt sortiment,dock har jag aldrig fått prova kvaliten på den ,då jag var dum och lånade ut min rätt så omgånde,men iom att den inte kommer tillbaka så tycks den vara ok iaf.

Tack för infon!
Lite väl dyrt för mig när jag ändå misslyckas med användandet....:tummenupp
Biltemas prylar är ju lite heaven or hell......

Biltema har även en kopia i sitt sortiment,dock har jag aldrig fått prova kvaliten på den...

Borrarna verkar inte hålla någon högre kvalitet, hållfasthetsmäsigt i alla fall...

Provade den minsta varianten (3,2) på en skruv och den var helt omöjlig att få lös med Biltemas sats. Med lämplig torx däremot gick det som på räls. Rekommenderar torx framför denna sats, i alla fall när det rör sig om skruvar med liten diameter. (Originalet på skruven var av typen insex).

Bifogat

• Biltema_skruvutdragarsats_1.jpg
    Biltema_skruvutdragarsats_1.jpg
    94.1 KB · Visningar: 109
  • Skruv_insex.jpg
    Skruv_insex.jpg
    99.5 KB · Visningar: 101
Borrarna verkar inte hålla någon högre kvalitet, hållfasthetsmäsigt i alla fall...

Provade den minsta varianten (3,2) på en skruv och den var helt omöjlig att få lös med Biltemas sats. Med lämplig torx däremot gick det som på räls. Rekommenderar torx framför denna sats, i alla fall när det rör sig om skruvar med liten diameter. (Originalet på skruven var av typen insex).
dem har hss borr!
iof rätt dyra men vi använder liknande utav annat märke på jobbet!
Men beläggningen e den samma sägs det. de gula rackarna.

Om de har dem kvar dvs bra skit iaf!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...