Kraschade med min race-R1:a och kraschpucken som sitter i motorfästet försvann. Den har varit lagd en gång tidigare på samma puck men denna gång gick bulten till motorfästet av (som håller pucken på plats).
Det finns en stump kvar men inget jag kan få tag i.
Före helgen inhandlade jag körnare och grispittar (felgängade avdragare). Drämde till med körnaren för att ha någonstans att börja borra. Borrade med en 5mm borr i min "kapade" M10 bult men helt utan resultat.
Jag använde en skruvdragare vilket jag tyckte borde funka. Men faaaan heller. Lyckas ju bara borra ca 0,1mm djupt trots skärolja och lågt varvtal.
Vad gör jag för fel?
Bättre borr?
Annan borrmaskin?
Andra verktyg?
Annat sätt?
Är rätt talanglös på att meka så alla tips är välkomna!
Alternativt nån som kan hjälpa mig att få ut skiten för kaffe och bullar samt en back öl att ta hem......
//Rappen
Det finns en stump kvar men inget jag kan få tag i.
Före helgen inhandlade jag körnare och grispittar (felgängade avdragare). Drämde till med körnaren för att ha någonstans att börja borra. Borrade med en 5mm borr i min "kapade" M10 bult men helt utan resultat.
Jag använde en skruvdragare vilket jag tyckte borde funka. Men faaaan heller. Lyckas ju bara borra ca 0,1mm djupt trots skärolja och lågt varvtal.
Vad gör jag för fel?

Bättre borr?
Annan borrmaskin?
Andra verktyg?
Annat sätt?
Är rätt talanglös på att meka så alla tips är välkomna!
Alternativt nån som kan hjälpa mig att få ut skiten för kaffe och bullar samt en back öl att ta hem......

//Rappen