HJÄLP! DRZ400sm eller KTM 640?

• Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Jag har bestämt mig för att köpa en bruksmotard att åka med till universitetet och jobbet men också för att leka med.

Elstart och långa serviceintervaller är ett krav.

Jag funderar på att köpa en KTM 640 eller en DRZ 400 men vilken är bäst?

Är DRZ för slö för att ha som lekhoj?

Snälla hjälp mig!

Båda är för slöa. har testat båda och skulle aldrig köpa nån av dom köp hellre en 660.

wand skrev:
2578652 Båda är för slöa. har testat båda och skulle aldrig köpa nån av dom köp hellre en 660.

Jag har en ZX12 så alla motarder är mer eller mindre slöa i mina ögon...:hojraket

660 går bort för elstart är ett krav, jag har kört mycket i skogen med gammla stånkor och jag orkar inte med en tjurade hoj när jag har bråttom iväg.

Jag har aldrig kört DRZ är det stor skillnad mot 640?

peteR1000 skrev:
2578660 hade utan tvekan valt en 625:a istället.

Jag tycker skillnaden i drag mellan 625, 640 och 660 är försvinnande liten.

Hos en brukshoj uppskattar jag också 640 som har större tank.

Last edited:
JT skrev:
2578689 Jag har en ZX12 så alla motarder är mer eller mindre slöa i mina ögon...:hojraket

660 går bort för elstart är ett krav, jag har kört mycket i skogen med gammla stånkor och jag orkar inte med en tjurade hoj när jag har bråttom iväg.

Jag har aldrig kört DRZ är det stor skillnad mot 640?

Jag tycker skillnaden i drag mellan 625, 640 och 660 är försvinnande liten.

Hos en brukshoj uppskattar jag också 640 som har större tank.

Jag har en gammal BIKE där de testar dessa modeller... och två av tre testförarna tog KTMén som första val pga. den större starkare motorn. (En tog DRén)

Rasorblade skrev:
2578816 Jag har en gammal BIKE där de testar dessa modeller... och två av tre testförarna tog KTMén som första val pga. den större starkare motorn. (En tog DRén)

Tror du att du kan scanna testet och maila mig det? Snälla!:)

Tror inte du testat så hårt om du tycker 640/625 och 660 är lika i draget. Även om man kör gixxer turboRRRR märks det skillnad mellan dessa.
Vill du ha 640 så köp, men min tjej ångrar att hon valde 640 efter att ha testat 625...

Glöm Susukin helt.
Försök glömma 640´n.
En välskött 660 startar alltid på iaf andra kicken.
En 625´a med elstart kommer vara precis vad du söker.

Tack Rasorblade!

Rasorblade skrev:
2579011 U got mail!:D

Tack för att du tog dig tid att hjälpa en hojbroder i nöd!
Tur att det finns så många trevliga människor här på SH.:tummenupp

Nu blev det ännu svårare...

Det lutar åt en 640 -03 men jag har hittat en fin DRZ också.
Det som verkar bra med Suzukin är att den smidig, det passar mig som kör cykelbanerally i rusningen varje morgon...

Sedan vill man ju passa på att lära sig slanga lite bättre, åka på banträffar och åka på träffar också. Vågar man verkligen visa sig bland polarna med en 400?

Sedan får det inte kosta för mycket heller det är ju dyrt att ha två hojar.

Inga som har något positivt att säga om Suzukin innan jag köper min första icke Japanska hoj?

JT skrev:
2579225 Tack för att du tog dig tid att hjälpa en hojbroder i nöd!
Tur att det finns så många trevliga människor här på SH.:tummenupp

Nu blev det ännu svårare...

Det lutar åt en 640 -03 men jag har hittat en fin DRZ också.
Det som verkar bra med Suzukin är att den smidig, det passar mig som kör cykelbanerally i rusningen varje morgon..
Sedan vill man ju passa på att lära sig slanga lite bättre, åka på banträffar och åka på träffar också. Vågar man verkligen visa sig bland polarna med en 400?
Sedan får det inte kosta för mycket heller det är ju dyrt att ha två hojar.
Inga som har något positivt att säga om Suzukin innan jag köper min första icke Japanska hoj?

Här har du en tråd om DRén
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=138052

640n e kul hoj går o busa med utan större problem och slö? ja den är slö om du jämför med Husaberg kanske men jag hänger iaf på 660 utan problem o wheela går i 100km/h.. nackdelen är att dem vibrerar väldigt mkt så man får dra åt skruvar lite oftare än normalt.
DRZn verkar också vara en toppen hoj kanske inte samma vrid men verkar inte vibrera lika mkt men provkör och välj.
640n har ryckutjämnare i bakdrevet som spar på däck och drivpaket och växellåda... vet inte vilka andra som har det men helt klart fördel

silvr skrev:
2579434 640n e kul hoj går o busa med utan större problem och slö? ja den är slö om du jämför med Husaberg kanske men jag hänger iaf på 660 utan problem o wheela går i 100km/h..

Vad jag har fattat utan att ha kört en 640 så skiljer sig vridet i motorn en del.

silvr skrev:
2579434
640n har ryckutjämnare i bakdrevet som spar på däck och drivpaket och växellåda... vet inte vilka andra som har det men helt klart fördel

haha, fråga doro här på forumet om hur bra hans funkade :D

peteR1000 skrev:
2579489 Vad jag har fattat utan att ha kört en 640 så skiljer sig vridet i motorn en del.

Du kan få köra min:tummenupp skilnad är det ( har ju kört 660/625) men som jag skrivit i andra trådar är det väldigt överskattat. de man märker mest är att den är något större, bättre sadel mm:tungan

haha, fråga doro här på forumet om hur bra hans funkade :D

Du kan få köra min:tummenupp skilnad är det ( har ju kört 660/625) men som jag skrivit i andra trådar är det väldigt överskattat. de man märker mest är att den är något större, bättre sadel mm:tungan

Nu skall du inte vara sådan, kan ju bero på att drevet gått 1200mil och att kedjan var aldeles för slak

doro skrev:
2580349 Du kan få köra min:tummenupp skilnad är det ( har ju kört 660/625) men som jag skrivit i andra trådar är det väldigt överskattat. de man märker mest är att den är något större, bättre sadel mm:tungan

Nu skall du inte vara sådan, kan ju bero på att drevet gått 1200mil och att kedjan var aldeles för slak

Okej, jag har ägt/äger alla 640, 625 och 660. Fattar inte riktigt hur du tänker för det är en enorm skillnad mellan 640 med skitvaccumförgasare med extra kilo överallt med en 660 med keiheinförgasare, vassare kam och 654cc. Det finns otaliga många bänkpapper här på forumet. Visserligen skiljer det från bänk till bänk. Men det skiljer mycket på pappren iallafall.

-MLM- skrev:
2580831 Okej, jag har ägt/äger alla 640, 625 och 660. Fattar inte riktigt hur du tänker för det är en enorm skillnad mellan 640 med skitvaccumförgasare med extra kilo överallt med en 660 med keiheinförgasare, vassare kam och 654cc. Det finns otaliga många bänkpapper här på forumet. Visserligen skiljer det från bänk till bänk. Men det skiljer mycket på pappren iallafall.

Det skilljer 11kg men tidern på 402m verkar vara i stort sätt identiska mellen 640 och 660.

Vad betalar ni i försäkring på era KTM:er?

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back