HJÄLP! Displayen på Gsx-r 750 -00

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
Hej!
Fick strul med min Display idag när jag var ute och körde.
Efter en lång hjulning började sista siffran i den digitala hastighetsmätaren
blinka och ibland försvinna helt. Störande som fan. Har sökt på forumet och inte hittat något. Snälla nån hjälp!

uppsök återförsäljaren. låter som det kan bli dyrt, eller så är det kanske en lampa i displayen som är konstig. glappkontakt? vet inte riktigt hur det ser ut

Verkar ju precis som glapp för siffran hoppar lite ibland försvinner och kommer lite som den själv vill. Har ryckt i kontakter men utan resultat. Ingen som har tagit bort själva displayen??

Som de sagt tidigare, förmodligen en lampa som har gett upp eller håller på att ge upp. Kontakta en återförsäljare eller montera isär instrumentet själv och kolla efter glapp / trasiga lampor.

Min e precis likadan.
Har lött ihop lite inuti den vilket inte hjälpte nämvärt (det fanns lösa trådar).
Nu har jag märkt att om jag slite lite i kontaktdonet in i displayen så funkar den ett tag sen blir det glapp igen, så det behöver inte bli dyrt.

Funkar mätaren överhuvud taget?

Funkar mätaren, men endast sista siffran som är borta, tänker jag att då är det väl något fel på kristallerna i lcd-displayen. Dvs då måste mätarhuset bytas. Är det så att han inte visar något. Dvs inte ger utslag alls, så är det väl förmodligen givarkabeln/givarhuset som har gått kaputt. Förmodligen är detta det "billigare" av alternativen, om det skulle vara något av dessa.

kraschandburn skrev:
2327192 Verkar ju precis som glapp för siffran hoppar lite ibland försvinner och kommer lite som den själv vill. Har ryckt i kontakter men utan resultat. Ingen som har tagit bort själva displayen??

Jag har lödit i GSXR instrument, En jävla massa ben som ska lödas i dom om man ska plocka bort LCD displayen... Ska du löda av den så rekommenderar jag att du har en lödpenna med inbyggd vakuumsug (EJ Vanlig vakuumhandsug som går att köpa) i hobbyaffären...

Inge svårt att plocka isär dessa instrument, plocka isär det och kolla om lödningarna har gott sönder eller om det klappar mellan bena på LCD:n och lödöarna på moderkortet...

Är det så att det inte är moderkortet eller lödningarna så blir det en himla dyr historia att fixa till....

Jag köpte hem ett instrument från Canada av en kille och lödde isär det och bytte dioder m.m så jag fick till det som http://www.bluegauges.com/images/tachcolors/gsxr/gsxr205_med.jpg...

Men som sagt plocka isär instrumentet och kolla hur det ser ut...

Köpa ett nytt är ingen ide` iallafall inte i Sverige när det ligger på över 7000:-

Lycka till......

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...