HJÄLP!!! CBR 600rr-04 Dricker olja

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
660, KTM SMC
Hej, har ett problem... STORT problem...Cbr 600rr -04 som helt plötsligt börjar dricka olja... oljelampan blinkar för att sen övergå i fast lyse fast det finns olja i.... uppkom direkt efter stiftbyte ( service 1200 MIL ) Vågar inte köra eftersom oljelampan lyser... men jag vet att det finns olja i... borde inte detta betyda att det inte finns tillräckligt oljetryck ??? vad kan vara fel ? kolvringar ?

ojdå.. lite förtydligande...

Märkte detta först när oljelampan började blinka... då märkte jag att det saknades en halv liter olja .. och det har gått åt på 70mil... det är jag säker på. sen hällde jag på till rätt nivå och ändå blinkar mätarn för att sen övergå till fast sken...

Last edited:
Spammar här lite så sidan kommer upp på startsidan och alla ser :tungan

Oljelamapan visar väl inte nivå, den visar väl tryck?
Ler ju som nåt är konstigt om det finns tillräckligt med olja, men den lyser ändå, typ stop i systemet nånstans. provat o byta filter/olja?

Tror du ? den hade druckit en halv liter på 70mil.... Det lär ju inte vara oljenivåmätarn

OK men du skrev juh att du vet att det finns olja i men nu att den druckit en massa olja :va Smidigast är väl att åka in på en Honda verkstad och be dem kolla. För detta låter juh inte normalt. Mina hojar har inte druckit någon olja alls :)

///Micke

Oljelamapan visar väl inte nivå, den visar väl tryck?
Ler ju som nåt är konstigt om det finns tillräckligt med olja, men den lyser ändå, typ stop i systemet nånstans. provat o byta filter/olja?

japp den kom direkt från service med oljebyte och allt... Det dom inte gjort var att byta tändstift vilket dom skulle gjort... lämnade in hojen och fick reda på att stiften var kass... dom bytades och när jag körde iväg så märkte jag resten...

OK men du skrev juh att du vet att det finns olja i men nu att den druckit en massa olja :va Smidigast är väl att åka in på en Honda verkstad och be dem kolla. För detta låter juh inte normalt. Mina hojar har inte druckit någon olja alls :)

///Micke

sorry glömde skriva att jag hällde på... ja du ser i första inlägget ! men ja.. håller med dej, den får väl in på en verkstad.. tänkte bara höra om någon hade en aning... skit störigt fel...

Last edited:
Garanterat nån praktikant som ställt till det, väldigt vanligt på märkesverkstäder. Lämna in hojen och kräv att de återställer den till det skicket den var i när du lämnade in den och.. naturligtvis betalar du inte en spänn.

Garanterat nån praktikant som ställt till det, väldigt vanligt på märkesverkstäder. Lämna in hojen och kräv att de återställer den till det skicket den var i när du lämnade in den och.. naturligtvis betalar du inte en spänn.

mmm skulle inte förvåna mej... men vad kan ha hänt... det går ju att köra... motorn går som en klocka... avgasen är ok... läcker inte nån stans...

mmm skulle inte förvåna mej... men vad kan ha hänt... det går ju att köra... motorn går som en klocka... avgasen är ok... läcker inte nån stans...

De kanske har glömt någon kontakt :tungan

De kanske har glömt någon kontakt :tungan

Så var det löst !! Det va ett freak på verkstan som glömt att sätta i en givare.... !!!! :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

men dock undrar jag hur den kan ha druckit en halv liter olja på 70 mil... stiften skulle bytas men blev aldrig bytta. Det kan väl aldrig ha gjort att den drar mer olja ?? stiften va väldigt kassa...såg dom själv.

annars har väl han som servade den hällt på för lite... skulle ju inte förvåna mej det heller...:död

De fylde säkerligen bara upp till rätt nivå utan att kolla nivån efter de hadde startat den. oljefiltret rymmer lite oxå o det skall fyllas.

Så var det löst !! Det va ett freak på verkstan som glömt att sätta i en givare.... !!!! :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

men dock undrar jag hur den kan ha druckit en halv liter olja på 70 mil... stiften skulle bytas men blev aldrig bytta. Det kan väl aldrig ha gjort att den drar mer olja ?? stiften va väldigt kassa...såg dom själv.

annars har väl han som servade den hällt på för lite... skulle ju inte förvåna mej det heller...:död
Vilken verkstad var det? PMa om du inte vill skriva det öppet.

Back