HJÄLP! Aprilia rs 125

Dnisse

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Tyresö, Sthlm
Hoj
Z750 -07
Hjälp! Måste fixa min Aprilia rs 125 -98.

Igår så tog jag bort den där strypningen i cdiboxen som gör så att den går bättre vid 5000 - 6000 varv/min. (Den där lilla "pinnen").

Det jobbiga är att när jag började fixa iordning under passagerarsitsen så tog jag fel box. Jag hade fått för mig att det var den som det stog Ducati på som man skulle "gräva" i. Men efter ett tag så gav jag upp och gick in här på SH igen och hittade en bättre tråd. Så då fixade jag bort strypningen i cdiboxen snabbt som attan. Fyllde sedan igen med silikon i båda boxarna.
Allt var frid och fröjd och den gick kanon tills idag för några minuter sen. Då började den gå sämre, varvar nästan ingenting på topp.
Vad kan ha hänt?
Råkade jag göra något fel? Kom jag åt någonting i den andra boxen?

Den boxen märkt med Ducati var inte fylld med silikon från början, men det tänkte jag inte på och fyllde den med silikon. Vad innehåller den boxen? Kan det ha blivit något fel där?

Snälla hjälp, behöver den verkligen hojjen tills på söndag (motorcykelnsdag)
 
Sorry, kan inget om modellen. Jag reagerade bara på att du säger att den gick kannon efteråt. Då skulle man ju kanske spekulera i helt andra grejer kanske. Bara en tanke.
 
Dnisse skrev:
Hjälp! Måste fixa min Aprilia rs 125 -98.

Igår så tog jag bort den där strypningen i cdiboxen som gör så att den går bättre vid 5000 - 6000 varv/min. (Den där lilla "pinnen").

Det jobbiga är att när jag började fixa iordning under passagerarsitsen så tog jag fel box. Jag hade fått för mig att det var den som det stog Ducati på som man skulle "gräva" i. Men efter ett tag så gav jag upp och gick in här på SH igen och hittade en bättre tråd. Så då fixade jag bort strypningen i cdiboxen snabbt som attan. Fyllde sedan igen med silikon i båda boxarna.
Allt var frid och fröjd och den gick kanon tills idag för några minuter sen. Då började den gå sämre, varvar nästan ingenting på topp.
Vad kan ha hänt?
Råkade jag göra något fel? Kom jag åt någonting i den andra boxen?

Den boxen märkt med Ducati var inte fylld med silikon från början, men det tänkte jag inte på och fyllde den med silikon. Vad innehåller den boxen? Kan det ha blivit något fel där?

Snälla hjälp, behöver den verkligen hojjen tills på söndag (motorcykelnsdag)

Sätt tillbaka strypningen igen och se hur den går då. Hur går den när den går dåligt?
// Ergu
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top