HJÄLP Äger du en suziki 750? som liknar denna

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
http://www.mcpoolen.com/mc/2001/suzuki/gsxr750/svartrod-hub.shtml

Måste ha tag i färgkoden på motorkåpa (generator) samt färgkoden för dekaler och sidokåpa (organge)

När jag var inne igår och skulle handla dekaler till min kåpa så fick jag ett litet problem då min hoj var Tysklandsimporterad. De kunde då inte använda mitt ramnummer för att få fram färgkoden.

Min fråga är nu om det kan finnas någon som äger en sådan här som är svensksåld? Misstänkre dock att den här färgkombinationen endast är utomlans? Om så är fall hur skall jag då få tag i koden? kan ju inte tyska så bra =(

Kanske detta kan vara till någon hjälp:

Year: 2001 Make: Suzuki Model(s): GSXR-750,

Manufacturer's Code Paint Name Comment Color Chip ColorRite Top ColorRite Base
OJW Pearl Still White 4230 1303
1LF Pearl Deep Blue 4265
1LE Pearl Medium Blue 4300 1406
YD8 Metallic Sonic Silver Silver/Black Combination 4915
Y7L Saturn Black Used on Silver/Black Yellow/Black Combination 4969
33J Pearl Novelty Black Black White/Blue Combination 4067
Y9H Pearl Lively Yellow (Factory Variance Color) Yellow/Black Combination 4947 1947
Y7M Pearl Helios Red Black/Red Combination 4960 1960
28W Special White #2 Wheel Color 4073

Taget ifrån http://www.color-rite.com

edit: titta på hemsidan. Det blir lite för rörigt här

Last edited:
Man tackar! =) om jag fattat rätt av infon, så finns det bara dessa färger som suzuki använt på sina cyklar varutav:

Y7M Pearl Helios Red ... borde vara den röda kåpan...
Men sen är frågan YD8 Metallic Sonic Silver (Silver/Black Combination) <- Är detta färgen på dekalerna tro? känns inte riktigt så? samt vilken färg kod är det på motorn, då det inte står någon (used on red/silver..) men min kanske går under Black / silver? vet dock att det finns en modell som är just svart och silver =( :confused:

Jag tror inte att det går att hitta färgkoden för dekalerna. Bara för det som verkligen lackas.

Okej... men alltså jag skulle ju beställa dekaler och då säger de på superbike att de måste ha nån typ av färgkod eller liknande!... eller kan det vara så att det helt enkelt är silvermetallic som är färgen på bla. "SUZUKI" ?? finns bara en färg som är samma på alla 01:0r? (om den nu är silvermet.)

De är nog ute efter färgkoden på hojen, dvs vilka olika färger du har och vilken årsmodell det är.
Det är säkert olika dekaler till alla olika färgsättningar och årsmodeller :tomten

svartrod-sida-hub.gif

:Bugar för tips.. Kanon. Våran 1000 01 är parallellimporterad.

vran_brum_copy1.jpg

Last edited:
Varför inte ta med en frisk kåpa till lackeraren som referenskåpa ??.. Är han duktig , så letar han upp rätt färg till dig. Gjorde så med min 929:a , eftersom inte ens Honda Sverige kunde få fram färgkoden på den blåa färgen. Fanns inte med på color-rites sida o färgkoden under sadeln anger bara vad det är för färg på tanken.
Enligt den lackeraren går det inte längre att luska reda på många färgkoder , då återförsäljarna vill sälja färdiglackade kåpor , istället för att vi normala dödliga ska kunna spara ett skitöre o lacka själva.....

UrbanTiger skrev:
Färgkoderna finns på fische sidor på dom olika dekalerna.
www.bikebandit.com är serverpajkon just nu men det finns flera.
Tex. http://www.ronayers.com/fiche/300_0..._model_k1.cfm?man=su&groupid=5650&parent=5600

Var inne och snurra på www.bikebandit.com men där hitta jag inte några dekaler? Min engelska är ju dock inte den bästa men??

Den anadra adressen du gav mig där (www.ronayers.com) där finns ju dekalerna, men jag fattar inte hur man väljer färg m.m. på dem?

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN