HJÄÄÄÄLP...snälla nån...

• Thread starter Thread starter Cat
  • Start date Start date

Cat

Spinner som en katt...klöser som en puma
Gick med
13 Oct 2004
På landet...i ett hus vid skogens slut...
Hoj
Harley 1340 till gata & strip. Och så lite kärlek på gubbens Super Twin Nitro bike + ett par lik-hojar
Håller på att bli tokig snart...
Allt började med att min dator blev infekterat med massa virus o annat. Gjorde som jag blev instruerad, rensade allt med 2 olika anti-virus program o sedan med 2 olika nätmaskborttagare. Resultatet var att det blev ingen skillnad... :gnissla

Nu har jag provat att installera om XP med förhoppning att ALLT det gamla skit skulle bara försvinna...resultatet blev att jag fick plötsligt 2 st XP op.system i datorn...:huvet

Öppnar datorn med den ena eller den andra, inga problem, men kommer inte ut på nätet!!!
Kan se att jag är ansluten, ser skickade o mottagna data o att skärmarna blinkar mellan svart o grå i listen i skärmens högra nederkant (glömde vad denna list heter..) Öppnar en sida som t.ex Sporthoj.com men den bara laddar i evigheter, ingen sida öppnas förran efter kanske en kvart en vit sida med "Page not found".

Det är inget fel på min bredband för jag kommer ut på nätet med mina 2 andra datorer som också använder samma D-link router.

VAD ska jag göra? Vill för det första inte ha 2 op.system för jag tvingas välja manuellt en av dessa varje gång jag startar datorn. Vågar inte försöka installera en gång till på egen hand för då skapar jag väl en 3.e också...:rolleyes:

Pliiiiiis snälla någon...hilfe!

När du installerar Windows XP ska du välja att formatera hårddisken. Annars kommer du ha kvar det gamla skiten. Observera att ALLTING på den hårddisken försvinner. Alla bilder och dokument etc. Har du hårddisken uppdelad i c och d (eller fler/andra) så räcker det med att formatera den enhet som windows är installerat på, antagligen c då det är absolut vanligast.

Vad har du för startsida? heter den något med about:blank så är det ett virus som stör internettrafiken.
När du installerade om Windows XP, fick du inte välja uppdatera nuvarande operativsystem eller något liknande?
Om du har två operativsystem borde det synas i Lägg till/Ta bort-program och då skulle du ju kunna ta bort ett.

Du provade förståss inte att köra antivirus programmet i felsäkert läge?
Formatera är last resort och bör aldrig behöva göras...
Ok har du 2 operativ system eller ser du bara 2 i boot skärmen?
Titta i boot.ini som ligger i rootkatalogen om du bara har ett och samma igentligen. Vad gäller internet?
Komemr du åt routern?
Cat skrev:
2520956 Håller på att bli tokig snart...
Allt började med att min dator blev infekterat med massa virus o annat. Gjorde som jag blev instruerad, rensade allt med 2 olika anti-virus program o sedan med 2 olika nätmaskborttagare. Resultatet var att det blev ingen skillnad... :gnissla

Nu har jag provat att installera om XP med förhoppning att ALLT det gamla skit skulle bara försvinna...resultatet blev att jag fick plötsligt 2 st XP op.system i datorn...:huvet

Öppnar datorn med den ena eller den andra, inga problem, men kommer inte ut på nätet!!!
Kan se att jag är ansluten, ser skickade o mottagna data o att skärmarna blinkar mellan svart o grå i listen i skärmens högra nederkant (glömde vad denna list heter..) Öppnar en sida som t.ex Sporthoj.com men den bara laddar i evigheter, ingen sida öppnas förran efter kanske en kvart en vit sida med "Page not found".

Det är inget fel på min bredband för jag kommer ut på nätet med mina 2 andra datorer som också använder samma D-link router.

VAD ska jag göra? Vill för det första inte ha 2 op.system för jag tvingas välja manuellt en av dessa varje gång jag startar datorn. Vågar inte försöka installera en gång till på egen hand för då skapar jag väl en 3.e också...:rolleyes:

Pliiiiiis snälla någon...hilfe!

Probotector skrev:
2521345 Vad har du för startsida? heter den något med about:blank så är det ett virus som stör internettrafiken.
När du installerade om Windows XP, fick du inte välja uppdatera nuvarande operativsystem eller något liknande?
Om du har två operativsystem borde det synas i Lägg till/Ta bort-program och då skulle du ju kunna ta bort ett.

Haha nej det är inget virus som stör internet då... det betdyer att man sak ha en tom sida som startsida ( som är helt vit) vilket går sanbbast än tex om man har en sida som tex msn som tar lång tid att starta

125_next skrev:
2525495 Haha nej det är inget virus som stör internet då... det betdyer att man sak ha en tom sida som startsida ( som är helt vit) vilket går sanbbast än tex om man har en sida som tex msn som tar lång tid att starta

Nä det finns ett virus som ändra startsidan så att det står about:blank och då blir startsidan en riktigt usel söksida som du inte kan ändra :gnissla Sedan om du skriver in en adress som inte finns skickas du också till denna söksida, likadant om du är ut på exempelvis google eller altavista så ibland kommer du direkt tillbaka till denna sida :gnissla

Probotector skrev:
2526806 Nä det finns ett virus som ändra startsidan så att det står about:blank och då blir startsidan en riktigt usel söksida som du inte kan ändra :gnissla Sedan om du skriver in en adress som inte finns skickas du också till denna söksida, likadant om du är ut på exempelvis google eller altavista så ibland kommer du direkt tillbaka till denna sida :gnissla

Ett virus finns det säkert men about:blanc har inget med det att göra. Testa själv att ha ingenting som startsida

FreddaGädda skrev:
2527048 Ett virus finns det säkert men about:blanc har inget med det att göra. Testa själv att ha ingenting som startsida

Men alltså det finns ett virus som gör att startsidan ändras till about:blank sedan länkar det till en söksida så fort du startar internet, har du aldrig träffat på detta virus så är det knepigt att förstå :(

Probotector skrev:
2529338 Men alltså det finns ett virus som gör att startsidan ändras till about:blank sedan länkar det till en söksida så fort du startar internet, har du aldrig träffat på detta virus så är det knepigt att förstå :(

Ja, det finns ett virus som agerar på detta sätt. Men det betyder inte att man har virus så fort man har about:blank som startsida. Man kan sätta about:blank som startsida manuellt utan att för den skull ha virus.

Därför kan man inte dra slutsatsen som du gjorde att "har du about:blank som startsida är det ett virus".

Jag fick något otrevligt virus en gång, det ändrade på något vis "dns suffix" på alla anslutningar. Det gick inte att ta bort på nårmalt sätt, så ALL trafik gick via deras servrar, så man hamnade inte alltid rätt när man surfade etc.. Tur att det var så uppenbart att något var fel, annars hade de ju kunnat sno alla mail-passwords etc. Inget de egentligen vill ha kanske, men skulle ju bli stora problem för mig..

Skalman skrev:
2529576 Ja, det finns ett virus som agerar på detta sätt. Men det betyder inte att man har virus så fort man har about:blank som startsida. Man kan sätta about:blank som startsida manuellt utan att för den skull ha virus.

Därför kan man inte dra slutsatsen som du gjorde att "har du about:blank som startsida är det ett virus".

Formulerade mig isåfall på ett dåligt sätt.
Då tillägger jag slutsatsen: Är din startsida inställd på about:blank, sedan ändrar du den till något helt annat (t.ex. sporthoj.com) sedan stänger du ner internetexplorer och går in igen så har startsidan ändrats till just about:blank helt plötsligt så är det ett virus som har orsakat detta.

Probotector skrev:
2530817 Formulerade mig isåfall på ett dåligt sätt.
Då tillägger jag slutsatsen: Är din startsida inställd på about:blank, sedan ändrar du den till något helt annat (t.ex. sporthoj.com) sedan stänger du ner internetexplorer och går in igen så har startsidan ändrats till just about:blank helt plötsligt så är det ett virus som har orsakat detta.

Just det :tummenupp

jag skulle vara glad över att få et sånt virus :)

about:blank är den bästa startsidan .. näst efter att man skriver "C:\Program\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" -nohome i "mål" raden i egenskaper för en genväg till IE.. då får man bara en tom sida å en tom adressrad, så man slipper ta bort massa text i adressfältet

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg