HJÄÄÄÄLP! Ingen instrumenteringsbelysning....

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
1 liters..
PANIK!

Ja, jag vet att jag är en sopa på att mecka men faan ta den som inte försöker....

Skulle rensa "rumpan" på hojjen och då montera en skyltkithållare med blinkers från bikers need..

Allt gick lysande ända till jag skulle prova allt...

Nu funkar inte instrumenteringsbelysningen ( allt är släckt, ingen varvräknare etc...) samt att bakljuset/ skyltbelysningen funkar inte heller... dock funkar bromsljuset.

Finns det nån därute som kan tänkas veta vad som är fel??? Har det blivit nån form av kortis eller vad!?

TACKSAM för svar/idèer. Full tank till den som löser detta åt mig:tummenupp

Mvh

Jonas
070-9757041

det har gått en propp :mattias

så det du får göra är att byta en säkring, och när den smäller igen så får du felsöka alla kablar till din nya skyltbelysning

edit: fan att man har dentat tanken :huvet gäller erbjudandet cheva-pickis oxå?

Last edited:
det har gått en propp :mattias

så det du får göra är att byta en säkring, och när den smäller igen så får du felsöka alla kablar till din nya skyltbelysning

edit: fan att man har dentat tanken :huvet gäller erbjudandet cheva-pickis oxå?

Kan det vara så enkelt!? JA, om det nu är det så är det klart- jag är ett 35 årigt moppefucko som kanske borde ha haft kvar Yamaha Chappyn som gjorde 120 blås...

Tack Ingel, ska testa detta imorrn och du har en full tank innestående! Dock inte till Chevan:näsblod

Ha en bra kväll!

//

J.

hehe, jag bjuder på den, men så är det i alla fall. instrumentering och bakljus går ofta på samma säkring och bromsen har en annan säkring. problemet är ju nu att koppla rätt men det är bara att gå egenom från där du har bytt ut grejjerna. jag har själv skruvat isär min instrumentering och kliat mig i huvudet innan jag har kommit på att bakljuset går på samma...

hehe, jag bjuder på den, men så är det i alla fall. instrumentering och bakljus går ofta på samma säkring och bromsen har en annan säkring. problemet är ju nu att koppla rätt men det är bara att gå egenom från där du har bytt ut grejjerna. jag har själv skruvat isär min instrumentering och kliat mig i huvudet innan jag har kommit på att bakljuset går på samma...

Ingel, du är kung! Tack för tipset, det var en säkring som skjutit. Nu lirar instrumenteringen/ bakljuset men skyltbelysningen verkara vara paj...

Tack igen,

//

Jonas

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...