Hittelön

Skönt att du har hittat den
Vet du vem killen är eller?
Vet du var han bor?

Hoppas det löser sig med polisen gör det inte det så får vi väll göra ett hembesök?
Säg till om du vill ha sällskap :yoparty

vad får du tillbaka för grejer nu då? Det är väll inte din ram som sitter på ? :confused:

vilka delar är dina och vilka har han papper på?

HEHE han har kvar dekalen på tanken ! det tyckte jag var rätt så coolt!

Fick äntligen upp bilden!

Den var ju lite väl lik dina bilder för att läggas ut på nätet!
Klockrent lik fast annan färg!
Vicket pucko! :dummer

Lås in killen å släng nycklarna!!!

Hoppas detta lär en å annan klåfingrig jagharsvårtattskiljapådittåmitt kille
att man kan åka fast..... :7peta
Så sluta upp att stjäla motorcyklar!! :mad:
Sluta att köpa snodda delar!!! :kocko
Så kanske vi alla sover gott om nätterna och kan åka hoj när andan faller på utan att behöva upptäcka att den är borta!!!

Kamikaze kid skrev:
Fick äntligen upp bilden!

Den var ju lite väl lik dina bilder för att läggas ut på nätet!
Klockrent lik fast annan färg!
Vicket pucko! :dummer

Lås in killen å släng nycklarna!!!

Hoppas detta lär en å annan klåfingrig jagharsvårtattskiljapådittåmitt kille
att man kan åka fast..... :7peta
Så sluta upp att stjäla motorcyklar!! :mad:
Sluta att köpa snodda delar!!! :kocko
Så kanske vi alla sover gott om nätterna och kan åka hoj när andan faller på utan att behöva upptäcka att den är borta!!!

hmm... Men du vet ju inte hur han har kommit över grejerna!
Om han har köppt motor och massa andra delar i GOD TRO så är det ingen som kan göra något! Jag vet i o f s inte vad man som köpare har förskyldigheter när det gäller att kolla upp motornummer och så vidare?
Att motorn inte tillhör honnom likaså tank bakdel styre mm mm är ju inte så svårt att bevisa men ramen till hör ju killen med annonsen, den har han ju papper på. Sedan har vi alla övriga delar såsom avgassystem och stötdämpare och gaffel mm mm vems är dom? är det säkert att dom satt på hojen som blev stulen? Vem är personen som står på det skrivna kvittot?

Tycker dock att det är jävligt grymt att det blev en sådan jakt på grejer så att ni hittade en del av grejerna till slut! Men om man bygger om och reparerar hojar på fritiden så borde man ju ha koll på sporthoj.com och då veta att delarna var stulna! lite klantigt att spara dekalen på tanken tex samt att behålla bakdelen! hade det inte varit för dessa detaljer hade det ju varit ganska så mycket svårare att hitta!

Mv. Oskar

God Tro gäller inte längre... (tror jag i alla fall, om jag är rätt informerad)

Om jag har förstått rätt så även om du köp en sak till "full pris" och har kvitto på det så är det den rätmätiga ägaren som skall få tillbaka delarna som han ägde innan dom blev stulna om ägaren kan becisa att det är dennes delar.
Så det är köparen som måste förvisa sig om att det är schyssta grejor han/hon köper nu, är dom stulna och polisen besag tar dom så står köparen där utan pengar och utan prylar trots att han hävdar "God tro" och uppvisar kvitto.

Så alla delar som esson2 kan bevisa att det är hans bör han få tillbaka.

Hoppas det går bra och att du får igen så mycket som möjligt av hojen.

Det är precis som "Klasse" säger, god tro gäller inte längre!

Kamikaze kid skrev:
hornet oskar skrev:
hmm... Men du vet ju inte hur han har kommit över grejerna!

Näe....Gör du????

Menar bara på det att han kanske har köppt delarna till ett trovärdigt pris och fått ett skrivet kvitto! Om han vet att grejerna är stulna så kan han juinte vara så dum att han sätter ut en annons på blocket så kort efter att hojen försvann?
Och han kan väll inte heller vara så korkad så han exvis låter dekalen på tanken vara kvar och den bakdelen är ju inte så vanlig heller?

Men hur ska esson bevisa att det är hans grejer då ?? exvis avgassystem bromsar dämpare elsystem mm mm ? motorn är ju lugn där e det ju ett motornummer att gå på! Och det är ju inte så troligt att det är hans ram kvar med tanke på att den ska vara köppt hos en handlare!
Mv. Oskar

hornet oskar skrev:
Menar bara på det att han kanske har köppt delarna till ett trovärdigt pris och fått ett skrivet kvitto! Om han vet att grejerna är stulna så kan han juinte vara så dum att han sätter ut en annons på blocket så kort efter att hojen försvann?
Och han kan väll inte heller vara så korkad så han exvis låter dekalen på tanken vara kvar och den bakdelen är ju inte så vanlig heller?

Men hur ska esson bevisa att det är hans grejer då ?? exvis avgassystem bromsar dämpare elsystem mm mm ? motorn är ju lugn där e det ju ett motornummer att gå på! Och det är ju inte så troligt att det är hans ram kvar med tanke på att den ska vara köppt hos en handlare!
Mv. Oskar

Svaret på det får vi ju kanske framöver.....

Han kan mycket väl vara så korkad!

Är det ok om Polisen låser in den skyldige sedan bevis är framtagna???

Är övertygad att herr Esson tar i från tårna för att bevis att det är hans grejjor!
Hur han ska bevisa att det är hans grejjor känner jag inget ansvar för att berätta hur det ska gå till, då jag varken är Polis eller överhuvudtaget känner Esson!

MVH Kamikaze Kid.....
Inga stulna prylar i mitt garage tack!

Någon som bor i Uppsala får jue för fanken ta o åka dit o sno tillbaka hojjen! Även om den inte är din så är den någon annans! (som antagöigen blir glad att se sin hoj igen) För snodd e den!!!

Biifer skrev:
Någon som bor i Uppsala får jue för fanken ta o åka dit o sno tillbaka hojjen! Även om den inte är din så är den någon annans! (som antagöigen blir glad att se sin hoj igen) För snodd e den!!!

Varför är just Uppsalaborna utpekade som hejdukar för detta olagliga tilltag? :fatta!

Varför läser ni inte inläggen?!!!!

esson2 skriver: Att den står hos Polisen i Enköping.

Varför ska ni då sno den?? Samma djälva idioti som tjyven i mina ögon. Jag tror att esson känner sig lite lugnare när den står där, då har han iallafall nån möjlighet att få tillbaka den.

Varför i Uppsala?? Då e ni 4 mil nordöst om hojen.

Hej o hå, slå o stjäl. Men från fel person o fel ställe :arsele :banana

bara att döma av bilderna är det mkt som stämmer mellan bågen på annonsen och din.

det lustiga är att han vänt på de yttersta "flamesen" på tanken, de 2 yttre har bytt plats.

härligt att det kanske löser sig! :tummenupp

Z Fredde skrev:
Varför läser ni inte inläggen?!!!!

esson2 skriver: Att den står hos Polisen i Enköping.

Varför ska ni då sno den?? Samma djälva idioti som tjyven i mina ögon. Jag tror att esson känner sig lite lugnare när den står där, då har han iallafall nån möjlighet att få tillbaka den.

Varför i Uppsala?? Då e ni 4 mil nordöst om hojen.

Hej o hå, slå o stjäl. Men från fel person o fel ställe :arsele :banana
Men shiiit! Hade ja missa de! :3freak sry

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla