hittat trim till minimoto

westerbrand skrev:
jo jag fick mail ifrån dem de ska passa fint....men avgassystemet är lite svårt o få dit...skohon o vasselin skulle köra susen :tummenupp det går ju bra till annat med :D

MM du får kapa egranna men de e juh nemas problemas...du har la inte 10 tummar mitt i handen :lol
 
Hur blev det med cyllen från BBMOTO?
Funkar den bra, större kanaler?
Blev det mycket bättre vrid/ respons?

Vet ej om jag ska beställa nån cylle, lite osäker.
Har iaf fått min 16F att gå riktigt bra nu toppar ca 65km/h
och då väger jag ca 85kg.
Den är visserligen lite seg i början och det är det man vill få bort ju.
Jag har "lilla cyllen på min.

Tagit upp 2 "boostkanaler" samt borrat 2 hål i kolven som mynnar mot kanalerna.
Tagit upp förgasaren en aning till ungefär 14mm+
"borrade" upp munstycket i förgasaren med hjälp av en nål (väldigt vetenskapligt utmätt)
Byggt om avgas systemet med förlängd kammare och kapat av ljuddämparen som ersatts av ett 7cm långt rör som hade samma dimension som röret i dämparen. (låter som en cross nu) :D
Gjort en egen "rocket key"
 
Stoppsladd skrev:
Hur blev det med cyllen från BBMOTO?
Funkar den bra, större kanaler?
Blev det mycket bättre vrid/ respons?

Vet ej om jag ska beställa nån cylle, lite osäker.
Har iaf fått min 16F att gå riktigt bra nu toppar ca 65km/h
och då väger jag ca 85kg.
Den är visserligen lite seg i början och det är det man vill få bort ju.
Jag har "lilla cyllen på min.

Tagit upp 2 "boostkanaler" samt borrat 2 hål i kolven som mynnar mot kanalerna.
Tagit upp förgasaren en aning till ungefär 14mm+
"borrade" upp munstycket i förgasaren med hjälp av en nål (väldigt vetenskapligt utmätt)
Byggt om avgas systemet med förlängd kammare och kapat av ljuddämparen som ersatts av ett 7cm långt rör som hade samma dimension som röret i dämparen. (låter som en cross nu) :D
Gjort en egen "rocket key"

Det är störe sido kanaler sen har kinserna gort en egen liten kanal i miten men det går ju att bora idom här med det kommer jag att testa lite längre fram. Har gort i prinsip sama trim som du. Men jag märkte stor skilnad när jag fick cylindern och ljuddämparen topp hastigtheten är ju inte så intresant tycker jag, vill ju ha mer i boten och det blev det nu :banana :banana
 
baltra skrev:
Det är störe sido kanaler sen har kinserna gort en egen liten kanal i miten men det går ju att bora idom här med det kommer jag att testa lite längre fram. Har gort i prinsip sama trim som du. Men jag märkte stor skilnad när jag fick cylindern och ljuddämparen topp hastigtheten är ju inte så intresant tycker jag, vill ju ha mer i boten och det blev det nu :banana :banana

Jo precis det är ju vridet man vill åt så man får bättre acc :)
men är det minimalt kan man ju lika gärna köpa en blata eller grc replika. :hihi

"hur man än borstar en gris så är det fortfarande en gris" typ :lol
 
Last edited:
Stoppsladd skrev:
Jo precis det är ju vridet man vill åt så man får bättre acc :)
men är det minimalt kan man ju lika gärna köpa en blata eller grc replika. :hihi

"hur man än borstar en gris så är det fortfarande en gris" typ :lol

Jo det är sant. Funderar på en Blata kopia men nu är det ju snart dags att köra eller säta ihop den stora hojen :banana . Men man märker stor skilnad på trimcylindern.................
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top