Hittat små hårda avlånga bruna ägg/frön/kapslar nerstuckna i lakanet, vafan är det!?

Inte min mening att vara petig. :tummenupp

Absolut ingen fara. Rätt ska vara rätt. Jag har absolut inte för avsikt att sprida felaktigheter så om något jag skriver är felaktigt eller uppfattas som felaktigt så är det fritt fram att kommentera det.

Har haft kontakt med jourhavande biolog på naturhistoriska, han trodde puppa av hus- eller spyfluga. Tycker inte riktigt att det ser ut att vara det då dessa puppor verkar vara segmenterade medan de här jag hittat är helt släta... Får maila tillbaka och fråga om det.

- - - Updated - - -

Jag skulle misstänka att det är pälsänger (Det som ofta brukar kallas för mal).
Se till att ta bort dom och håll ögonen öppna. Är det pälsänger så kan dom vara rätt jobbiga att bli av med och man får hål i massor av kläder och övriga textilsaker. börjar man få problem så är det tvätt i 60 grader alternativt infrysning i minst 3 dygn av saker som inte tål 60 grader tvätt.
Om det är pälsänger vill säga. Det går att spreja också. Anticimex fixar det men enligt uppgift är det inte garanterat att problemet är helt borta för det. Jag tror man måste spreja dom flera gånger med vissa mellanrum för att förhindra att dom återkommer då medlet inte biter på äggen utan bara på färdiga pälsängrar.

Tycker inte det ser ut som såna heller när man jämför bilder... :va

Funderat på det, eller syrsa som någon föreslog... Syrsägg är hyfsat lika, några vårtbitarägg har jag inte lyckats hitta bilder på...

De var ju typiskt placerade på högkant och i grupp. I och med det var jag förvånad att biologen sa puppor av något slag. Varför samlas alla larver just där liksom...

De var ju typiskt placerade på högkant och i grupp. I och med det var jag förvånad att biologen sa puppor av något slag. Varför samlas alla larver just där liksom...

Jag håller med dig, och dessutom var de ju som sagt hård nedtryckta i lakanet. Hur trycker en puppa ner sig själv mellan maskorna så att det säger plopp när man drar upp dem?? :va

Jag håller med dig, och dessutom var de ju som sagt hård nedtryckta i lakanet. Hur trycker en puppa ner sig själv mellan maskorna så att det säger plopp när man drar upp dem?? :va

Ser nästan ut som blomfrön eller nåt men eftersom de sitter som de gör går ju det bort.

Enda lösningen är att kakla hela rummet, montera en golvbrunn i hörnet sedan är det daglig spolning av klorin som gäller under ett års tid. :3freak

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back