Hittade detta på blocket

Antingen nån typ av mc skrot eller så plockar han hem motorer från tyskland osv.Men visst håll ögonen öppna,ska man handla nåt sånt får man kolla motor nr osv hur seriös säljaren verkar vara.
 
Jag tycker dock att det känns seriösare då hemtelefonnummer finns med i annonsen (som i den ursprungliga) i motsats till om annonsören heter 'Jimy' eller 'Marrkus' och bara har ett kontantkortsnummer.
 
jo men

Nacka skrev:
Jag tycker dock att det känns seriösare då hemtelefonnummer finns med i annonsen (som i den ursprungliga) i motsats till om annonsören heter 'Jimy' eller 'Marrkus' och bara har ett kontantkortsnummer.

Det är ju inte ens säkert att det är nr till han, de kan ju liksom helt enkelt ha kompanjon och därmed en tredje man
 
Nacka skrev:
Jag tycker dock att det känns seriösare då hemtelefonnummer finns med i annonsen (som i den ursprungliga) i motsats till om annonsören heter 'Jimy' eller 'Marrkus' och bara har ett kontantkortsnummer.
Jo, i detta fallet går ju numret till "Jonas", iaf enligt hitta.se.
/F.
 
Ja

Foggy skrev:
Jo, i detta fallet går ju numret till "Jonas", iaf enligt hitta.se.
/F.

Numret går kanske till han men VEM vet om den där "Jonas" är huvudpersonen i fråga, tror ej det, då är han ju bra dum om han säger sitt eget nr och så, men som ni säger, kan ju röra sig om ngn mc skrot av ngt slag, men tycker det är lite mysko att man annonserar på blocket då, har ju aldrig sett anderberg mc skrot, spinnin wheel etc annonsera på blocket direkt.....
 
ööööööööööööööö

UrbanTiger skrev:
Ring polisen då :kocko

Ring själv om du vill ringa, varför be mig ringa?!?!
Dessutom så har de i fråga inte gjort ngt lagligt och OM man ska sätta dit de, så är det den som kommer med påståendet att bevisa att det är olagligt och så länge man inte har bevis så. Du får nog plugga på din juridik lite mera
 
Sharadkingboy skrev:
Ring själv om du vill ringa, varför be mig ringa?!?!
Dessutom så har de i fråga inte gjort ngt lagligt och OM man ska sätta dit de, så är det den som kommer med påståendet att bevisa att det är olagligt och så länge man inte har bevis så. Du får nog plugga på din juridik lite mera

Tror du missade poängen och ironin där. Gissar vilt på att meningen med det UrbanTiger sa var att du kanske inte ska hänga ut nån som potentiell mc-tjuv utan att ha några som helst bevis.
 
varför kan man inte ha mycket hojdelar? men en jävla massa bildelar? sluta nu med era ture sventon grejjer
 
Dr Evil skrev:
Tror du missade poängen och ironin där. Gissar vilt på att meningen med det UrbanTiger sa var att du kanske inte ska hänga ut nån som potentiell mc-tjuv utan att ha några som helst bevis.

Helt rätt och riktigt!!! Säkerligen en vanlig svensson som försöker käna lite extra pengar på att kränga mc-delar, kanske till och med så att han har turen att få köpa krockhojar från försäkringsbolagen eller köper skrot från tyskland...Så Sherlock lägg ner eller surfa in på www.paranoida.se :rolleyes:

//Smålis
 
Precis,
jag har en massa"skit" i förrådet som blivit över från diverse
projekt genom åren.
Får jag lägga en annons på blocket utan att bli misstänkliggjord här? :(
 
Kamraten köpte ZZR-motorn + en gaffel komplett med krona därifrån för tot 14000,- inkl.moms :tummenupp . Hämtas idag el. imorgon.

Det är tydligen ngn mc-skrot av ngt slag. F-skattsedel har dem iaf.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top