Hittade detta på blocket

Antingen nån typ av mc skrot eller så plockar han hem motorer från tyskland osv.Men visst håll ögonen öppna,ska man handla nåt sånt får man kolla motor nr osv hur seriös säljaren verkar vara.

Jag tycker dock att det känns seriösare då hemtelefonnummer finns med i annonsen (som i den ursprungliga) i motsats till om annonsören heter 'Jimy' eller 'Marrkus' och bara har ett kontantkortsnummer.

jo men

Nacka skrev:
Jag tycker dock att det känns seriösare då hemtelefonnummer finns med i annonsen (som i den ursprungliga) i motsats till om annonsören heter 'Jimy' eller 'Marrkus' och bara har ett kontantkortsnummer.

Det är ju inte ens säkert att det är nr till han, de kan ju liksom helt enkelt ha kompanjon och därmed en tredje man

Nacka skrev:
Jo, i detta fallet går ju numret till "Jonas", iaf enligt hitta.se.
/F.

Ja

Foggy skrev:
Jo, i detta fallet går ju numret till "Jonas", iaf enligt hitta.se.
/F.

Numret går kanske till han men VEM vet om den där "Jonas" är huvudpersonen i fråga, tror ej det, då är han ju bra dum om han säger sitt eget nr och så, men som ni säger, kan ju röra sig om ngn mc skrot av ngt slag, men tycker det är lite mysko att man annonserar på blocket då, har ju aldrig sett anderberg mc skrot, spinnin wheel etc annonsera på blocket direkt.....

ööööööööööööööö

UrbanTiger skrev:
Ring polisen då :kocko

Ring själv om du vill ringa, varför be mig ringa?!?!
Dessutom så har de i fråga inte gjort ngt lagligt och OM man ska sätta dit de, så är det den som kommer med påståendet att bevisa att det är olagligt och så länge man inte har bevis så. Du får nog plugga på din juridik lite mera

Sharadkingboy skrev:
Ring själv om du vill ringa, varför be mig ringa?!?!
Dessutom så har de i fråga inte gjort ngt lagligt och OM man ska sätta dit de, så är det den som kommer med påståendet att bevisa att det är olagligt och så länge man inte har bevis så. Du får nog plugga på din juridik lite mera

Tror du missade poängen och ironin där. Gissar vilt på att meningen med det UrbanTiger sa var att du kanske inte ska hänga ut nån som potentiell mc-tjuv utan att ha några som helst bevis.

varför kan man inte ha mycket hojdelar? men en jävla massa bildelar? sluta nu med era ture sventon grejjer

Dr Evil skrev:
Tror du missade poängen och ironin där. Gissar vilt på att meningen med det UrbanTiger sa var att du kanske inte ska hänga ut nån som potentiell mc-tjuv utan att ha några som helst bevis.

Helt rätt och riktigt!!! Säkerligen en vanlig svensson som försöker käna lite extra pengar på att kränga mc-delar, kanske till och med så att han har turen att få köpa krockhojar från försäkringsbolagen eller köper skrot från tyskland...Så Sherlock lägg ner eller surfa in på www.paranoida.se :rolleyes:

//Smålis

Precis,
jag har en massa"skit" i förrådet som blivit över från diverse
projekt genom åren.
Får jag lägga en annons på blocket utan att bli misstänkliggjord här? :(

Kamraten köpte ZZR-motorn + en gaffel komplett med krona därifrån för tot 14000,- inkl.moms :tummenupp . Hämtas idag el. imorgon.

Det är tydligen ngn mc-skrot av ngt slag. F-skattsedel har dem iaf.

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back