hitta pirat Brembo bromsgrepp?

Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Någon som vet var jag kan hitta ett billigt Bromsgrepp till en Brembo bromspump från -95, det är den pumpen som sitter på bla SS 750 mfl.
Det kostar orginal 370kr vilket jag tycker att är dyrt. det borde ju finnas pirat delar till brembo?

eller är det någon som har ett liggandes?

Bromsgreppet till en -95 Brembo jag köpte sist kostade 950,-, inte ens pirat kan kosta under den summan du nämner:va

Moppegrejer kostar ju mer.

Skämtar ni eller??? pirat till min FZR kostar 70 kr på Lelles.
Det är det greppet som inte går att justera något.

jag menar inte hela pumpen.

Last edited:
Haha... skal du köre race ? 370 for et brembo grep är ju et fynd :tummenupp

Om du skal köre race, så lad du bare lädret ligge fremme.... Det bliver mycket dyrere än det :D

Det vet jag redan... det är därför jag försöker hitta ett billigt grepp:huvet
370 kr är ca vad en träning går loss på.

Begagnat? Ring runt till mc-skrotarna och se om de har hemma. Jag hittade ett för 200 spänn när min hoj välte förra sommaren.

1000spänn st??? Mina kostade 1400:- st och det var ett jävligt bra pris...

1400 kr är INTE ett bra pris. :fakta

Jag betalade $125 styck från USA. (Pazzo). Visserligen för 2-3 årsedan, så priset har väll gått upp några kronor.
Men 1400 är dyrt. imho.
Fast, jag skulle nog fortfarande säga att de är värda det priset, skönare bromsgrepp har jag aldrig haft! :)

EBAY is your friend... :yoparty
De billiga greppen man kan köpa på ebay (de som finns i en massa färger) är direkt livsfarliga. Jag köpte ett set och bromsgreppet gjorde att trycket på frambromsen inte gick tillbaka när man släppte greppet. Skiten byggde upp trycket tills framhjulet var helt låst. Märktes inget när jag testade med hjulet i luften. Totalt livsfarligt!

Vad som helst på ebay, men inte de bromsgreppen.

1400 kr är INTE ett bra pris. :fakta

Jag betalade $125 styck från USA. (Pazzo). Visserligen för 2-3 årsedan, så priset har väll gått upp några kronor.
Men 1400 är dyrt. imho.
Fast, jag skulle nog fortfarande säga att de är värda det priset, skönare bromsgrepp har jag aldrig haft! :)

Jag misstog mig visst:huvet Jag betalade 1400:- för båda inklusive frakt...från usa:rolleyes:

De billiga greppen man kan köpa på ebay (de som finns i en massa färger) är direkt livsfarliga. Jag köpte ett set och bromsgreppet gjorde att trycket på frambromsen inte gick tillbaka när man släppte greppet. Skiten byggde upp trycket tills framhjulet var helt låst. Märktes inget när jag testade med hjulet i luften. Totalt livsfarligt!

Vad som helst på ebay, men inte de bromsgreppen.

Att dra alla färgglada grepp över en kam är kanhända en smula övermodigt.
De tre fabrikat jag nämnde finns i alla möjliga färger men ligger kvalitetsmässigt bättre än original. Kanske därför de kostar mer än originalgrepp också...
1000kr/st kan man se som ett normalpris för dessa... via olika kanaler kan dessa köpas billigare.

Att dra alla färgglada grepp över en kam är kanhända en smula övermodigt.
De tre fabrikat jag nämnde finns i alla möjliga färger men ligger kvalitetsmässigt bättre än original. Kanske därför de kostar mer än originalgrepp också...
1000kr/st kan man se som ett normalpris för dessa... via olika kanaler kan dessa köpas billigare.
Ett förtydligande. Jag pratar om de man kan köpa för typ 20 USD. De ser ut som originalgreppen men är eloxerade eller kolfiberimitation.

De tre du nämner är så klart bra grejor.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back